Ville I udsætte barn på 9 mdr. for risiko for skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

Nemesis

ja de ville jeg..og har gjort det 2 gange. Den ene gang, nemlig med jonas, blev han smittet..og han var HÅRDT ramt...virkelig mange skoldkopper. Så mange at selv lægen kommenterede at han var hårdt ramt...jonas var 5 mdr gammel.

Sara forsøgte vi at få smittet, vi gjorde faktisk et rigtig godt forsøg men hun blev ikke smittet..nu er hun 16 mdr og jeg frygter når hun skal igennem det.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Diana...

JA det ville jeg helt sikkert. Og dit barn har jo en risiko for at blive smittet hele tiden da skoldkopper smitter 14 dage før det går i udbrud så du aner ikke hvem der smitter med skoldkopper. 

Anmeld

27. april 2011

Lise

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes, men har nok mest samme holdning som Kama.

Jeg har ikke bevidst udsat mine drenge for smitte, men ved at den store var udsat for smitten i vuggestuen mindst 10 gange, inden han fik skoldkopper som knap 3-årig. Det var fint, for det lå lige i påsken sidste år hvor vi alligevel holdt fri.

Jeg har det sådan med skoldkopper, at det er fint de får dem, og man får dem overstået, men nej, jeg udsætter dem ikke bevidst for smitte.

Anmeld

27. april 2011

lilledittemor

Caroline86 skriver:

Nej, det ville jeg så absolut ikke!!!!

Jeg havde selv skoldkopper inden jeg fyldte et år (blev smittet af min søs som er 2 år ældre) og som 15-årig blev jeg pludselig MEGET syg og var det i en del år (her taler vi om sygdom der både fysisk og psykisk var ved at tage mit liv!)... Derudover har vores læge sagt at man skal undgå det før børnene er 1½, selvom det efter sigende skulle være mildere jo yngre er... For det første er deres immunforsvar (ifølge ham) ikke klar til skoldkopper og for det andet risikerer man at de får det igen senere! hmm...

Nej... vi blev tilbudt flere gange at få smittet Laura, men har gået i en STOR bue udenom...

Tror ikke der er ret mange der forestiller sig at zooster *(skoldkoppe virus) kan mutere og lave frygtelige lidelser når man bliver ældre jeg har som helt ung måttet lære at leve med lammelser og konstante, voldsomme neurologiske smerter....

Svar på dit spørgsmål: ALDRIG ville jeg bevidst udsætte så lille et barn for det

knus Caroline

Hvordan ved du at din sygdom skyldes skoldkopper som lille?

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

Ditte_Marie skriver:

Hvordan ved du at din sygdom skyldes skoldkopper som lille?

fordi det er den eneste gang jeg har haft skoldkopper den sygdom jeg har døjet med hele min ungdom er samme virus som skoldkopper og den smitter KUN som skoldkopper... dvs. den har ligget (i "dvale") i kroppen i 15 år og er så brudt ud som en ny sygdom! Lægerne siger ikke direkte at det kunne være undgået hvis jeg havde været ældre da jeg fik skoldkopper (det kan man jo aldrig sige) men de mener sagtens det kan have en sammenhæng da det er typisk den slags sker når immunforsvaret ikke er færdigopbygget endnu... Men der var ikke noget at gøre ved at jeg blev smittet.. Min søster smittede mig som sagt, så det var vist uungåeligt

Det er i øvrigt samme virus der giver helvedes ild.. mit var bare inde i nerverne i stedet for på huden!

Anmeld

27. april 2011

lilledittemor

Caroline86 skriver:

fordi det er den eneste gang jeg har haft skoldkopper den sygdom jeg har døjet med hele min ungdom er samme virus som skoldkopper og den smitter KUN som skoldkopper... dvs. den har ligget (i "dvale") i kroppen i 15 år og er så brudt ud som en ny sygdom! Lægerne siger ikke direkte at det kunne være undgået hvis jeg havde været ældre da jeg fik skoldkopper (det kan man jo aldrig sige) men de mener sagtens det kan have en sammenhæng da det er typisk den slags sker når immunforsvaret ikke er færdigopbygget endnu... Men der var ikke noget at gøre ved at jeg blev smittet.. Min søster smittede mig som sagt, så det var vist uungåeligt

Det er i øvrigt samme virus der giver helvedes ild.. mit var bare inde i nerverne i stedet for på huden!

puha... det lyder godt nok ikke sjovt.. var bare nysgerrig - tak for svar

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

Ditte_Marie skriver:

puha... det lyder godt nok ikke sjovt.. var bare nysgerrig - tak for svar

det var det/er det heller ikke...

Men det er helt fint at nogen spørger, fortæller gerne om det (det er et godt led i min bearbejdning af det der skete)...

knus

Anmeld

27. april 2011

lhn89

Uha, kan godt se at det er et svært valg  

Jeg var så uheldig at få det ca. en uge inden min konfirmation - hvilket bestem ikke var sjovt! Ville ønske jeg havde haft det før!

Anmeld

27. april 2011

dorthemus

Caroline86 skriver:

Nej, det ville jeg så absolut ikke!!!!

Jeg havde selv skoldkopper inden jeg fyldte et år (blev smittet af min søs som er 2 år ældre) og som 15-årig blev jeg pludselig MEGET syg og var det i en del år (her taler vi om sygdom der både fysisk og psykisk var ved at tage mit liv!)... Derudover har vores læge sagt at man skal undgå det før børnene er 1½, selvom det efter sigende skulle være mildere jo yngre er... For det første er deres immunforsvar (ifølge ham) ikke klar til skoldkopper og for det andet risikerer man at de får det igen senere! hmm...

Nej... vi blev tilbudt flere gange at få smittet Laura, men har gået i en STOR bue udenom...

Tror ikke der er ret mange der forestiller sig at zooster *(skoldkoppe virus) kan mutere og lave frygtelige lidelser når man bliver ældre jeg har som helt ung måttet lære at leve med lammelser og konstante, voldsomme neurologiske smerter....

Svar på dit spørgsmål: ALDRIG ville jeg bevidst udsætte så lille et barn for det

knus Caroline

Enig! Jeg ville heller ikke bevidst udsætte Runa for den slags smitte når hun ikke er ældre 

Hvor er det dog en skrækkelig historie...stakkels dig

Anmeld

27. april 2011

MaliksMor

KaMa skriver:

Jeg ville IKKE gøre det.

Synes ikke om, at man udsætter børn for virus bevidst.

At man vil klare det inden sit arbejde, synes jeg er tyndt. Hvad er lige vigtigst...

I fredags havde vi besøg af en lille knægt. To dage efter fik jeg at vide, at han havde fået skoldkopper bigtime!! Ih, nu går jeg bare og frygter, at mine to er smittede.

Vil gerne vente til de er 1½-2 år.

lige mine ord..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.