er lidt ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Maja88

alberts mor<3 skriver:

albert havde det meget i starten, da han intet fosterfedt havde da han blev født,. og havde det i lang tid,   jeg skulle masser et par dråber babyolie ind i hans hud, han nød det. og det hjalp helt vild, ikke så det bliver fedtet men bare så det trænger ind,

men nu har han det igen som 8 mdrs og skal til at igang igen, nu er det så på ryggen hans lår, albuer osv, så kender det godt, pøj pøj

tak skal du have... er rart at høre at det ikke bare er mig som har en tør baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

karina pigen

Maja88 skriver:

Hej piger!!

bliver nød til at ud med det her og kan godt virke det er fjollet, men ja- jeg er ihvertfald ked af det.

min lille baby datter på 2 måneder i dag har fået sååå tør hud og alla eksem, så nu skal jeg til at smøre hende i fed creme og bade hende med babyolie i vandet... er ked af dette- da jeg jo ikke vil ødelægge hendes spæde unge hud..

ja er egentlig bare det. ville bare lige ud med det..

tak fordi i læste med

jeg bruger kokosolie fra apoteket i vandet og det har jeg brugt siden han blev født netop oz fordi han havde tør hud

Anmeld

3. maj 2011

Maja88

karina pigen skriver:

jeg bruger kokosolie fra apoteket i vandet og det har jeg brugt siden han blev født netop oz fordi han havde tør hud

kokos olie ok..

jeg har købt noget jojoba baby olie fra apotekets baby serie.

Anmeld

3. maj 2011

Sky

Hejsa.

Vores Victoria har også haft meget tør hud på arme, ansigt og mave.

Råd fra lægen er:

*1 kort bad hver dag for at skylle gammel hud af

* INGEN olie i vandet - det laver en hinde på huden så creme ikke kan trænge ind

* Smør 2-3 gange dagligt med fedtcreme (vi bruger den grønne fra A-Derma og den er FANTASTISK!)

Og så kan jeg bare sige at hun er så pæn i huden nu... 

Anmeld

3. maj 2011

Maja88

Sky skriver:

Hejsa.

Vores Victoria har også haft meget tør hud på arme, ansigt og mave.

Råd fra lægen er:

*1 kort bad hver dag for at skylle gammel hud af

* INGEN olie i vandet - det laver en hinde på huden så creme ikke kan trænge ind

* Smør 2-3 gange dagligt med fedtcreme (vi bruger den grønne fra A-Derma og den er FANTASTISK!)

Og så kan jeg bare sige at hun er så pæn i huden nu... 

ok sjovt som de er forskellige de læger......

får jeg fik at vide jeg skulle bruge olie i vandet.

Anmeld

3. maj 2011

Isabella_mor

Maja88 skriver:

det var bare fordi SP sagde man helst skulle undgå cremer og olie til hun var et år

det har jeg aldrig hørt før. min sp rådede mig til at komme olie i vandet og smøre ham ind i creme bagefter.

Anmeld

3. maj 2011

miinimeal

Maja88 skriver:

tak skal du have... er rart at høre at det ikke bare er mig som har en tør baby

det er bestemt ikke kun dig. og du kan jo ikke gøre for det, (; kram til dig, håber det retter sig

Anmeld

3. maj 2011

karina pigen

Maja88 skriver:

kokos olie ok..

jeg har købt noget jojoba baby olie fra apotekets baby serie.

det er super godt  det er en fast masse der skal være i køleren som man smulre ned i vanden  de bliver glatte og fine ..

Anmeld

3. maj 2011

karina pigen

isabellamor skriver:

det har jeg aldrig hørt før. min sp rådede mig til at komme olie i vandet og smøre ham ind i creme bagefter.

jeg bruger lidt kokos olie i vandet og så smøre jeg ham ind i mandleolie bag efter

Anmeld

4. maj 2011

linemus

isabellamor skriver:

de anbefaler jo olie i vandet så huden ikke tørre ud. det er ganske normal måde at bade baby på og det sker der ikke noget ved..

alle babyer bliver tørre i huden hvis den ikke fugtes af olier eller cremer.. 

(min dreng har tør hud på lårene og maven, men når jeg kommer olie i badevandet så er det slet ikke så slemt. )

og nu er hun også 2 mdr dit barn. så er de "naturlige" olier ikke længere som de var i starten, og så skal man supplere med babyolie.. det er jo derfor det er opfundet..  

det behøver du ikke være ked af 

Det er altså langt fra alle, der anbefaler olie i vandet. Vi har aldrig brugt det til nogen af vores 4 børn, og der er ingen af dem, der har haft tør hud, så at alle babyer bliver tørre i huden, hvis de ikke kommer i olie, synes jeg, er noget sludder at skrive.

Min mening er, at man skal gøre det så naturligt som muligt, og kun smørre med creme eller bruge olie, hvis det er nødvendigt. Og det er det i TS's tilfælde. Jeg ville bruge en fed creme på de udsatte steder og så undgå olien, da jeg synes, det er noget stads

Men der er jo mange forskellige meninger både blandt os og blandt læger og sp'er, så mit råd til TS er spørge andre til råds og derefter følge sin egen mavefornemmelse

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.