Ville I udsætte barn på 9 mdr. for risiko for skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Laulund87

Jeg forstår slet, slet ikke det her med at man bevidst vil udsætte dit barn for smitte

Måske lyder det hårdt, men når man får børn er det sgu da en del af det hele, at de bliver syge på ubelejlige tidspunkter! At prøve at smitte dem når det passer bedst, er virkelig ud over min forstand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Kongmulle

K&S skriver:

Hejsa

Anton bliver 9 måneder den 3. maj - en fra min mødregruppe har skrevet og spurgt om det er okay, at hun tager sin "store" søn med, som har haft skoldkopper og ikke helt er ovre det endnu - hvis ikke vi andre er okay med det, vil hun bare blive hjemme.

Ville I bevidst udsætte jeres barn på 9 måneder for risikoen for at blive smittet med skoldkopper?

Jeg er meget i tvivl

Jeg synes, at alle siger "jo tidligere, jo bedre", men samtidig synes jeg jo, han er så lille

Please hjælp mig skønne kvinder

Jeg havde klart gjort det. Vi gjorde det samme med vores mindste og det var overstået meget  nemmere end da en af de store fik det.

Anmeld

28. april 2011

MorTilMalene

altså.. jeg har det sådan at jo tidligere jo bedere.. for jeg ved hvordan det er og have skoldkobber som 16 årig.. det er IKKE rart.. så hvis jeg kendte nogen med skoldkobber ville jeg nærmest gnide bøllepigen op af det barn.. ikke for at være ond ved hende eller det andet barn.. men det er kun godt det er jo noget der skal overstås.. og helst tidligt synes jeg..

Anmeld

28. april 2011

dorthemus

Laulund87 skriver:

Jeg forstår slet, slet ikke det her med at man bevidst vil udsætte dit barn for smitte

Måske lyder det hårdt, men når man får børn er det sgu da en del af det hele, at de bliver syge på ubelejlige tidspunkter! At prøve at smitte dem når det passer bedst, er virkelig ud over min forstand.

Ja jeg forstår det altså heller ikke

Anmeld

28. april 2011

Laulund87

dorthemus skriver:

Ja jeg forstår det altså heller ikke

Nej vel?! Jeg er nærmest lidt i chok..

Anmeld

28. april 2011

tinasmor

Laulund87 skriver:

Nej vel?! Jeg er nærmest lidt i chok..

Jeg er hverken for eller i mod at smitte sit barn. Mit barn får det når det er f.eks i vs og en anden har det.

Men direkte at gå i chok det kan jeg ikke forstå. Det ER jo en sygdom som SKAL overståes (specielt for piger så de ikke får det når de er gravide) Det er jo ikke noget med at man ikke passer på sine børn fordi de bliver smittet. Jeg kan faktisk godt forstå at nogle gerne vil undgå at det f.eks ligger lige når de skal op til en eksamen eller lige op i sommerferien hvor de måske skal 3 uger til udlandet osv.

Personligt tager jeg bare skoldkopperne når de kommer. Men må ærlig tilstå at hvis barnet er oppe på 4-5 år og endnu ikke have fået det, ja så ville jeg sikkert også se om det kunne blive smittet. Udelukkende fordi jeg ikke ønsker at barnet skal blive ekstram sygt hvis de får det som ung eller voksen.

Anmeld

28. april 2011

Mor til prinsessen :-)

K&S skriver:

Hejsa

Anton bliver 9 måneder den 3. maj - en fra min mødregruppe har skrevet og spurgt om det er okay, at hun tager sin "store" søn med, som har haft skoldkopper og ikke helt er ovre det endnu - hvis ikke vi andre er okay med det, vil hun bare blive hjemme.

Ville I bevidst udsætte jeres barn på 9 måneder for risikoen for at blive smittet med skoldkopper?

Jeg er meget i tvivl

Jeg synes, at alle siger "jo tidligere, jo bedre", men samtidig synes jeg jo, han er så lille

nix ville jeg ikke

Anmeld

28. april 2011

Mussen2

K&S skriver:

Hejsa

Jeg er meget i tvivl

Ja, det ville jeg. Min datter har lige haft det og hun er 2 år gammel.

Havde du spurgt mig da hun var 9 mdr. havde jeg sagt nej, men nu hvor jeg har prøvet siger jeg ja.

Dels fordi de siger de kommer nemmere over det jo yngre de er. De kan ikke kradse i skoldkopperne på sammen måde og få ar. Det er nemmere når man går hjemme ved dem end at skal rive 7-10 dage ud af kalenderen.

Anmeld

28. april 2011

sarahb

Jeg ville gøre det, så er det ovre og når de er små er der ikk den risiko for at de kradser så meget osv.

Anmeld

28. april 2011

K&S

Tusind tak for alle jeres svar  jeg kan læse, der er meget delte meninger om, hvorvidt man bevidst bør udsætte sit barn for smittefare eller ej

Jeg tog afsted i mødregruppe i dag vel vidende, at jeg muligvis udsatte Anton for risikoen for skoldkopper - jeg har bestemt ikke gjort det for nemheds skyld eller for at være sikker på ikke at skulle have fri fra job, men udelukkende fordi han jo kan være udsat for smittefare hvor som helst (uden min viden) og fordi det er en af de sygdomme, alle skal igennem - og efter min overbevisning "jo før, jo bedre".

Jeg ringede til min egen læge i formiddags og han synes, jeg skulle tage afsted  

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.