Mødregruppe - for eller imod...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

ABSOLUT for ! Havde derdens bedste mødregruppe med min søn, og vi ses stadig. Kunne aldrig finde på at vælge det fra på forhånd....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Mor til L&S

Er helt klar FOR mødregruppe - vi hyggede os meget i vores og synes det var hyggeligt at komme rundt til de forskellige og hygge og lege med ungerne samtidig med at man kan få styr på evt spørgsmål og lign.

Anmeld

24. april 2011

SussieThyssen

mathildemb skriver:

Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik   I ud af det?

Og jer der fravalgte mødregruppe, hvad var jeres begrundelse for det?

Jeg har aldrig været i mødregruppe og har heller ikke haft det fjerneste behov for det.
Jeg kan godt huske at min første sundhedsplejerske var temmelig emsig for at jeg skulle starte i en, men der meldte jeg ud, at det havde jeg ikke brug for, hvad skulle jeg dog med det?
Jeg har altid hørt til dem, der kun var social på mine egne præmisser, og jeg havde lidt den indstilling, at jeg ikke ønskede at dele mine oplevelser som mor nu og her med andre.
Og så havde jeg det som du, nemlig at jeg sagtes kunne få tiden til at gå med 1000 ting uden at have behov for at skulle være i gruppe med andre.

Ikke dermed sagt, at det ikke er en god ide med mødregrupper, det er det bestemt...for dem, der har brug for det og har lyst til det, så er det en kanon ide, men for nogen af os er det ikke, og det skal også respekteres.
Hvis man fx står meget alene, så er det alle tiders eller hvis man hører til dem, der rent resourcemæssigt ikke er så stærke, så er det også super.

Så jeg synes helt ærligt, at du skal mælde ud, at det ikke er noget for dig, og så holde dig til dine valg og ønsker.
SP har også godt af at møde en hun ikke lige sådan kan hermesere ind i sine ideer, og finde ud af, at ikke alle passer ind i hendes skemaer

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. april 2011

2babygirls

mathildemb skriver:

Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik   I ud af det?

Hvis du ikke føler du har behovet, så sig fra, letter bliver det ikke

Jeg er i en mødregruppe, fordi jeg lige et flyttet til en ny by, og ikke kender et øje i miles omkreds.
Min mødregruppe består af to 1. gangsfødende og to 2. gangsfødende, og vi har det super hyggeligt sammen, og det er rart at se hvordan ungerne udvikler sig!

Anmeld

24. april 2011

Tulle28

mathildemb skriver:

Jeg siger GØR DET! Jeg har selv været rigtig heldig at komme i gruppe med nogle supersøde piger, og vi er især 3 som kommer rigtig godt ud af det sammen og stadigvæk ses jævnligt, nu, hvor vi er begyndt på job igen. Vi har altid bakket hinanden op og delt sorger og glæder, og der har ingen konkurrence været mellem vores børn, som man ellers hører det fra andre engang imellem.

Så tag afsted med åbent sind og se hvad det er for nogen

Anmeld

24. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg var rigtig glad for at være i mødregruppe. mødte andre gravide som man kunne snakke med og spørge. vi hygged os, vi fik også nogen råd til hvad man kunne lave med sine børn når de havde en bestemt alder jo.
man havde altid nogen at snakke med om alt og intet, de lyttede altid på en og kom med råd og kommentare til det man havde at fortælle.

alt i alt kun positivt her fra om mødre gruppe.

vi var samlet som en unge mødre gruppe så vi var i alderen 18-23 i gruppen. og med termin tæt på hinanden. mellem den ældste og yngste af børnene var der lidt over en måned og ikke mere.

Anmeld

24. april 2011

K&S

Karina89 skriver:

Jeg eeeelsker min mødregruppe.. Det er jo ugens højdepunkt !! Selvom man har 1000 ting og ikke keder sig, er de guld værd.. Det er den ene dag om ugen hvor du rent faktisk har lov til at se grim ud og slubre te hele dagen.. De andre har forståelse for hvorfor du ikke liiiige har nået at få make up på, eller hvorfor du sidder og powernapper sammen med dit barn, fordi i har været vågne hele natten.. Giv det en chance.. Kom et par gange, og er det ikke dig, så meld fra

Anmeld

24. april 2011

chael

mathildemb skriver:

Jeg har været glad for begge min mødregrupper.

Den første, ses jeg ikke rigtig med mere. Men jeg har bibeholdt 1 godt venskab.

2. mødregruppe der klikkede vi bare super godt. Og vi ses stadig her 2 år efter. Det er simpelthen så hyggeligt.

Og derfra nummer 2 mødregruppe fik jeg endnu et super godt venskab. Og det ville jeg ikke kunne undvære.

Vist kan man da finde masser at lave, men det er altså super rart at mødes med nogen der er det samme sted.

Giv det en chance og hvis ikke de falder i din smag har du jo ret til at takke nej efterfølgende

*Camilla 17+4

Anmeld

25. april 2011

mathildemb

Tak for alle svarene. Det er dejligt at høre om jeres erfaringer, og også at se at der er et par stykker som har valgt det fra og høre hvorfor.

Jeg holder fast i at tage derhen imorgen, og se hvad det er. Måske bliver jeg overrsaket og må pakke min skepsis sammen og erkende at det var super hyggeligt og uundværligt Måske ikke

Rigtig god dag til jer alle og nyd nu det gode vejr.

Anmeld

25. april 2011

mathildemb

SussieThyssen skriver:

Jeg har aldrig været i mødregruppe og har heller ikke haft det fjerneste behov for det.
Jeg kan godt huske at min første sundhedsplejerske var temmelig emsig for at jeg skulle starte i en, men der meldte jeg ud, at det havde jeg ikke brug for, hvad skulle jeg dog med det?
Jeg har altid hørt til dem, der kun var social på mine egne præmisser, og jeg havde lidt den indstilling, at jeg ikke ønskede at dele mine oplevelser som mor nu og her med andre.
Og så havde jeg det som du, nemlig at jeg sagtes kunne få tiden til at gå med 1000 ting uden at have behov for at skulle være i gruppe med andre.

Ikke dermed sagt, at det ikke er en god ide med mødregrupper, det er det bestemt...for dem, der har brug for det og har lyst til det, så er det en kanon ide, men for nogen af os er det ikke, og det skal også respekteres.
Hvis man fx står meget alene, så er det alle tiders eller hvis man hører til dem, der rent resourcemæssigt ikke er så stærke, så er det også super.

Så jeg synes helt ærligt, at du skal mælde ud, at det ikke er noget for dig, og så holde dig til dine valg og ønsker.
SP har også godt af at møde en hun ikke lige sådan kan hermesere ind i sine ideer, og finde ud af, at ikke alle passer ind i hendes skemaer

Kærligst
Sussie

Jamen det er nemlig også lidt sådan jeg er. At jeg godt selv vil have lov til at bestemme hvem jeg vil vil være social med og hvornår. Synes min tid er så dyrebar og går lynhurtigt.

Jeg synes det kan være super hyggeligt og interessant at høre om andres liv, babyer, mænd, og erfaringer osv. , men det skal være når jeg selv vælger det til og på tidspunkter der passer mig. 

Nå , det kan jo være der kommer en lille update imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.