Johannes' (mangel på) rytme...(mad nok?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
35 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

CA

Jeg ved godt det er langt, men håber du vil læse med alligevel og dele ud af din viden og erfaringer, fo jeg er lost... TAK

Hvordan går det med dagsrytmen hjemme hos jer?

Vi havde sådan en god og faktisk ret præcis rytme før... Men da kolikken forsvandt for 2-3 uger siden, forsvandt al rytme også. Jeg kan slet ikke regne ud, hvordan de to ting kan have noget med hinanden at gøre

Han sover ikke i lange stræk mere og jeg har en mistanke om, at det er af sult han vågner...

Før i tiden spiste han hver 3.-4. time. Nu spiser han hver 1. 1/2- 2. time! Og jeg er ved at være øm... Jeg har også forsøgt at malke ud til når han skal passes til bryllup, men jeg har givet op, for der var aldrig rigtig meget til flasken da han jo havde spist op. Så nu må jeg hellere få produktionen til at passe til ham. 

Nogen der har samme oplevelse?

Jeg ved godt, at alle man spørger til råds siger, at han jo er stor, så han har det godt og får nok. Men bare fordi han fik nok fra starten, er det vel ikke ensbetydende med at han får nok nu? Han skal vel ikke tabe sige synligt før jeg finder ud af at han ikke får nok?

Det kan også være han får nok... Men hver 2. time er altså tit!! 

Jeg har prøvet at give ham flaske efter amningen (et par af de gange jeg har følt han ikke fik nok) og han kan snildt spise 200ml der. 

Men det er vel ikke løsningen?? Burde min krop ikke kunne regulere efter hans behov? Hvordan sætter jeg produktionen op?

Jeg er bare ikke klar til at droppe amningen! Det SKAL kunne fungere! ...ka det ikke? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

IAH

Jeg har ikke synderlig forstand på amning, men på mme.

200 ml mme på en gang er meget - rigtig meget... Han skal have ca 1/6 af sin vægt dagligt, når det er mme. Den mængde er Frederik meget sjældent oppe på og hans appetit fejler bestemt ikke noget.. Jeg har en mistanke om at din produktion af mælk måske ikke rækker så godt. Kontakt heller din sp.

Knus    

Anmeld

3. maj 2011

Sofia

Alfred får jo flaske og han spiser 120-140 ml pr. gang, 7 gange i døgnet. Så det lyder af meget hvis Johannes spiser 200 ml efter han har spist det han kunne hos dig - men han er selfølgelig noget ældre end Alfred og skal derfor have mere pr. måltid så jeg skal ikke gøre mig klog på det. Kan virkelig godt forstå du ikke vil droppe amningen, og hvis du giver ham flaske ved siden af kan det være han på et tidspunkt kun vil have flasken desværre... Jeg har ikke så mange råd at komme med, men kan godt forstå det er hårdt når han vil spise så ofte. Håber din sp kan hjælpe! knus

Anmeld

3. maj 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Carina87 skriver:

Jeg ved godt det er langt, men håber du vil læse med alligevel og dele ud af din viden og erfaringer, fo jeg er lost... TAK

Hvordan går det med dagsrytmen hjemme hos jer?

Vi havde sådan en god og faktisk ret præcis rytme før... Men da kolikken forsvandt for 2-3 uger siden, forsvandt al rytme også. Jeg kan slet ikke regne ud, hvordan de to ting kan have noget med hinanden at gøre

Han sover ikke i lange stræk mere og jeg har en mistanke om, at det er af sult han vågner...

Før i tiden spiste han hver 3.-4. time. Nu spiser han hver 1. 1/2- 2. time! Og jeg er ved at være øm... Jeg har også forsøgt at malke ud til når han skal passes til bryllup, men jeg har givet op, for der var aldrig rigtig meget til flasken da han jo havde spist op. Så nu må jeg hellere få produktionen til at passe til ham. 

Nogen der har samme oplevelse?

Jeg ved godt, at alle man spørger til råds siger, at han jo er stor, så han har det godt og får nok. Men bare fordi han fik nok fra starten, er det vel ikke ensbetydende med at han får nok nu? Han skal vel ikke tabe sige synligt før jeg finder ud af at han ikke får nok?

Det kan også være han får nok... Men hver 2. time er altså tit!! 

Jeg har prøvet at give ham flaske efter amningen (et par af de gange jeg har følt han ikke fik nok) og han kan snildt spise 200ml der. 

Men det er vel ikke løsningen?? Burde min krop ikke kunne regulere efter hans behov? Hvordan sætter jeg produktionen op?

Jeg er bare ikke klar til at droppe amningen! Det SKAL kunne fungere! ...ka det ikke? 

Jeg tror det er meget normalt. Sådan var det også med min søn og nu også med min datter . Når Mie skal sætte min produktion af mælk op, så vil hun ammes oftere, når jeg kan producere den mængde mælk i brysterne som hun har brug for, så vil hun ikke ammes så tit igen. Men hvis du er usikker så syntes jeg du skal kontakte din sundhedsplejeske.

Anmeld

3. maj 2011

piadas

Altså han er jo ved at være en stor dreng nu, så det kan da godt være, han er sulten efter andet end brystmælk.

Jeg talte med min SP om det sidst hun var her, fordi jeg begyndte at give Lea vælling, da hun kun var 3½ måned (hun er jo så også født 15 dage over tid, så hun burde jo have været 4 mdr. på det tidspunkt). Hun var også en stor pige, som Johannes jo også er, og han er jo også næsten 4 mdr. nu, hvis han var kommet til tiden!

Min SP sagde, at mange får en krise omkring 4 mdrs. alderen, hvor man tror, man ikke har mælk nok, fordi h*n begynder at vil spise ofte, men det kan sagtens bare være et tegn på, at h*n bare er ved at malke dig op. Når "krisen" er ovre, skulle det gerne køre igen. Hun mente, at det kan lade sig gøre at holde sig til brystmælk i 6 måneder, så jeg har tænkt mig at prøve, men hvis Ida bliver ved med at vil ammes hele tiden, når hun når den alder, bliver jeg jo nødt til at overgive mig og begynde at give hende lidt grød eller vælling...

Lea var 65 cm og vejede 7800 g, da hun var knap 4 måneder og Oliver var 68 cm og vejede 8000 g, da han begyndte at få andet end brystmælk (han var 4 mdr.) - du kan da prøve at sammenligne Johannes' vægt og længde med det!

Ida havde fornyligt to dage, hvor hun nærmest ikke sov om dagen, men i stedet bare ville ammes. Det kan jeg sagtens mærke på mælkeproduktionen nu, for hun vågner kun én gang om natten, så mine bryster er ved at sprænges om morgenen, når vi vågner. Men det er jo nok et af de berømte tigerspring! Kan det være det, han har gang i?

Hvad med når I spiser? Sidder han så og følger jer med øjnene, eller er han overhovedet ikke interesseret?

Forresten kan jeg berolige dig med at bare fordi I måske begynder at give ham lidt vælling på flaske eller grød, er det jo ikke altid ensbetydende med at amningen går i stå, eller han ikke vil ammes længere. Begge mine to store børn blev ammet og fik vælling på flaske på samme tid, og det var ikke noget problem at fortsætte amningen. Det var først, da de var ca. 6 mdr., at jeg stoppede, for jeg følte ikke, jeg havde mere mælk! Denne gang har jeg tænkt mig at prøve at fortsætte lidt længere, men det må tiden vise, om jeg kan!

Anmeld

3. maj 2011

CA

IAH skriver:

Jeg har ikke synderlig forstand på amning, men på mme.

200 ml mme på en gang er meget - rigtig meget... Han skal have ca 1/6 af sin vægt dagligt, når det er mme. Den mængde er Frederik meget sjældent oppe på og hans appetit fejler bestemt ikke noget.. Jeg har en mistanke om at din produktion af mælk måske ikke rækker så godt. Kontakt heller din sp.

Knus    

Jeg ved slet ikke om man kan sammenligne med mme

Men Pia og Merethe mener det er helt normalt, så jeg har lige fået fornyet energi og tålmodighed og prøver at se lidt endnu. Det dur jo heller ikke, hvis jeg supplerer med mme og min krop så ikke ved at han faktisk er mere sulten... Bøvlet...

Tak for svar

Anmeld

3. maj 2011

CA

Sofia skriver:

Alfred får jo flaske og han spiser 120-140 ml pr. gang, 7 gange i døgnet. Så det lyder af meget hvis Johannes spiser 200 ml efter han har spist det han kunne hos dig - men han er selfølgelig noget ældre end Alfred og skal derfor have mere pr. måltid så jeg skal ikke gøre mig klog på det. Kan virkelig godt forstå du ikke vil droppe amningen, og hvis du giver ham flaske ved siden af kan det være han på et tidspunkt kun vil have flasken desværre... Jeg har ikke så mange råd at komme med, men kan godt forstå det er hårdt når han vil spise så ofte. Håber din sp kan hjælpe! knus

Tak for svar Det er lidt af en jungle, men med Pia og Merethes beroligende svar tror jeg at jeg gir det en chance til. For jeg er altså ikke klar til at droppe det endnu. Selvfølgelig skal han ikke sulte! Men han er i så godt humør ellers - når han altså bare blir lagt til tit. Så indtil videre lever vi med det

Anmeld

3. maj 2011

CA

merethe skriver:

Jeg tror det er meget normalt. Sådan var det også med min søn og nu også med min datter . Når Mie skal sætte min produktion af mælk op, så vil hun ammes oftere, når jeg kan producere den mængde mælk i brysterne som hun har brug for, så vil hun ikke ammes så tit igen. Men hvis du er usikker så syntes jeg du skal kontakte din sundhedsplejeske.

Tak for svar Beroligende at du oplever det samme. Nu gir jeg det lige lidt mere tid. Så længe han ikke lider under det, og det bare er mig der skal leve med at han spiser så tit, så klarer vi den nok lidt endnu

Anmeld

3. maj 2011

IAH

Jeg synes du skal bide tænderne sammen og få gang i den mælkeproduktion, selvom det lyder ret barsk  Johannes forsøger jo at hjælpe på den der lidt enerverende, krævende og supernuttede måde bebserne jo gør.

Det er jo det, du helst vil, så det bliver jo også en god oplevelse til sidst.

Og forresten, tillykke med at kolikken er gået i ro!

Anmeld

3. maj 2011

IAH

Carina87 skriver:

Jeg ved slet ikke om man kan sammenligne med mme

Men Pia og Merethe mener det er helt normalt, så jeg har lige fået fornyet energi og tålmodighed og prøver at se lidt endnu. Det dur jo heller ikke, hvis jeg supplerer med mme og min krop så ikke ved at han faktisk er mere sulten... Bøvlet...

Tak for svar

Jeg synes du skal bide tænderne sammen og få gang i den mælkeproduktion, selvom det lyder ret barsk Johannes forsøger jo at hjælpe på den der lidt enerverende, krævende og supernuttede måde bebserne jo gør.

Det er jo det, du helst vil, så det bliver jo også en god oplevelse til sidst.

Og forresten, tillykke med at kolikken er gået i ro!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.