Knap 9 mdr og antal måltider og lure (OG billedespam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.042 visninger
38 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Vial

Hej skønne kvinder

Nu opretter jeg endnu en kedelig tråd om mad.

Mine kære "små" pus bliver 9 mdr om 5 dage. Alt i vores hverdag er vendt på hoved. De udfordrer deres mor til det yderste. Jeg er på PÅ PÅÅÅÅ fra kl. 5.

Før i tiden sov de samtidig 3 gange om gangen. Mad og lure lå helt fast på klokkeslet +/-.

Nå, men de er åbenbart kommet tidligt i puberteten. De opfører sig så mærkeligt. Er sure, slås, bryder sammen, nægter at sove osv. Sådan har vi kørt et stykke tid nu.

Til spørgsmålene:

Hvor mange lure tog jeres, da de var 9 mdr?

Hvor længe?

De sov sådan her før i tiden.

8.15 ca. 45 min

11.30 ca. 3 timer

16 ca. 45 min.

Nu powernapper de, når de bliver lagt til at sove. Der er en tendens til, at de sover 1½ time sent på dagen. Fra 16-1730. Helt skævt, når de skal i seng kl. 19.

Jeg er i tvivl om mine får nok mad. Dvs. om der skal presses noget ind mellem morgenmad og frokost?

Mine får mad sådan her pr barn:

kl. 7 Havregrød STOR portion

kl. 11 En skive bondebrød hver!

Kl. 14 MME 200 ml.

Kl 15 De deler et glas frugtmos

Kl. 17.30 KÆMPE portion aftensmad (ris/kartofler, masser af grøntsager og Kylling/hakket svine kød).

Kl. 18.50 MME 200 ml.

Alvin begyndte at kravle i går - Viola møver sig stadig frem på albuerne. De er ALLE VEGNE. Det legetøj eller bordben den ene står og hiver i skal den anden også have fat i. De er begyndt at slå hinanden. Dvs. Viola slår Alvin.. haha.

TIl slut et par billeder af banditterne. Det er jo længe siden, at jeg har flashet dem.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

anmaj

kan ikke lige andet end at kommentere dine billeder af dine dejlige børn... hvor er de kære..

er helt vild med de 2 sidste hvor man virkelig kan se Alvin tænker hvordan får jeg den ting fra min søs...

elsker de billeder hvor man kan se de prøver noget..

Anmeld

5. maj 2011

Vial

anmaj skriver:

kan ikke lige andet end at kommentere dine billeder af dine dejlige børn... hvor er de kære..

er helt vild med de 2 sidste hvor man virkelig kan se Alvin tænker hvordan får jeg den ting fra min søs...

elsker de billeder hvor man kan se de prøver noget..

Tak - ja, det er sjove billeder, når der sker noget på dem.

Det begynder rigtig for alvor nu. Hold da fest, de har fået øje på hinanden.. haha

Anmeld

5. maj 2011

Lady Marion <3

Nøj hvor er de dejlige altså   Jamen jeg tror de skal ned på 2 lure , da Alexander var 9 mdr tog han en god lur fra ca 9-12 og så måske en igen fra 15 til 16 ..  Syntes deres måltider lyder som om de passer meget fint men kan huske at der også var problemer her da han gik fra 3 til 2 lure og igen fra 2 til 1 lur som de jo så gerne så da han startede i vug som 13 mdr

Anmeld

5. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

mon det er ikke er et tigerspring de lige har godt gang i?

Noget andet er at den bandit og banditinde ser ud til at stor trives, så tror ikke du skal være bekymret om de for mad nok...

Her sov han ved 9 mdr; 

Middag; 2½-3 timer

Alt efter hvordan han havde sovet til middag kunne han godt lige få en morfar inden aftensmad, på max 30-40 min.

Godnat og sov godt kl 19.00 ro hele natten til han blev vækket ved 7 tiden.

Han begyndte i dp som 8 mdr og men hvor jeg først started på arbejde da han var 9 mdr.

Anmeld

5. maj 2011

isimaven

yndige smukke børn du har

er der ikke noget med at der er et tigerspring omkring de 9 mdr?? jeg synes kunne huske med mine to store at der var noget med at alt blev vend på hovedet i en periode for så at finde en ny og mere voksen rytme bagefter... fat mod og jeg synes det lyder som om de får nok mad så jeg tror bare de skal til at droppe den ene af lurene og omrokere lidt i rutinerne

Anmeld

5. maj 2011

Halbschön

Hvor er de lækre;-) elsker Alvins frisure;-)Da Nicolai var 9 mdr sov han fra 19-6.30(ca 5 afbrydelser om natten).. Og så fra kl 12-14.30(15). Og det er det;-) sådan har det været siden han startede i DP da han var 7mdr;-)Mht mad ser det fornuftigt ud.. Måske kan du tilbyde en grovbolle med lidt frugt om formiddagen.. Det får Nicolai i dagplejen.. Hans mad ser sådan ud(fra dengang og til nu):Morgen kl 7: havregrødFormiddag kl 9.30: grovbolle med frugtFrokost kl 11.30: 2-3 skiver rugbrødEftermiddag kl 15: frugt og grovbolle og ostehapsSen eftermiddag samtidig med at der laves aftensmad får han lidt frugt, grøntsager, rosiner eller frugtstangAften kl 18: stor portion af det vi spiser.. Altid grøntsager

Anmeld

5. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Arhmen altså, hvor er de bare kære! Så tykke og dejlige!!

Min Frederikke på 10 mdr. sover kl. 8.00 og 2 timer frem.

Så sover hun igen kl. 13.00 og 1½-2 timer frem... også er hun ellers vågen 5-7 timer frem indtil hun bliver puttet omkring kl. 19.45 om aftenen.

Mht. dit spørgsmål om maden, så tror jeg ikke du skal presse mere ind om formiddagen.... Du skriver jo også at de får en STOR portion havregrød om morgenen... og de skal vel også sove, og nå at blive sultne igen

Frederikke får - ligesom dine - også morgenmad, og derefter får hun først mad igen til middag, da hun jo sover til ca. kl. 10, og hun gerne må samle noget appetit til rugbrødet, istedet for at spise sig mæt i f.eks. frugt, ostehaps og lign. som jeg ellers ville tilbyde hende mellem kl. 10-12.

Anmeld

5. maj 2011

Vial

R&N skriver:

Hvor er de lækre;-) elsker Alvins frisure;-)Da Nicolai var 9 mdr sov han fra 19-6.30(ca 5 afbrydelser om natten).. Og så fra kl 12-14.30(15). Og det er det;-) sådan har det været siden han startede i DP da han var 7mdr;-)Mht mad ser det fornuftigt ud.. Måske kan du tilbyde en grovbolle med lidt frugt om formiddagen.. Det får Nicolai i dagplejen.. Hans mad ser sådan ud(fra dengang og til nu):Morgen kl 7: havregrødFormiddag kl 9.30: grovbolle med frugtFrokost kl 11.30: 2-3 skiver rugbrødEftermiddag kl 15: frugt og grovbolle og ostehapsSen eftermiddag samtidig med at der laves aftensmad får han lidt frugt, grøntsager, rosiner eller frugtstangAften kl 18: stor portion af det vi spiser.. Altid grøntsager

Alvin har noget skønt bundesliga hår. Tyndt i toppen og langt i nakken. De fineste krøller..

Tror, at jeg dropper morgenluren - og ser, hvad der sker.

Det kunne være så godt med en længere lur.

Anmeld

5. maj 2011

Vial

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Arhmen altså, hvor er de bare kære! Så tykke og dejlige!!

Min Frederikke på 10 mdr. sover kl. 8.00 og 2 timer frem.

Så sover hun igen kl. 13.00 og 1½-2 timer frem... også er hun ellers vågen 5-7 timer frem indtil hun bliver puttet omkring kl. 19.45 om aftenen.

Mht. dit spørgsmål om maden, så tror jeg ikke du skal presse mere ind om formiddagen.... Du skriver jo også at de får en STOR portion havregrød om morgenen... og de skal vel også sove, og nå at blive sultne igen

Frederikke får - ligesom dine - også morgenmad, og derefter får hun først mad igen til middag, da hun jo sover til ca. kl. 10, og hun gerne må samle noget appetit til rugbrødet, istedet for at spise sig mæt i f.eks. frugt, ostehaps og lign. som jeg ellers ville tilbyde hende mellem kl. 10-12.

Ja, jeg må droppe mere mad. De virker heller ikke sultne..og er heller ikke sådan ud.. haha.

Og tak for de pæne ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.