Hvad spiser i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.771 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Nalle

Hey tøser, er lidt nysgerrig.

Hvad spiser i til:

Morgenmad?

Middagsmad?

Aftensmad?

Mellem maltid?

^^ vil du gerne tabe dig, eller tænker du ikke så meget over hvad du spiser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg overvejer meget hvad jeg spiser og hvor meget jeg spiser..

må MAX tage 8 kg i løbet af graviditeten pga jeg allerede var overvægtig da jeg blev gravid...

var igang med at tabe mig da jeg blev gravid...

Morgenmad er enten havregryn med fiberkost, eller knækbrød med ost.

frokost er rugbrød med makrel i tomat og en med en form for kødpålæg (hamburgerryg er favorit for tiden).

Aftensmaden er forskellig da vi prøver at variere hvad vi spiser men oftest er det:

Kød- enten kotteletter eller flæsk, eller hakket oksekød som er lavet til kødsovs

fisk- her er det desværre usundt da kæresten er ret kræsen hvad fisk angår så det er panerede rødspættefiletter.. men vi køber den lidt dyrere da vi der kan se at det faktisk er fisk der er inden i så der går vi ikke på kompromi...

til aftensmaden varierer vi mellem pasta, ris eller kartofler... kartofler ret sjældent og oftest pasta.

og ovenpå for det ikke bliver for tørt er det ketchup - igen noget vi ikke køber af billig slags da vi gerne vil have noget der faktisk smager af tomat og ikke sukker...

mellemmåltider for mig er forskellig frugt og grønt.. har haft en periode med spinat og rød peber som favorit og er nu mere at jeg deler et eller 2 æbler i en masse små stykker og så ellers i køleskabet med dem til når jeg lige føler jeg mangler lidt...

salat spiser også hver aften undtagen til fisken da jeg syntes det smager mærkeligt sammen.. men ellers er det 2 salatblade, 6 radiser, 1 lille rød peberfrugt der bliver delt mellem os 2 voksne..

Anmeld

30. april 2011

StineW

Hvad spiser i til:

Morgenmad?

Middagsmad?

Aftensmad?

Mellem maltid?

Hejsa.

Mine måltider ser ca sådan her ud:

Morgenmad: Cheasy youghurt ( vanillesmag ) med havregryn og lidt müsli. Dertil ½ liter vand og en kop hvid the.

Mellemmåltid: En banan eller et stk grovknækbrød med ost.

Frokost: To stk rugbrød med varierende pålæg. Eks. Kyllingepålæg med æggesalat. Hertil spiser jeg altid gulerødder, tomater, agurk og rød peber. Jeg drikker rigeligt vand til frokost.

Mellemmåltid: F.eks melon, gulerødder, 1 stk kanelknækbrød. Igen en kop hvid the. ( og vand &nbsp

Aftensmad: Igen meget varierende men ALTID med mange grøntsager, både i maden og som " hapsere " ved siden af. Vi spiser meget kylling, brune ris, fuldkornspasta, broccoli, ærter ( 48 % protein ) og fisk. Til aften drikker jeg vand og et lille glas minimælk.

Sen aften: Her prøver jeg at styre mig og leve sundt. Andre gange ski..r jeg højt og flot på det og guffer noget chokolade. Jeg har dog ikke haft den store lyst til usund mad siden jeg har født. Og det er jo nok ikke så skidt.

Jeg drikker ca 2,5 liter vand dagligt, 2-3 kopper hvid the og ingen sodavand eller andet drikke med kalorier i.

Jeg ønsker at tabe mig, og kombinerer derfor den sunde kost med motion. Indtil videre små ( 3-4 km ) gåture og 10 - 15 min på crosstrainer dagligt. Desuden cykler jeg ca 6 km 5 x ugenligt.

Det er nu tre uger siden jeg har født og mit bækken driller stadig noget. Derfor kun moderat motion og ingen løbeture til mig endnu, men det skal nok komme.

Jeg tog ca 18 kg på under min graviditet og jeg mangler nu at tabe 4 kg + lige et par ekstra kg som bonus.

Håber det var svar nok.

Knus Stine

Anmeld

30. april 2011

Frøken J.

Nalle skriver:

Hvad spiser i til:

Morgenmad?

Middagsmad?

Aftensmad?

Mellem maltid?

Morgenmad: Appelsinyoghurt fra kløver med chokomüsli

Frokost: Som regel noget rugbrød smurt med philadelphia og så pålæg og/eller ost

Aftensmad: Meget forskelligt. I aftes fik vi blandet salat med et stykke kylling. I går hjemmelavet pizza.

Mellemmåltider er jeg blevet ret dårlig til, da jeg ikke er sulten mellem hovedmåltiderne..

Prøver ikke at tabe mig, men vil ikke tage for meget på heller.

Anmeld

2. maj 2011

Meliora

Morgenmad: 200 g cheasy vanilje youghurt og 40 g. Isis chokocrunchFrokost: enten 1-2 skiver rugbrød med en fedtfri tunsalat med masser af grøntsager i og lidt græsk 2% youghurt i. Eller en råkost af 3 gulerødder med saften fra en appelsin og lidt rosiner.Aftensmad: mange forskellige ting. Men fællesnævneren er at det skal være fedtfattigt, indeholde min. 3 slags grøntsager og gerne rigeligt protein fremfor kulhydrater.F.eks: wokret med 1 pose wokgrøntsager, 250 gram kylling og 150 g nudler (gerne fuldkorn)Eller pastasalat med fuldkorn, masser af grøntsager og kylling +baconette ternEller frikadeller (fedtfattigt svine/oksekød, minimælk, æg, havregryn) med tzatziki og bagte rodfrugter.Der er uendelig mange gode opskrifter på sund mad, man skal bare være kreativ og stole på at der ALTID er fedtfattige alternativer til usunde ingredienser:-)

Anmeld

2. maj 2011

Meliora

FruRafn skriver:

Morgenmad: 200 g cheasy vanilje youghurt og 40 g. Isis chokocrunchFrokost: enten 1-2 skiver rugbrød med en fedtfri tunsalat med masser af grøntsager i og lidt græsk 2% youghurt i. Eller en råkost af 3 gulerødder med saften fra en appelsin og lidt rosiner.Aftensmad: mange forskellige ting. Men fællesnævneren er at det skal være fedtfattigt, indeholde min. 3 slags grøntsager og gerne rigeligt protein fremfor kulhydrater.F.eks: wokret med 1 pose wokgrøntsager, 250 gram kylling og 150 g nudler (gerne fuldkorn)Eller pastasalat med fuldkorn, masser af grøntsager og kylling +baconette ternEller frikadeller (fedtfattigt svine/oksekød, minimælk, æg, havregryn) med tzatziki og bagte rodfrugter.Der er uendelig mange gode opskrifter på sund mad, man skal bare være kreativ og stole på at der ALTID er fedtfattige alternativer til usunde ingredienser:-)

Beklager de manglende linjemellemrum, baby.dk er ikke kompatibel med iPhone:-(

Anmeld

2. maj 2011

Dinna88

Til morgenmad spiser jeg havregrød. 

Mellemsnacks er nødder, frugt, grøntsager, kiks. 

Til middagsmad (i skolen) har jeg to boller med, som der som regel er salat og postej på - nogle gange er de bare ristet og så med plantemargaringe. Samt frugt! I dag har jeg så gulerødder og peberfrugt med.

Til aftenmads... Ja, det svinger godt nok.  

Helt generelt spiser jeg sundt og går op i hvad jeg spiser. Det er vigtigt for mig, at det jeg spiser er så naturligt som muligt, dvs. økologsk! Derudover spiser jeg ikke kød, æg eller mælkeprodukter.

Så ja - jeg tænker meget over hvad jeg spiser, men jeg er aldrig på slankekur, da jeg ikke tager på. Så sund kost kombineret med motion er vejen frem her

Og så spiser jeg ALDRIG hvidt brød. Føj.

Mht. til det flydende, så drikker jeg vand. I store mængder. gerne en 4 liter om dagen. Jeg drikker aldrig mælk eller saftevand, nogle gnge juice eller cola eller kakao, men det er ikke ofte.

Anmeld

2. maj 2011

Ni-ko-li-ne

morgen: cheasy A38 med frusk frugt og spelt fiber müsli (hvis jeg ert grov suletn ½ skive rugbrød med ost og peberfrugt samt kaffe med skummeltmælk)

mellem: gulerod og agurk

middag: en masse grove grøntsager med salat og tun samt 2 skiver knækbrød eller 1 stykke rugbrød med magert pålæg og grøntsager til

mellem: frisk ananas og æble

aften: mange grøntsager, grov pasta eller ris... magert kød, oftest kylling....

så drikker jeg ca 3 liter vand, men ikke ved måltiderne da det fortynder mavesyren og derved ikke er suuuuper godt for fordøjelsen. Frisk ananas og papaya indeholder frugtsukker, men ikke mest fructose... Ananas og papaya indeholder flere fructo-oligo-saccharider... Dem kank kroppen ikke nedbryde så hurtigt som fructose og derved får de ikke blodsukkeret op i skyerne som f. eks vindruer:0)

Anmeld

2. maj 2011

FruHolm <3

Nalle skriver:

Hvad spiser i til:

Morgenmad?

Middagsmad?

Aftensmad?

Mellem maltid?

tænker ikk over hvad jeg spiser

morgenmad : når jeg spiser det er det hvidt brød med smør og pålægschokolade eller choco rice

middagsmad : sandwich fra kvickly eller chokoladeboller

aftensmad : pommes eller kartofler med sovs og en masse kød, engang imellem grøntsager

mellemmåltid : chips, chokolade, kage, slik engang imellem frugt

før jeg blev gravid var jeg undervægtig, tog ca 30  kg på i graviditeten har så tabt 18-20 kg af dem, og kæmper for at beholde de sidste 10-12 kg

Anmeld

3. maj 2011

Dinna88

sarah Foged skriver:

tænker ikk over hvad jeg spiser

morgenmad : når jeg spiser det er det hvidt brød med smør og pålægschokolade eller choco rice

middagsmad : sandwich fra kvickly eller chokoladeboller

aftensmad : pommes eller kartofler med sovs og en masse kød, engang imellem grøntsager

mellemmåltid : chips, chokolade, kage, slik engang imellem frugt

før jeg blev gravid var jeg undervægtig, tog ca 30  kg på i graviditeten har så tabt 18-20 kg af dem, og kæmper for at beholde de sidste 10-12 kg

Jeg har et spørgsmål. Du vil gerne beholde din vægt som den er nu, men hvorfor gør du det på en super usund måde? Hvorfor spiser du ikke "sunde kalorier og proteiner", frem for bare at lade være med at tænke over det, og spise usundt, som det passer dig?

Det er ikke for at ramme hårdt, men er temmelig chokeret over hvad du spiser, og så at du endda skriver at du gør det for at holde vægten, overrasker mig endnu mere  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.