Ville I udsætte barn på 9 mdr. for risiko for skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.808 visninger
40 svar
0 synes godt om
27. april 2011

K&S

Hejsa

Anton bliver 9 måneder den 3. maj - en fra min mødregruppe har skrevet og spurgt om det er okay, at hun tager sin "store" søn med, som har haft skoldkopper og ikke helt er ovre det endnu - hvis ikke vi andre er okay med det, vil hun bare blive hjemme.

Ville I bevidst udsætte jeres barn på 9 måneder for risikoen for at blive smittet med skoldkopper?

Jeg er meget i tvivl

Jeg synes, at alle siger "jo tidligere, jo bedre", men samtidig synes jeg jo, han er så lille

Please hjælp mig skønne kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Millesmammi

K&S skriver:

Hejsa

Anton bliver 9 måneder den 3. maj - en fra min mødregruppe har skrevet og spurgt om det er okay, at hun tager sin "store" søn med, som har haft skoldkopper og ikke helt er ovre det endnu - hvis ikke vi andre er okay med det, vil hun bare blive hjemme.

Ville I bevidst udsætte jeres barn på 9 måneder for risikoen for at blive smittet med skoldkopper?

Jeg er meget i tvivl

Jeg synes, at alle siger "jo tidligere, jo bedre", men samtidig synes jeg jo, han er så lille

mille fik det da hun var 17 dage gammel, og der var overhovedet INGENTING med hende, ingen feber eller noget. men når hun havde meget tøj på og der var varmt måtte jeg tage noget tøj af hende for der begyndte det at klø. ved ikke om jeg vil udsætte mit barn for det sådan, men jeg tror på at jo tidligere jo bedre .

Anmeld

27. april 2011

Ina33

Jeg ville ikke være bekymret.

Nogle gange forstår jeg ikke det hysteri der er omkring skoldkopper, de skal jo igennem det før eller siden. Hvis det var mig ville jeg ikke opsøge det, men heller ikke flygte fra det.

Min egen søn havde skoldkopper da han var 3 uger... Det synes jeg var for tidligt, men med en storesøster der havde det, så kunne det jo ikke rigtig undgåes.

Anmeld

27. april 2011

nvm

Hejsa

Jeg er meget i tvivl

jeg ville og gjorde det selv

tog min 5 mdr gammel baby med hen hvor der havde været skoldkopper i mødregruppen. hun havde advaret, men jeg ville heller ha det overståret mens jeg går hjemme på barsel, end når jeg starter op på arb igen. så jeg tog risikoen, faktisk i håb om at begge mine piger blev smittet

Anmeld

27. april 2011

Tvillingemor80

Ja det ville jeg, for hellere få det overstået .. ville ønske mine fik det mens jeg stadig var på barsel, så var vi ligesom ovre det..

Anmeld

27. april 2011

mortil4dejligepiger

Jeg ville gøre det - og faktisk håbe på, at mit barn blev smittet .

Da min venindes døtre havde skoldkopper sås vi med vilje, så mine døtre på 4 år og på 8 mdr. kunne blive smittet og få det overstået. Det var super at få det klaret inden de blev for store - og mens jeg havde barsel og ikke skulle stresse over barn syg .

Anmeld

27. april 2011

K&S

Tusind tak for alle jeres svar  jeg har lige skrevet til hende og sagt OKAY fra os af

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

Nej, det ville jeg så absolut ikke!!!!

Jeg havde selv skoldkopper inden jeg fyldte et år (blev smittet af min søs som er 2 år ældre) og som 15-årig blev jeg pludselig MEGET syg og var det i en del år (her taler vi om sygdom der både fysisk og psykisk var ved at tage mit liv!)... Derudover har vores læge sagt at man skal undgå det før børnene er 1½, selvom det efter sigende skulle være mildere jo yngre er... For det første er deres immunforsvar (ifølge ham) ikke klar til skoldkopper og for det andet risikerer man at de får det igen senere! hmm...

Nej... vi blev tilbudt flere gange at få smittet Laura, men har gået i en STOR bue udenom...

Tror ikke der er ret mange der forestiller sig at zooster *(skoldkoppe virus) kan mutere og lave frygtelige lidelser når man bliver ældre jeg har som helt ung måttet lære at leve med lammelser og konstante, voldsomme neurologiske smerter....

Svar på dit spørgsmål: ALDRIG ville jeg bevidst udsætte så lille et barn for det

knus Caroline

Anmeld

27. april 2011

tinasmor

Caroline86 skriver:

Jeg havde selv skoldkopper inden jeg fyldte et år (blev smittet af min søs som er 2 år ældre) og som 15-årig blev jeg pludselig MEGET syg og var det i en del år (her taler vi om sygdom der både fysisk og psykisk var ved at tage mit liv!)... Derudover har vores læge sagt at man skal undgå det før børnene er 1½, selvom det efter sigende skulle være mildere jo yngre er... For det første er deres immunforsvar (ifølge ham) ikke klar til skoldkopper og for det andet risikerer man at de får det igen senere! hmm...

Nej... vi blev tilbudt flere gange at få smittet Laura, men har gået i en STOR bue udenom...

Tror ikke der er ret mange der forestiller sig at zooster *(skoldkoppe virus) kan mutere og lave frygtelige lidelser når man bliver ældre jeg har som helt ung måttet lære at leve med lammelser og konstante, voldsomme neurologiske smerter....

Svar på dit spørgsmål: ALDRIG ville jeg bevidst udsætte så lille et barn for det

knus Caroline

Kan man ikke kun risikere at få det igen hvis det har været et meget mildt udbrud (med få skoldkopper)? Troede ikke det havde noget at gøre med hvornår børn fik dem.

Anmeld

27. april 2011

henh01

Caroline86 skriver:

knus Caroline

hold da op hvor skrækkeligt.

Jeg talte netop med vagtlægen for 14 dage siden fordi min niece med skoldkopper ville komme på besøg. Lægen sagde god for det, men jeg aflyste dog alligevel - heldigvis for det.

jeg håber du er kommet dig over det.. puha en omgang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.