mathildemb skriver:
Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det
. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.
Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik I ud af det?
Og jer der fravalgte mødregruppe, hvad var jeres begrundelse for det?

Jeg har aldrig været i mødregruppe og har heller ikke haft det fjerneste behov for det.
Jeg kan godt huske at min første sundhedsplejerske var temmelig emsig for at jeg skulle starte i en, men der meldte jeg ud, at det havde jeg ikke brug for, hvad skulle jeg dog med det?
Jeg har altid hørt til dem, der kun var social på mine egne præmisser, og jeg havde lidt den indstilling, at jeg ikke ønskede at dele mine oplevelser som mor nu og her med andre.
Og så havde jeg det som du, nemlig at jeg sagtes kunne få tiden til at gå med 1000 ting uden at have behov for at skulle være i gruppe med andre.
Ikke dermed sagt, at det ikke er en god ide med mødregrupper, det er det bestemt...for dem, der har brug for det og har lyst til det, så er det en kanon ide, men for nogen af os er det ikke, og det skal også respekteres.
Hvis man fx står meget alene, så er det alle tiders eller hvis man hører til dem, der rent resourcemæssigt ikke er så stærke, så er det også super.
Så jeg synes helt ærligt, at du skal mælde ud, at det ikke er noget for dig, og så holde dig til dine valg og ønsker.
SP har også godt af at møde en hun ikke lige sådan kan hermesere ind i sine ideer, og finde ud af, at ikke alle passer ind i hendes skemaer 

Kærligst
Sussie
Anmeld