ih jeg bliver sindsyg af alle mine skal, skal ikke fortiden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

2babygirls

Maggieh skriver:

de har sagt at de ville sige til hvis det var 

Fedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

ZamanogDania

Maggieh skriver:

ej ja, det kunne være fedt ! så kunne vi sidde og stene baby.dk sammen 

Hahahaha præcis

Anmeld

5. maj 2011

Magsen

ZamanogDania skriver:

Hahahaha præcis

Anmeld

5. maj 2011

matryoshka

Det er måske ikke svaret du vil have.. men jeg tillader mig at give dig nogle af mine råd, da jeg selv har prøvet at flytte til København, væk fra familie og alt - bare for at komme væk og så etablere et liv i storbyen med uddannelse og lejlighed osv.

I har en fantastisk mulighed for at tage jeres ungdomsuddannelse hjemme på Færøerne, hvor I har familie og jeres netværk. Det er uundværligt i barnets første 2-3 år, og speciellt hvis I skal i gang med uddannelse, hvor I ikke må have for højt fravær og I skal lave lektier osv! Det er HÅRDT! Er selv studerende og har ikke familie tæt på, det er KUN mig og kæresten. Så vi er totalt afhængige af hinanden og kan ikke tage ud sammen når den lille er blevet puttet.

Jeg forstår udmærket godt din trang til at flytte væk fra de små øer til det store Danmark.. Men hvorfor har I så travlt? Vent til du er færdig med din HF, det tager jo ikke mere end 2 år. I mellem tiden kan I jo skrive jer op på boliglister og finde ud af hvordan og hvorledes I skal gøre. Du har måske planer om at tage en videregående uddannelse? Så har du mange muligheder!

Du kan også starte på din HF deroppe og så tage det næste år her i Danmark.. Så kan du snakke med en vejleder på din skole der oppe, og få hjælp og vejledning til at finde bolig/kollegielejlighed til dig og din lille familie.. De har helt sikkert nogle nyttige links og kontakter her i Dk, da de jo arbejder med at vejlede studerende - som primært tager til København for at videre uddanne sig!

Surt at jeres familier ikke har lyst til at hjælpe.. men de skal nok vænne sig til tanken. Måske synes de at I har for travlt? Tag en snak med en vejleder, og find ud af hvad er mest realistisk for jer og jeres datter med hensyn til vuggestueplads osv!

Anmeld

5. maj 2011

Magsen

MajaPiraya skriver:

Det er måske ikke svaret du vil have.. men jeg tillader mig at give dig nogle af mine råd, da jeg selv har prøvet at flytte til København, væk fra familie og alt - bare for at komme væk og så etablere et liv i storbyen med uddannelse og lejlighed osv.

I har en fantastisk mulighed for at tage jeres ungdomsuddannelse hjemme på Færøerne, hvor I har familie og jeres netværk. Det er uundværligt i barnets første 2-3 år, og speciellt hvis I skal i gang med uddannelse, hvor I ikke må have for højt fravær og I skal lave lektier osv! Det er HÅRDT! Er selv studerende og har ikke familie tæt på, det er KUN mig og kæresten. Så vi er totalt afhængige af hinanden og kan ikke tage ud sammen når den lille er blevet puttet.

Jeg forstår udmærket godt din trang til at flytte væk fra de små øer til det store Danmark.. Men hvorfor har I så travlt? Vent til du er færdig med din HF, det tager jo ikke mere end 2 år. I mellem tiden kan I jo skrive jer op på boliglister og finde ud af hvordan og hvorledes I skal gøre. Du har måske planer om at tage en videregående uddannelse? Så har du mange muligheder!

Du kan også starte på din HF deroppe og så tage det næste år her i Danmark.. Så kan du snakke med en vejleder på din skole der oppe, og få hjælp og vejledning til at finde bolig/kollegielejlighed til dig og din lille familie.. De har helt sikkert nogle nyttige links og kontakter her i Dk, da de jo arbejder med at vejlede studerende - som primært tager til København for at videre uddanne sig!

Surt at jeres familier ikke har lyst til at hjælpe.. men de skal nok vænne sig til tanken. Måske synes de at I har for travlt? Tag en snak med en vejleder, og find ud af hvad er mest realistisk for jer og jeres datter med hensyn til vuggestueplads osv!

jeg har også fået alle de råd. Og jeg ved godt selv at det smarteste nok ville være at vente, tage hf og SÅ flytte til DK. 

Men hvorfor jeg har så travlt. Det er fordi jeg som 15-16 årig flyttede til DK og jeg ELSKEDE det! jeg gik på efterskole og min mor synes at jeg var for ung til at fortsætte med at bo der som 16 årig, så jeg flyttede hjem i aug måned (2009) hvorefter jeg havde tænkt mig at flytte efter jul (2010 ofc.) jeg startede på handelsskole og mødte der min kæreste, han fik mig overtalt til at vi skulle tage året og derefter flytte til DK sammen da han også heeeelt vildt gerne ville til DK (han er opvokset i DK) MEN så blev jeg jo gravid, derfor måtte det vente lidt, og siden det har jeg bare ønsket at flytte. Tænker hver dag over hvor gerne jeg vil til DK. Jeg kan slet ikke lide at bo her, og har alligevel boet her siden 2009 .. Og jeg ved godt at det ville være hårdt, meget hårdt!! men både min mor og far rejser meget plus vi har begge noget familie i DK. Så vi ville ikke være helt PALLE alene i verden. 

Men jeg har også selv overvejet at tage et år her, og så flytte næste år. Men når man vil noget så gerne, så føles et år som meeeeeget lang tid. Plus jeg aner ikke hvordan jeg skal få det hele til at hænge sammen her, vi bor i en lejlighed hvor vi betaler CA 5-6000 for om måneden, og man får ingen boligstøtte el. lign. her, og der er heller ikke de samme SU muligheder her. Vi skal jo begge i skole og vi vil få udbetalt 6500 om måneden :/ jeg aaaaner ikke hvordan jeg skal få det til at hænge sammen.. Su lån er der selvf. men jeg ser på en 5-7 års uddannelse og det løber op i mange mange penge, så det føler jeg ikke rigtig er en mulighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.