Hvad spiser i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Balinus

Mad tanker fra Århus…

Her hjemme er mad en meget vigtig del af hverdagen, da både min kæreste og jeg lever og ånder for sundhed og idræt. (- derfor er det både spændene og skræmmende at høre hvad I spiser!!)

Alt hvad vi spiser er økologisk. Vi går meget op i at får så mange forskellige farver som muligt, i vores mad, hver dag.

Morgen: Havregryn med 5-6 forskellige former for frugt på, chia-frø, mandler og rismælk. Hertil drikker vi vand, og et glas hjemmelavet juice af frugt og grønsager. Om vinteren kan det blive til en kop urtete. Vi tager 3 spiseskeer Odu´s olie 3-6-9.

Formiddag: Frugt.

Frokost: Salat og en hjemme bagt rugklapper med pålæg.

Eftermiddag: Lidt nødder og lidt grønsager.

Aften: Årstidens grønsager, salat og noget kød (dog aldrig svinekød), korn/quinoa/bønner/linser el. li.

Sen aften: Aldrig noget. (Kroppen har ikke brug for noget andet end ro)

I løbet af dagen drikker vi vand – min kæreste dog mere end jeg -  for mig bliver det til ca. 4 liter.

Vi indtager ALDRIG sukker eller kunstige sødestoffer, da vi begge via vores arbejde ved hvad det gør ved kroppen, ydermere indtager vi aldrig noget der er præ-fremstillet, da det indeholder giftstoffer og andre negative ting for kroppen. Ej heller indtager vi lyst brød, pasta eller andet der er lavet af hvede.

Udover det tager vi vores vitaminer og mineraler, (morgen, middag og aften, alt efter hvad det er). Men alt i alt tager vi: 7 forskellige vitaminer, 7 forskellige mineraler + 2 typer jern, 1 multi og 2 forskellige typer olier.

Mad motto: Alt hvad der er sund, smager af vitalitet!

(Voksen mænd skal bare spise, hvad der bliver sat foran dem – biologisk findes kræsenhed ikke!!)

Tanker fra Balinus´mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

louise8723

Uha til morgenmad spiser jeg a38 med müsli og en masse frisk frugtTil middag er det lidt forskelligt men gerne groft og grønt og pastaMellem måltider er gerne frugt, grønt eller en culturaTil aften spiser jeg magert kød, en masse grøntsager eller salat med groft brød! Undgår helt kartofler, ris og pasta efter kl 15 da det indeholder en masse kulhydrater som jeg umuligt når at forbrænde inden jeg går i seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.