Johannes' (mangel på) rytme...(mad nok?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

CA

Mettemus skriver:

Det kunne lige så godt være mig, der havde oprettet denne tråd! Laurits sover fint om natten MEN OM DAGEN!!!! Jebus! Synes ikke, at han laver andet end at hænge i madkasserne. Jeg har været i tvivl om, om det er fordi han får for lidt (men hvorfor sover han så så fint om natten (7/8+3 timer)? Har også overvejet, om han efterhånden er ved at være så opmærksom på omverdenen at den forstyrrer ham når han spiser og han så måske ikke når at blive ordentlig mæt før hans interesse bliver fanget et eller andet andet og han så glemmer at spise?

Havde slet ikke overvejet det med forstyrrelserne. Han afbryder sig selv med snak. Han er det vildeste sludrechartol og han fortæller de vildeste historier og snupper lige en tå ind i mellem. Det er som et mødregruppemedlem der liiige når en slurk af kaffen mellem alt det sludder.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

CA

businesstigger skriver:

Jeg synes det lyder meget almindeligt. Forsået på den måde at som børn vokser og udvikler sig skifter deres mønstre og rytmer. Med Alexander havde jeg fornemmelsen af at så snart jeg havde "knækket koden" og var kommet ind i en god rytme så ændrede han den.

Det sker jo som regel i takt med de tigerspring de gennemgår. Der ligger i hvert fald et omkring 3 mdr. Mener også det var der David begyndte at tage kortere lurer. Og der er helt klart også øget appetit i de perioder. De sidste  par dage har David kunne spise non-stop hvis han fik lov. Tror det i lige så høj rad er et spørgsmål om tryghed.

TAk Dte er rart at vide at det er helt normalt! 

Anmeld

3. maj 2011

CA

piadas skriver:

Lige nu døjer jeg med høfeber pga. birkepollen. Jeg nyser ind i mellem, og hvis jeg gør det, mens jeg ammer, slipper hun med det samme og kigger forskrækket på mig. Det er ikke altid, hun spiser videre - pisseirriterende! Lorte birketræer!!!

Præcis samme situation her! Lille stakkel. Så du den youtubevideo jeg lagde ind den anden dag?

Anmeld

3. maj 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Havde slet ikke overvejet det med forstyrrelserne. Han afbryder sig selv med snak. Han er det vildeste sludrechartol og han fortæller de vildeste historier og snupper lige en tå ind i mellem. Det er som et mødregruppemedlem der liiige når en slurk af kaffen mellem alt det sludder.... 

Haha! Det er han jo på en måde også - altså et mødregruppemedlem Og så er det jo svært at lade være med at smile eller snakke med ham, når han nu bare ligger og fortæller og hygger sig. Laurits gør det samme... Kigger rundt, snakker og smiler, får øje på brystet og moser sig helt ind i det, sutter tre gange og kigger så rundt igen

Anmeld

3. maj 2011

CA

Mettemus skriver:

Haha! Det er han jo på en måde også - altså et mødregruppemedlem Og så er det jo svært at lade være med at smile eller snakke med ham, når han nu bare ligger og fortæller og hygger sig. Laurits gør det samme... Kigger rundt, snakker og smiler, får øje på brystet og moser sig helt ind i det, sutter tre gange og kigger så rundt igen

Nu er det min tur til at skrive: Det der ku jeg ha skrevet! Det med at mose sig ind i brystet på en alt for overdrevet måde for at sutte max 3 gange, er præcis hvad der sker her også

Anmeld

3. maj 2011

piadas

Carina87 skriver:

Præcis samme situation her! Lille stakkel. Så du den youtubevideo jeg lagde ind den anden dag?

Ja, jeg så godt begge videoer! De var skidesøde alle fem unger!

Anmeld

3. maj 2011

piadas

Carina87 skriver:

JA, hun er ret så klog hende Pia

Jeg ved heller ikke om man kan det med tiden, men jeg gør det altså Og Jeg fødte jo 8 dag over tid, og Johannes´kolik forsvandt en uge før han blev 3 mdr. Så måske det er sandt? Det er skønt at kolikken er væk og håber snart det forsvinder hos jer også!!

Megaklog!

Anmeld

3. maj 2011

AnneBJ

Mht. at regne fra termin; det mener jeg man "skal" ifht. tigerspringene... Her passede det første i hvert fald meget godt med Felix' terminsdag, fremfor hans fødselsdag... 

Anmeld

3. maj 2011

JonTri

Det lyder som appetitspring - som flere har skrevet. Hvis jeg var dig, ville jeg gå i seng med en nissebajer og bare bryster. Hele dagen ligger du bare med Johannes og ammer ALT du har lært - og han vil... ved godt det lyder liiidt hippi agtigt, men dælme om det ikke virker. 

Jeg troede ikke jeg ku amme mere da min store blev 4 mdr og det endte galt - i dag ved jeg hvad der venter, for 4 mdrs appetitspring, er ret slemt og hårdt arbejde. 

Ps - anbefaler Hancock nissebajer go fornøjelse.

Anmeld

4. maj 2011

DK

Hej! Uhh hvor jeg kender det herhjemmefra! Vi var til SP i torsdags og Richard havde taget det sidste ryk til den øverste linje på længdekurven, men var faldet 1,5 streg på vægtkurven! Så fra før at have fulgtes så er der nu 2,5 streg mellem vægt og længde på den der vækst graf! Min SP var bekymret, og hun gik væk fra hendes ellers fastgroede principper og anbefalede os grød eller mme til at fede ham op med! Jeg vil jo gerne amme fortsat og er derfor startet op med grød! Han kan såmænd godt lide det, og jeg håber det kan gøre ham mere tilfreds! Ellers har han på det sidste været lidt småtvær og utilfreds! Min mor har jo passet i weekenden hvor han kun fik flaske og der var han kun en glad og tilfreds baby. Det er da synd hvis min lille mand er småsulten og småsur fordi han ikke får nok mad! Nu håber jeg at grød kan lægge en god bund om dagen og at mine bryster snart kan hente lidt fedt fra mine sideben og komme i mælken! Man skulle da tro at de 6 kg jeg mangler at tabe var nok til at starte med Jeg skal til kontrolvejning med ham i morgen og så må vi se hvad vægten siger! Knus Ditte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.