Ville I udsætte barn på 9 mdr. for risiko for skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

Papaya

Caroline86 skriver:

Nej, det ville jeg så absolut ikke!!!!

Jeg havde selv skoldkopper inden jeg fyldte et år (blev smittet af min søs som er 2 år ældre) og som 15-årig blev jeg pludselig MEGET syg og var det i en del år (her taler vi om sygdom der både fysisk og psykisk var ved at tage mit liv!)... Derudover har vores læge sagt at man skal undgå det før børnene er 1½, selvom det efter sigende skulle være mildere jo yngre er... For det første er deres immunforsvar (ifølge ham) ikke klar til skoldkopper og for det andet risikerer man at de får det igen senere! hmm...

Nej... vi blev tilbudt flere gange at få smittet Laura, men har gået i en STOR bue udenom...

Tror ikke der er ret mange der forestiller sig at zooster *(skoldkoppe virus) kan mutere og lave frygtelige lidelser når man bliver ældre jeg har som helt ung måttet lære at leve med lammelser og konstante, voldsomme neurologiske smerter....

Svar på dit spørgsmål: ALDRIG ville jeg bevidst udsætte så lille et barn for det

knus Caroline

Jeg har hørt noget lign. historie fra en fra vores mødregruppe. Og jeg ville heller ikke udsætte mit barn bevidst. Hende hun fortalte om led også noget af det samme som dig. Man kan ikke vide mens de er små, og risikoen for at de får det igen når de bliver ældre er der, når de bliver smittet som baby. (under 1 et) Jeg er blevet tilbudt 2 gange om jeg vil have min datter den gang 3 mdr og nu 6 mdr. smittet, men har pænt takket nej. Det var så hvad jeg synes God aften...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Caroline86

tinasmor skriver:

Kan man ikke kun risikere at få det igen hvis det har været et meget mildt udbrud (med få skoldkopper)? Troede ikke det havde noget at gøre med hvornår børn fik dem.

jo, men det er jo også netop det der ofte sker når de ikke er så gamle.. så er det kun et mildt udslæt og de er ikke ligeså feber- og kløeplagede som ældre - mere bevidste - børn...

Men ofte er det sådan at yngre børn får færre blærer

Anmeld

27. april 2011

bullerbassen

Den situtiation stod jeg også i da min dreng var i den alder og en fra mødregruppen havde det ( også den store dreng ) og jeg takkede pænt nej.

Mine tvillinger - den ene fik det da de var omkring 1½ år den anden fik meget lidt - med det resultat at han fik det igen. Hvilket jeg har hørt er risikoen hvis de får det under et år. Men om det er rigtig ved jeg ikke.

Men ville bestemt ikke løbe risikoen - i vores mødre gruppe takkede alle sammen nej til evt smitte.

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

henh01 skriver:

hold da op hvor skrækkeligt.

Jeg talte netop med vagtlægen for 14 dage siden fordi min niece med skoldkopper ville komme på besøg. Lægen sagde god for det, men jeg aflyste dog alligevel - heldigvis for det.

jeg håber du er kommet dig over det.. puha en omgang.

jeg vil desværre altid have nogle mén og skal altid tage ekstra hensyn ift. andre sygdomme.. mit immunforsvar er ødelagt og jeg er ekstremt udsat for infektioner! Jeg er meget stress påvirkelig og bliver fysisk rigtigt syg hvis jeg har for travlt (reagerede bl.a. med høj feber her i påsken fordi programmet med HYGGE var stramt )... jeg får ikke anfald længere (7,9,13) men jeg har stadig rester fra mine lammelser som jeg aldrig slipper af med... De er en del af mig og de fortæller en del af min historie.. men jeg er ikke stolt af dem...

Men jeg har det godt nu... man lærer at leve med den slags og de smerter jeg har nu er så milde at jeg sjældent behøver smertestillende (tidligere var jeg konstant smertedækket med special fremstillet medicin til nerve smerter)...

Der er ikke nok fokus på hvad man KAN risikere.. heldigvis sker der da sjældent noget! Men vi skal jo så også være obs når Laura en gang får skoldkopper, for så skal jeg i medicinsk behandling for ikke at få tilbagefald...

Anmeld

27. april 2011

Malene84

Jeg ville gøre det og HAR gjort det!!! Drengenes kusine havde skoldkopper den weekend vi havde lovet at passe hende, jeg tog hende alligevel og selvom hun intet havde med drengene at gøre - blev de alligevel i den grad ramt. Det var helt vildt så mange der skoldkopper de fik.

Jeg kontaktede lægen først, og hun sagde god for det - og må indrømme jeg stolede stærkt på hendes ord.

Er super, super glad for at det nu er overstået - der er konstant opslag i vuggeren om skoldkopper og mødregruppen er i stress over at deres først skal til at have det nu, når de er startet på arbejde

Anmeld

27. april 2011

henh01

Caroline86 skriver:

jeg vil desværre altid have nogle mén og skal altid tage ekstra hensyn ift. andre sygdomme.. mit immunforsvar er ødelagt og jeg er ekstremt udsat for infektioner! Jeg er meget stress påvirkelig og bliver fysisk rigtigt syg hvis jeg har for travlt (reagerede bl.a. med høj feber her i påsken fordi programmet med HYGGE var stramt )... jeg får ikke anfald længere (7,9,13) men jeg har stadig rester fra mine lammelser som jeg aldrig slipper af med... De er en del af mig og de fortæller en del af min historie.. men jeg er ikke stolt af dem...

Men jeg har det godt nu... man lærer at leve med den slags og de smerter jeg har nu er så milde at jeg sjældent behøver smertestillende (tidligere var jeg konstant smertedækket med special fremstillet medicin til nerve smerter)...

Der er ikke nok fokus på hvad man KAN risikere.. heldigvis sker der da sjældent noget! Men vi skal jo så også være obs når Laura en gang får skoldkopper, for så skal jeg i medicinsk behandling for ikke at få tilbagefald...

Hvor er det bare ikke særlig fedt.. Godt du selv er så opmærksom på det hele..

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

henh01 skriver:

Hvor er det bare ikke særlig fedt.. Godt du selv er så opmærksom på det hele..

nej, det har virkelig været et levende helvede... når jeg kigget tilbage på det jeg har været igennem forstår jeg ikke at jeg overlevede det...

Men jeg har det godt nu! og det er fuldstændig indbygget i mit system at jeg skal tage de hensyn jeg nu skal (er også meget kuldefølsom, så jeg har altid hue og vanter på mig)... Jeg kommer til at presse mig selv for meget nogen gange - det gør alle vist - og så betaler jeg prisen lærer lidt af det hver gang og så går der liiiiidt længere tid inden jeg gør det igen

Anmeld

27. april 2011

SussieThyssen

K&S skriver:

Hejsa

Anton bliver 9 måneder den 3. maj - en fra min mødregruppe har skrevet og spurgt om det er okay, at hun tager sin "store" søn med, som har haft skoldkopper og ikke helt er ovre det endnu - hvis ikke vi andre er okay med det, vil hun bare blive hjemme.

Ville I bevidst udsætte jeres barn på 9 måneder for risikoen for at blive smittet med skoldkopper?

Jeg er meget i tvivl

Jeg synes, at alle siger "jo tidligere, jo bedre", men samtidig synes jeg jo, han er så lille

Please hjælp mig skønne kvinder

Ja da..hellere få det i den alder end senere..for jo ældre jo mere syge, så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. april 2011

hilma

man kan jo aldrig forudse om børnene eller nogen bliver hårdt ramt af skoldkopper. Der vil selvfølgelig altid være undtagelser, hvor nogen bliver forfædelig hårdt ramte hvor det senere hen vil påvirke dem. men det må være op til dig som mor, at tage beslutningen. jeg er nok en af dem der nærmest vil løbe efter et andet barn med skoldskopper for at min søn kunne få det i en "ung" alder, så ja vil jeg ville da nok gøre det hvis min søn var ca 9 måneder. Nogle børn starter jo i inst. i den alder, hvor risikoen er der alligevel.

Ellers tag en snak med lægen eller Sp(hvis du stadig har en

Anmeld

27. april 2011

Vial

Jeg ville IKKE gøre det.

Synes ikke om, at man udsætter børn for virus bevidst.

At man vil klare det inden sit arbejde, synes jeg er tyndt. Hvad er lige vigtigst...

I fredags havde vi besøg af en lille knægt. To dage efter fik jeg at vide, at han havde fået skoldkopper bigtime!! Ih, nu går jeg bare og frygter, at mine to er smittede.

Vil gerne vente til de er 1½-2 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.