Altså han er jo ved at være en stor dreng nu, så det kan da godt være, han er sulten efter andet end brystmælk.
Jeg talte med min SP om det sidst hun var her, fordi jeg begyndte at give Lea vælling, da hun kun var 3½ måned (hun er jo så også født 15 dage over tid, så hun burde jo have været 4 mdr. på det tidspunkt). Hun var også en stor pige, som Johannes jo også er, og han er jo også næsten 4 mdr. nu, hvis han var kommet til tiden!
Min SP sagde, at mange får en krise omkring 4 mdrs. alderen, hvor man tror, man ikke har mælk nok, fordi h*n begynder at vil spise ofte, men det kan sagtens bare være et tegn på, at h*n bare er ved at malke dig op. Når "krisen" er ovre, skulle det gerne køre igen. Hun mente, at det kan lade sig gøre at holde sig til brystmælk i 6 måneder, så jeg har tænkt mig at prøve, men hvis Ida bliver ved med at vil ammes hele tiden, når hun når den alder, bliver jeg jo nødt til at overgive mig og begynde at give hende lidt grød eller vælling...
Lea var 65 cm og vejede 7800 g, da hun var knap 4 måneder og Oliver var 68 cm og vejede 8000 g, da han begyndte at få andet end brystmælk (han var 4 mdr.) - du kan da prøve at sammenligne Johannes' vægt og længde med det!
Ida havde fornyligt to dage, hvor hun nærmest ikke sov om dagen, men i stedet bare ville ammes. Det kan jeg sagtens mærke på mælkeproduktionen nu, for hun vågner kun én gang om natten, så mine bryster er ved at sprænges om morgenen, når vi vågner. Men det er jo nok et af de berømte tigerspring!
Kan det være det, han har gang i?
Hvad med når I spiser? Sidder han så og følger jer med øjnene, eller er han overhovedet ikke interesseret?
Forresten kan jeg berolige dig med at bare fordi I måske begynder at give ham lidt vælling på flaske eller grød, er det jo ikke altid ensbetydende med at amningen går i stå, eller han ikke vil ammes længere. Begge mine to store børn blev ammet og fik vælling på flaske på samme tid, og det var ikke noget problem at fortsætte amningen. Det var først, da de var ca. 6 mdr., at jeg stoppede, for jeg følte ikke, jeg havde mere mælk! Denne gang har jeg tænkt mig at prøve at fortsætte lidt længere, men det må tiden vise, om jeg kan!