Det er måske ikke svaret du vil have.. men jeg tillader mig at give dig nogle af mine råd, da jeg selv har prøvet at flytte til København, væk fra familie og alt - bare for at komme væk og så etablere et liv i storbyen med uddannelse og lejlighed osv.
I har en fantastisk mulighed for at tage jeres ungdomsuddannelse hjemme på Færøerne, hvor I har familie og jeres netværk. Det er uundværligt i barnets første 2-3 år, og speciellt hvis I skal i gang med uddannelse, hvor I ikke må have for højt fravær og I skal lave lektier osv! Det er HÅRDT! Er selv studerende og har ikke familie tæt på, det er KUN mig og kæresten. Så vi er totalt afhængige af hinanden og kan ikke tage ud sammen når den lille er blevet puttet.
Jeg forstår udmærket godt din trang til at flytte væk fra de små øer til det store Danmark.. Men hvorfor har I så travlt? Vent til du er færdig med din HF, det tager jo ikke mere end 2 år. I mellem tiden kan I jo skrive jer op på boliglister og finde ud af hvordan og hvorledes I skal gøre. Du har måske planer om at tage en videregående uddannelse? Så har du mange muligheder!
Du kan også starte på din HF deroppe og så tage det næste år her i Danmark.. Så kan du snakke med en vejleder på din skole der oppe, og få hjælp og vejledning til at finde bolig/kollegielejlighed til dig og din lille familie.. De har helt sikkert nogle nyttige links og kontakter her i Dk, da de jo arbejder med at vejlede studerende - som primært tager til København for at videre uddanne sig!
Surt at jeres familier ikke har lyst til at hjælpe.. men de skal nok vænne sig til tanken. Måske synes de at I har for travlt? Tag en snak med en vejleder, og find ud af hvad er mest realistisk for jer og jeres datter med hensyn til vuggestueplads osv!
Anmeld