Rullepølsen 11 mdr - billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Jibbe

lisbeth2910 skriver:

ha ha ha det skal jeg nok - du har ihvertfald en rigtig rigtig sød og dejlig kandidat. Det kunne sku også være rigtig sjovt at begge så får en svigermor der hedder Lisbeth - så kan det sku ikke gå helt galt.

Kom lige til at tænke på de børn de ville få.... ha ha ha de ville få de største kyssekinder EVER

Haha ja men store kinder er da også det bedste! De ville da få nogle små lækre dejlige runde babyer! Lige som de skal være... Og så bliver det da nemt at huske hvad svigermor hedder! Og tænk hvor en dejlig svigermor Frej så vil få :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

LISBETH:-)

KittyGirl skriver:

Hun ER perfekt! Og det skal hun bare mindes om uanset hvad!

Maden behøver ikke at være en kamp, det kan bare blive en del af livet så der ikke er fokus på det - hvis du forstår hvad jeg mener

Hele mit liv har jeg også kæmpet med vægten og der har været så stor fokus på maden hjemmefra at jeg idag lider af utrolig stor madlede og kæmper stadig med min vægt...... ville ønske min mor havde gjort den sunde mad en del af hverdagen så jeg fik et normalt forhold til det... i stedet for var der fokus på alt det jeg IKKE måtte spise.. og det skal man lade være med.. i stedet for bare at normalisere den sunde del og ikke gøre det til "tvangsmad".... (kan du følge mig?)

Et skulderklap skal være til når det er fortjent og det skal du have, for det er absolut ikke sjovt at "kæmpe" med, og da heller ikke når du står så "alene" med det som du gør (sikke en SP ) ...

Håber i hurtigt får tider hos de forskellige ting og i kan få nogle svar, og ser frem til en update af den dejlige Elina!

Jeg forstår udemærket hvad du mener!!! Og det er helt klart et rigtig rigtig godt argument - fokusere på det positive og ikke det negative. Sådan synes jeg nu vi forsøger og leve vores liv men vil helt klart tænke over hvad du har skrevet da du har så evig ret!

Tænker også meget over at hun ikke skal have en masse kælenavne der henviser til hendes størrelse. Familien er allerede begyndt og kalde hende for bassen, klumpen osv osv - ved godt jeg selv kalder hende rullepølsen  men det skal stoppe snart inden hun forstår det.

Min egen far har altid kaldt mig for fars lille tykke tøs, og jeg var rimelig tynd som barn. Jeg haddet det som pesten. Da jeg gik i 8. klasse og min bror gik i 4. klasse råbte han fars lille tykke tøs efter mig i skolen og så var det at jeg i resten af 8. +9. klasse aldrig hed andet end fars lille tykke tøs. Ikke så fedt overhovedet!!!

Min sp er en helt historie for sig. Skulle vi få flere børn vil jeg også helt klart bede om en anden. der er bla. nogen ting ved Elina som hun burde have set i starten som hun ikke har opdaget. Som flere læger er dybt forarget over hun ikke har set. Hun skulle have været her i torsdags men jeg har bedt hende om ikke at komme mere, tænker at når hun alligevel ikke kan komme med nogen råd så er det meningløst.

Anmeld

26. april 2011

KaMa skriver:

Det bliver da rigtig dejligt.

Jeg har parkeret Karina længe endnu..

Tror faktisk aldrig at jeg finder hende igen.. hun var sgu også så selvcentreret.. haha

Jeg har også forandret mig (til det bedre og sødere) efter jeg har fået børn. Men har været hjemme i 1 år og 8 mdr når jeg starter til Juni så jeg kan ihvertfald ikke huske hvordan det er og være pædagogen Lisbeth. Men hende er jeg sikker på jeg hurtig får gravet frem igen. Det er nok værre med hende den slanke glade og friske Lisbeth med kæmpe overskud. Hun er sku blevet lidt halv fed, og ihvertfald ikke frisk og overskudet er et ord der slet ikke findes i ordbogen længere, Men glad hmmmmm det er jeg sku stadig.

Bare rolig Karina skal nok blive sluppet løs snart, men kan udemærket godt forstå at du glæder dig.

Anmeld

26. april 2011

Skouboe skriver:

Hvor er hun bare sød... hun er da slet ikke til at stå for

TAk

Anmeld

26. april 2011

Jibbe skriver:

Haha ja men store kinder er da også det bedste! De ville da få nogle små lækre dejlige runde babyer! Lige som de skal være... Og så bliver det da nemt at huske hvad svigermor hedder! Og tænk hvor en dejlig svigermor Frej så vil få :-)

Anmeld

26. april 2011

Ryberg

lisbeth2910 skriver:

Jeg forstår udemærket hvad du mener!!! Og det er helt klart et rigtig rigtig godt argument - fokusere på det positive og ikke det negative. Sådan synes jeg nu vi forsøger og leve vores liv men vil helt klart tænke over hvad du har skrevet da du har så evig ret!

Tænker også meget over at hun ikke skal have en masse kælenavne der henviser til hendes størrelse. Familien er allerede begyndt og kalde hende for bassen, klumpen osv osv - ved godt jeg selv kalder hende rullepølsen  men det skal stoppe snart inden hun forstår det.

Min egen far har altid kaldt mig for fars lille tykke tøs, og jeg var rimelig tynd som barn. Jeg haddet det som pesten. Da jeg gik i 8. klasse og min bror gik i 4. klasse råbte han fars lille tykke tøs efter mig i skolen og så var det at jeg i resten af 8. +9. klasse aldrig hed andet end fars lille tykke tøs. Ikke så fedt overhovedet!!!

Min sp er en helt historie for sig. Skulle vi få flere børn vil jeg også helt klart bede om en anden. der er bla. nogen ting ved Elina som hun burde have set i starten som hun ikke har opdaget. Som flere læger er dybt forarget over hun ikke har set. Hun skulle have været her i torsdags men jeg har bedt hende om ikke at komme mere, tænker at når hun alligevel ikke kan komme med nogen råd så er det meningløst.

Nu er det jeg skriver slet ikke ment som at rette på det i gør, for er 100% sikker på i gør det rigtige for Elina, det er bare min synsvinkel på min opdragelse med maden som har givet mig problemer igennem livet og som jeg virkelig arbejder med ikke at videregive til f.eks. Lasse...

Ja det med navnene kan jeg godt forstå du tænker over, for det er ikke sjovt at det forfølger en... og tror det er vigtigt at familie og venner får at vide at det er no-go, at det er Elina hun hedder og ikke klump, basse, fars tykke pige eller andre ord i den retning... det kan godt være det er sagt i en god mening, sød mening osv. men det sætter sig alligevel i ens hoved på en eller anden måde.. og tænk hvis hendes venner eller kammerater hørte det...

Du skulle da vidst have haft en anden SP fra starten af.. det lyder da helt forrykt synes jeg... Sp'erne er der jo netop for at hjælpe en på vej på ALLE områder....

Anmeld

26. april 2011

KittyGirl skriver:

Nu er det jeg skriver slet ikke ment som at rette på det i gør, for er 100% sikker på i gør det rigtige for Elina, det er bare min synsvinkel på min opdragelse med maden som har givet mig problemer igennem livet og som jeg virkelig arbejder med ikke at videregive til f.eks. Lasse...

Ja det med navnene kan jeg godt forstå du tænker over, for det er ikke sjovt at det forfølger en... og tror det er vigtigt at familie og venner får at vide at det er no-go, at det er Elina hun hedder og ikke klump, basse, fars tykke pige eller andre ord i den retning... det kan godt være det er sagt i en god mening, sød mening osv. men det sætter sig alligevel i ens hoved på en eller anden måde.. og tænk hvis hendes venner eller kammerater hørte det...

Du skulle da vidst have haft en anden SP fra starten af.. det lyder da helt forrykt synes jeg... Sp'erne er der jo netop for at hjælpe en på vej på ALLE områder....

Jeg tog det slet ikke som om du rettede på mig - OVERHOVEDET! Jeg tog det bare som et rigtig godt og brug bart råd!

Nej familien HAR fået afvide at de IKKE skal kalde hende noget som helst andet en Elina! Jeg er ikke sådan en der pakker tingene ind, så de har fået klar besked.

Havde samme SP til den store og tænkte at hun ikke var helt ok, men ville give hende en chance til. Den har hun så fået og skulle der blive en næste gang så må der nye øjne til.

Anmeld

26. april 2011

Vial

lisbeth2910 skriver:

Jeg har også forandret mig (til det bedre og sødere) efter jeg har fået børn. Men har været hjemme i 1 år og 8 mdr når jeg starter til Juni så jeg kan ihvertfald ikke huske hvordan det er og være pædagogen Lisbeth. Men hende er jeg sikker på jeg hurtig får gravet frem igen. Det er nok værre med hende den slanke glade og friske Lisbeth med kæmpe overskud. Hun er sku blevet lidt halv fed, og ihvertfald ikke frisk og overskudet er et ord der slet ikke findes i ordbogen længere, Men glad hmmmmm det er jeg sku stadig.

Bare rolig Karina skal nok blive sluppet løs snart, men kan udemærket godt forstå at du glæder dig.

Jeg har ikke været på job sådan rigtig siden december 2009!! Er blevet 7 kg federe (og det var nok dråben til at være direkte fed..haha).

Er fuldendt og lykkelig som aldrig før - men med konstant ondt i ryggen, låste skuldre osv. OG stress!

Da jeg var yngre så tænkte jeg, når jobbet trak tænder ud, at jeg glædede mig til at skulle have barn, for så skulle jeg slappe helt af sammen med baby. HVOR NAIVT. Har aldrig haft mere travlt.

Nå, nok om mig. Sengen med sovende datter kalder.

...Har en rigtig udspekuleret datter. Hun starter med at sove en lille time på værelset sammen med brormand. Derefter øver hun stemme. Er en flækket træsko, når jeg ser til hende. Tysser og siger, at Alvin skal have nattero. Hun skruer op for lyden. Til sidst ender hun inde i min seng. Der krøller hun sig sammen og sover sødt. Tsk tsk.

Anmeld

26. april 2011

KaMa skriver:

Jeg har ikke været på job sådan rigtig siden december 2009!! Er blevet 7 kg federe (og det var nok dråben til at være direkte fed..haha).

Er fuldendt og lykkelig som aldrig før - men med konstant ondt i ryggen, låste skuldre osv. OG stress!

Da jeg var yngre så tænkte jeg, når jobbet trak tænder ud, at jeg glædede mig til at skulle have barn, for så skulle jeg slappe helt af sammen med baby. HVOR NAIVT. Har aldrig haft mere travlt.

Nå, nok om mig. Sengen med sovende datter kalder.

...Har en rigtig udspekuleret datter. Hun starter med at sove en lille time på værelset sammen med brormand. Derefter øver hun stemme. Er en flækket træsko, når jeg ser til hende. Tysser og siger, at Alvin skal have nattero. Hun skruer op for lyden. Til sidst ender hun inde i min seng. Der krøller hun sig sammen og sover sødt. Tsk tsk.

ha ha ha ha Karina du burde sku lave et stand up show

Kan kun sige at de bliver nemmere om hmmm tja 18 år når de er flyttet hjemmefra

Elina gør nøjagtig det samme så hun sover også lige pt det meste af natten i vores seng og ved 3 tiden kommer Amalie også så jeg sover på et frimærke hvilket ikke er særlig afslappende.

Anmeld

26. april 2011

Hvem?

lisbeth2910 skriver:

Så blev min lille rullepølse 11 måneder. Suk fatter slet ikke hvor tiden er blevet af.

Vuggestue start om 1 måned, og så kalder jobbet 9. juni. Føler mig slet ikke klar, men Elina er heldigvis helt klar til at komme lidt ud i verden og møde nye udfordringer. Hun har på ingen måde nogen som helst frygt for nye ting, eller voksne så er sikker på at vuggestue start går som en drøm.

Kampvægten siger 15,5 kg og 83 cm - og derfor har vi været til udredning på Holbæk sygehus, de kunne kun fortælle hvad de tror det kan være, men hun skal testes videre så vi forsøger og væbne os med tålmodighed da den første akut tid først er til efteråret Hun har også fået en akut tid til en diætist med speciale i småbørn, men der er der 3 mdr's ventetid så vi venter stadig med længsel på indkaldelsen.

Budet er at hun fejler et syndrom der gør at man bliver uforklarlig stor igennem hele barndommen, for så at stabilisere sig i teenageårene og så blive "normal" som voksen. Det er kun noget kropsligt, ikke noget der gør at hun mentalt bliver sat tilbage. Og alle eksperter mener at hun fuldt ud er med iforhold til alder og de få ting hvor hun er bagud er pga. hendes vægt - hun kan f.eks. kun stå kort tid på benene og er først for 1 uge siden begyndt og kravle. MEEEEEN hun har den sidste måned ikke taget på. Jeg har virkelig også kæmpet med at lave mad der tilgodeser hvad et spædbarn har behov for, uden og være usundt, samt måtte forsøge mig frem med hvad der virker. Min sp har kastet håndklæddet i ringen, og kan/vil ikke vejlede mig mere. Så jeg er faktisk stolt af at jeg mod alle ods har formået at få vægten til at blive ved de 15,5 kg. Er spændt på at se hvad diagnosen ender med at bliver (eller om der er nogen)

Og så lidt billeder af vidunderet

Arh, der var hun jo - hold nu op en lækkermås

Og hold da op du må være stolt, det må dælme være hårdt, men supppppppppper flot med vægten og jeg ønsker jer al det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.