Johannes' (mangel på) rytme...(mad nok?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

CA

rikkekrogh skriver:

Det lyder som appetitspring - som flere har skrevet. Hvis jeg var dig, ville jeg gå i seng med en nissebajer og bare bryster. Hele dagen ligger du bare med Johannes og ammer ALT du har lært - og han vil... ved godt det lyder liiidt hippi agtigt, men dælme om det ikke virker. 

Jeg troede ikke jeg ku amme mere da min store blev 4 mdr og det endte galt - i dag ved jeg hvad der venter, for 4 mdrs appetitspring, er ret slemt og hårdt arbejde. 

Ps - anbefaler Hancock nissebajer go fornøjelse.

Tak for tippet!

Har anskaffet mig en nisseøl hos svigermor, og den og jeg går og ser hinanden an... Jeg kan ikke li øl og SLET ikke nisseøl! Men jeg vil gøre meget for at få gang i den mælk! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

CA

DK skriver:

Hej! Uhh hvor jeg kender det herhjemmefra! Vi var til SP i torsdags og Richard havde taget det sidste ryk til den øverste linje på længdekurven, men var faldet 1,5 streg på vægtkurven! Så fra før at have fulgtes så er der nu 2,5 streg mellem vægt og længde på den der vækst graf! Min SP var bekymret, og hun gik væk fra hendes ellers fastgroede principper og anbefalede os grød eller mme til at fede ham op med! Jeg vil jo gerne amme fortsat og er derfor startet op med grød! Han kan såmænd godt lide det, og jeg håber det kan gøre ham mere tilfreds! Ellers har han på det sidste været lidt småtvær og utilfreds! Min mor har jo passet i weekenden hvor han kun fik flaske og der var han kun en glad og tilfreds baby. Det er da synd hvis min lille mand er småsulten og småsur fordi han ikke får nok mad! Nu håber jeg at grød kan lægge en god bund om dagen og at mine bryster snart kan hente lidt fedt fra mine sideben og komme i mælken! Man skulle da tro at de 6 kg jeg mangler at tabe var nok til at starte med Jeg skal til kontrolvejning med ham i morgen og så må vi se hvad vægten siger! Knus Ditte

Hvad sagde kontrolvejningen? Dit svar har fået mig til at tage mig sammen til at gå ned til åbent hus i sundhedshuset i dag. Nu SKAL han vejes og jeg skal se hvor har ligger på kurven. Så håber jeg hun kan vejlede mig lidt. For jeg er jo ikke interreseret i at sulte ham. Derfor får han indimellem (ikke hver dag) en flaske når han er rigtig gammelmandssulten og han bare ikke kan suge mere ud. Men det er jo ikke løsningen, hvis han er ved at pumpe mere mælk i madpakken. Så skal min krop jo vie, hvad han reelt har brug for. Men jeg vil jo ikke risikere at han melder mig til børneforsorgen for ikke at give ham mad, bare fordi jeg absolut VIL amme fuldt til han er 6 mdr. 

Anmeld

5. maj 2011

CA

Ej, det løgn. Jeg hiver ikke i mit hår, for det er næsten faldet af det hele. Det er SÅ vildt alt det hår jeg taber. Har aldrig oplevet noget lignende! 

MEn mon det også er et tegn på, at min krop har gang i nogle ændringer i forhold til amningen??? 

Anmeld

5. maj 2011

DK

Alt mit hår falder også af i store totter! Så meget at Mikkel selv opdagede og FRIVILLIGT spurgte om han ikke skulle støvsuge når der nu lå så meget hår overalt!!!

Richard har taget 130 gram på i den uge der er gået! Det er fint. 20 gram om dagen skal de tage på sagde SP, mellem 3 og 6 mdr. 

Han har jo så fået flaske fra fredag kl. 2 til søndag til 16, og grød en gang om dagen mandag til onsdag og to gange i dag! Han har ikke haft ondt i maven eller været sur overhovedet, og han har i dag skidt for første gang siden i søndags (det stod i kaskader med ildelugtende bæ).

Her til aften har han yderligere fået 60 ml. MME da han heller ikke kunne hive mere ud af brysterne og bare lå i barnevogen og brokkede sig træt-surt, fordi han var sulten

Jeg regner IKKE med at starte op med MME da jeg gerne fortsat  vil amme. Jeg håber at kunne holde ham mere med mælk når han også får grød to gange om dagen frem over. Altså så håber jeg at der er nok mælk. Så vil jeg give ham grøden ca. kl. 10 og kl. 15-16 stykker når han vågner efter eftermiddagslur! 

Derudover sagde SP at det var vigtigt at hvile meget og ikke have alt for travlt når man skulle lave så meget mælk som sådan en lille dreng skulle have... 1 time to gange om dagen skulle man sove/hvile sig liggende med bog eller lign... 

Anmeld

5. maj 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Ej, det løgn. Jeg hiver ikke i mit hår, for det er næsten faldet af det hele. Det er SÅ vildt alt det hår jeg taber. Har aldrig oplevet noget lignende! 

MEn mon det også er et tegn på, at min krop har gang i nogle ændringer i forhold til amningen??? 

Jeg fælder også som en ræv med skab (staves det sådan?)! Jebus - kan snart ikke forstå, at der er mere hår tilbage, eller man i det mindste ikke burde kunne se mine blåhvide hovedbund fra 100 meters afstand Det er virkelig voldsomt - er glad for at jeg fik det meste klippet af for nyligt, så det i det mindste ikke er så lange hår der ligger over alt

Anmeld

5. maj 2011

Mettemus

DK skriver:

Alt mit hår falder også af i store totter! Så meget at Mikkel selv opdagede og FRIVILLIGT spurgte om han ikke skulle støvsuge når der nu lå så meget hår overalt!!!

Richard har taget 130 gram på i den uge der er gået! Det er fint. 20 gram om dagen skal de tage på sagde SP, mellem 3 og 6 mdr. 

Han har jo så fået flaske fra fredag kl. 2 til søndag til 16, og grød en gang om dagen mandag til onsdag og to gange i dag! Han har ikke haft ondt i maven eller været sur overhovedet, og han har i dag skidt for første gang siden i søndags (det stod i kaskader med ildelugtende bæ).

Her til aften har han yderligere fået 60 ml. MME da han heller ikke kunne hive mere ud af brysterne og bare lå i barnevogen og brokkede sig træt-surt, fordi han var sulten

Jeg regner IKKE med at starte op med MME da jeg gerne fortsat  vil amme. Jeg håber at kunne holde ham mere med mælk når han også får grød to gange om dagen frem over. Altså så håber jeg at der er nok mælk. Så vil jeg give ham grøden ca. kl. 10 og kl. 15-16 stykker når han vågner efter eftermiddagslur! 

Derudover sagde SP at det var vigtigt at hvile meget og ikke have alt for travlt når man skulle lave så meget mælk som sådan en lille dreng skulle have... 1 time to gange om dagen skulle man sove/hvile sig liggende med bog eller lign... 

Jøsses det er længe at hvile... men det skal man måske bare finde sig i. Hmmm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.