Johannes' (mangel på) rytme...(mad nok?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

CA

piadas skriver:

Altså han er jo ved at være en stor dreng nu, så det kan da godt være, han er sulten efter andet end brystmælk.

Jeg talte med min SP om det sidst hun var her, fordi jeg begyndte at give Lea vælling, da hun kun var 3½ måned (hun er jo så også født 15 dage over tid, så hun burde jo have været 4 mdr. på det tidspunkt). Hun var også en stor pige, som Johannes jo også er, og han er jo også næsten 4 mdr. nu, hvis han var kommet til tiden!

Min SP sagde, at mange får en krise omkring 4 mdrs. alderen, hvor man tror, man ikke har mælk nok, fordi h*n begynder at vil spise ofte, men det kan sagtens bare være et tegn på, at h*n bare er ved at malke dig op. Når "krisen" er ovre, skulle det gerne køre igen. Hun mente, at det kan lade sig gøre at holde sig til brystmælk i 6 måneder, så jeg har tænkt mig at prøve, men hvis Ida bliver ved med at vil ammes hele tiden, når hun når den alder, bliver jeg jo nødt til at overgive mig og begynde at give hende lidt grød eller vælling...

Lea var 65 cm og vejede 7800 g, da hun var knap 4 måneder og Oliver var 68 cm og vejede 8000 g, da han begyndte at få andet end brystmælk (han var 4 mdr.) - du kan da prøve at sammenligne Johannes' vægt og længde med det!

Ida havde fornyligt to dage, hvor hun nærmest ikke sov om dagen, men i stedet bare ville ammes. Det kan jeg sagtens mærke på mælkeproduktionen nu, for hun vågner kun én gang om natten, så mine bryster er ved at sprænges om morgenen, når vi vågner. Men det er jo nok et af de berømte tigerspring! Kan det være det, han har gang i?

Hvad med når I spiser? Sidder han så og følger jer med øjnene, eller er han overhovedet ikke interesseret?

Forresten kan jeg berolige dig med at bare fordi I måske begynder at give ham lidt vælling på flaske eller grød, er det jo ikke altid ensbetydende med at amningen går i stå, eller han ikke vil ammes længere. Begge mine to store børn blev ammet og fik vælling på flaske på samme tid, og det var ikke noget problem at fortsætte amningen. Det var først, da de var ca. 6 mdr., at jeg stoppede, for jeg følte ikke, jeg havde mere mælk! Denne gang har jeg tænkt mig at prøve at fortsætte lidt længere, men det må tiden vise, om jeg kan!

Tak for beroligende svar Pia! Det er rart at høre at det er helt normalt! Så gir jeg det lige lidt længere tid. Selvfølgelig ikke hvis han begynder at lide under det, men som det er nu, hvor han bare spiser tit, er han i fantastisk humør 

Tak for målene. Jeg aner ikke hvad han vejer, men mon ikke jeg burde få det undersøgt og så se om han stadig fiser rundt i toppen af kurven

Jeg har også et ønske om at amme så lang tid som muligt, så synes det er for tidligt at stoppe nu, når det er gået så godt indtil videre - vi har da klaret os igennem sår, blod og brystbetændelse, så det her skal vi også kunne klare!! Med dit svar har jeg fået fornyet kampgejst! Du kan bare komme an kan du Johannes - jeg er ikke sådan at tømme

HVIS det ikke dur og han blir ved med at være sulten, så må jeg prøve med vælling. Du har ret i at han i princippet er næsten 4 mdr. Han har jo drukket kamillethe ofte uden at droppe amningen. Jeg vil bare så gerne amme fuldt ud... 

Nå vi spiser, og han er vågen, forsøger han at tiltrække sig AL opmærksomhed. Han snakker og snakker(hvor vi før gik og gik med ham for at han ikke skulle skrige). Han kigger på os og fortæller rigtig mange historier. Ved ikke om det er selve maden han er interreseret i.  Hvorfor det?

Åh jeg er bare meget mere rolig nu... TAK! Har du ellers råd til hvordan man sætter produktionen op? Her må du gerne svare, at en ansigtsbehandling og en tur ved frisøren KLART vil gavne Ej, KAN man gøre noget andet end at ligge ham til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

CA

IAH skriver:

Jeg synes du skal bide tænderne sammen og få gang i den mælkeproduktion, selvom det lyder ret barsk Johannes forsøger jo at hjælpe på den der lidt enerverende, krævende og supernuttede måde bebserne jo gør.

Det er jo det, du helst vil, så det bliver jo også en god oplevelse til sidst.

Og forresten, tillykke med at kolikken er gået i ro!

TAK - ja det er helt fantastisk!! 

Anmeld

3. maj 2011

AnneBJ

Jag aner ikke en skid om det!!  Men har læst tråden og ville lige sende et kram! Dejligt at Pia og Merethe kunne berolige lidt med deres erfaring! 

Anmeld

3. maj 2011

Elvers

Ved ligesom Anne heller ikke rigtig noget om det, men jeg synes Pias svar lyder så fornuftigtOg kan virkelig godt lide, at i lægger tiden i gik over tid oveni de små pus' alder... Har været i tvivl om, om det var noget vås at gøre det... Men har man et kolikbarn, så betyder al den tid man kan lægge oveni for at der er gået de 3 gyldne måneder jo meget Glæder mig også til kolikken går væk herhjemme! Og hvor må det være skønt, at Johannes er sin kvit

Anmeld

3. maj 2011

Mettemus

Det kunne lige så godt være mig, der havde oprettet denne tråd! Laurits sover fint om natten MEN OM DAGEN!!!! Jebus! Synes ikke, at han laver andet end at hænge i madkasserne. Jeg har været i tvivl om, om det er fordi han får for lidt (men hvorfor sover han så så fint om natten (7/8+3 timer)? Har også overvejet, om han efterhånden er ved at være så opmærksom på omverdenen at den forstyrrer ham når han spiser og han så måske ikke når at blive ordentlig mæt før hans interesse bliver fanget et eller andet andet og han så glemmer at spise?

Anmeld

3. maj 2011

businesstigger

Jeg synes det lyder meget almindeligt. Forsået på den måde at som børn vokser og udvikler sig skifter deres mønstre og rytmer. Med Alexander havde jeg fornemmelsen af at så snart jeg havde "knækket koden" og var kommet ind i en god rytme så ændrede han den.

Det sker jo som regel i takt med de tigerspring de gennemgår. Der ligger i hvert fald et omkring 3 mdr. Mener også det var der David begyndte at tage kortere lurer. Og der er helt klart også øget appetit i de perioder. De sidste  par dage har David kunne spise non-stop hvis han fik lov. Tror det i lige så høj rad er et spørgsmål om tryghed.

Anmeld

3. maj 2011

piadas

Carina87 skriver:

Tak for beroligende svar Pia! Det er rart at høre at det er helt normalt! Så gir jeg det lige lidt længere tid. Selvfølgelig ikke hvis han begynder at lide under det, men som det er nu, hvor han bare spiser tit, er han i fantastisk humør 

Tak for målene. Jeg aner ikke hvad han vejer, men mon ikke jeg burde få det undersøgt og så se om han stadig fiser rundt i toppen af kurven

Jeg har også et ønske om at amme så lang tid som muligt, så synes det er for tidligt at stoppe nu, når det er gået så godt indtil videre - vi har da klaret os igennem sår, blod og brystbetændelse, så det her skal vi også kunne klare!! Med dit svar har jeg fået fornyet kampgejst! Du kan bare komme an kan du Johannes - jeg er ikke sådan at tømme

HVIS det ikke dur og han blir ved med at være sulten, så må jeg prøve med vælling. Du har ret i at han i princippet er næsten 4 mdr. Han har jo drukket kamillethe ofte uden at droppe amningen. Jeg vil bare så gerne amme fuldt ud... 

Nå vi spiser, og han er vågen, forsøger han at tiltrække sig AL opmærksomhed. Han snakker og snakker(hvor vi før gik og gik med ham for at han ikke skulle skrige). Han kigger på os og fortæller rigtig mange historier. Ved ikke om det er selve maden han er interreseret i.  Hvorfor det?

Åh jeg er bare meget mere rolig nu... TAK! Har du ellers råd til hvordan man sætter produktionen op? Her må du gerne svare, at en ansigtsbehandling og en tur ved frisøren KLART vil gavne Ej, KAN man gøre noget andet end at ligge ham til?

Jamen det var da så lidt - altid til rådighed!

Altså hvis man tænker på, at stress nedsætter mælkeproduktionen, må afstressende ting som ansigtsbehandlinger og frisørture, da have den modsatte virkning, så det vil HELT sikkert hjælpe på mælkeproduktionen!

Men hvis Martin ikke er med på den, så drik en juleøl, hvidtøl eller lignende - det skulle hjælpe på mælkeproduktionen! Jeg drak selv en halvanden dag efter Ida var født for at få gang i mælken, fordi hun var så sulten! Om det hjalp ved jeg ikke, men mælken løb til 5-6 timer efter...

Anmeld

3. maj 2011

piadas

Mettemus skriver:

Det kunne lige så godt være mig, der havde oprettet denne tråd! Laurits sover fint om natten MEN OM DAGEN!!!! Jebus! Synes ikke, at han laver andet end at hænge i madkasserne. Jeg har været i tvivl om, om det er fordi han får for lidt (men hvorfor sover han så så fint om natten (7/8+3 timer)? Har også overvejet, om han efterhånden er ved at være så opmærksom på omverdenen at den forstyrrer ham når han spiser og han så måske ikke når at blive ordentlig mæt før hans interesse bliver fanget et eller andet andet og han så glemmer at spise?

Det passer vist meget godt - jeg kan huske fra de to store, at det var omkring 3 måneders alderen, de begyndte at blive opmærksomme på det, der skete omkring dem. Møgirriterende at de hele tiden afbryder amningen, fordi de hører en lyd fra fjernsynet eller to andre i rummet snakker sammen!

Det talte jeg også med SP'en om, og hun sagde, at det handlede om at være konsekvent og proppe brystvorten ind i munden på h*n igen - og ikke begynde at tale med h*n osv. før man er sikker på, at h*n er færdig. For det nedsætter jo mælkeproduktionen, hvis h*n holder op med at spise så meget som h*n plejer pga. alle afbrydelserne. Og så kommer man jo ind i en ond cirkel...

Lige nu døjer jeg med høfeber pga. birkepollen. Jeg nyser ind i mellem, og hvis jeg gør det, mens jeg ammer, slipper hun med det samme og kigger forskrækket på mig. Det er ikke altid, hun spiser videre - pisseirriterende! Lorte birketræer!!!

Anmeld

3. maj 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jag aner ikke en skid om det!!  Men har læst tråden og ville lige sende et kram! Dejligt at Pia og Merethe kunne berolige lidt med deres erfaring! 

He he... Tak

Anmeld

3. maj 2011

CA

Elvers skriver:

Ved ligesom Anne heller ikke rigtig noget om det, men jeg synes Pias svar lyder så fornuftigtOg kan virkelig godt lide, at i lægger tiden i gik over tid oveni de små pus' alder... Har været i tvivl om, om det var noget vås at gøre det... Men har man et kolikbarn, så betyder al den tid man kan lægge oveni for at der er gået de 3 gyldne måneder jo meget Glæder mig også til kolikken går væk herhjemme! Og hvor må det være skønt, at Johannes er sin kvit

JA, hun er ret så klog hende Pia

Jeg ved heller ikke om man kan det med tiden, men jeg gør det altså Og Jeg fødte jo 8 dag over tid, og Johannes´kolik forsvandt en uge før han blev 3 mdr. Så måske det er sandt? Det er skønt at kolikken er væk og håber snart det forsvinder hos jer også!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.