Mødregruppe - for eller imod...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.373 visninger
34 svar
1 synes godt om
24. april 2011

mathildemb

Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik   I ud af det?

Og jer der fravalgte mødregruppe, hvad var jeres begrundelse for det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

AnneBJ

Jeg læser lige med, da jeg går og overvejer om jeg skal få mig meldt i en gruppe... 

Anmeld

24. april 2011

morethanperfect

mathildemb skriver:

Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik   I ud af det?

Jeg havde det præcis ligsom dig , men er glad for jeg startede nu

Har fået nogle Suuper venskaber ud af det og nogle personer jeg har svært ved at undvære nu

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

morethanperfect skriver:

Jeg havde det præcis ligsom dig , men er glad for jeg startede nu

Har fået nogle Suuper venskaber ud af det og nogle personer jeg har svært ved at undvære nu

Men hvad brugte I tiden på, når I mødtes?

Og hvor tit mødtes I?

Anmeld

24. april 2011

matryoshka

mathildemb skriver:

Du mister ingenting ved at prøve! Jeg synes at det er hyggeligt at have andre i samme situation: på barsel med jævnaldrende børn.

Jeg nød virkelig at komme i mødregruppe, og ses stadig med den ene gruppe og nogle gange med enkelte fra den anden. Mødrene som veninder og børnene er min datters venner, som jeg håber hun "altid" vil have. Så vil de være venner helt fra de var spæde, og det er guld værd

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

MajaPiraya skriver:

Du mister ingenting ved at prøve! Jeg synes at det er hyggeligt at have andre i samme situation: på barsel med jævnaldrende børn.

Jeg nød virkelig at komme i mødregruppe, og ses stadig med den ene gruppe og nogle gange med enkelte fra den anden. Mødrene som veninder og børnene er min datters venner, som jeg håber hun "altid" vil have. Så vil de være venner helt fra de var spæde, og det er guld værd

Det har du selvfølgelig ret i. Nu er jeg jo også meldt til. Og tanken venner fra spæd er jo hyggelig Jeg synes bare i forvejen dagene flyver afsted, og det er svært at finde tid til at se mine andre venner nok.

Anmeld

24. april 2011

Fru Nielsen

Min første mødregruppe var noget lort.... For det første blev jeg med det samme stemplet fordi jeg kom som 21 årige og havde fået et barn hvor faren ikke ville tage del i det. FORFÆRDELIG KVINDE!!!

Derudover så gik ALT op i hvem der kunne diske op med det lækreste mad, og hvis børn der kunne hvad, osv osv...... Oplevede også at de andre 3 sammen med deres mænd aftalte møder uden jeg blev inviteret. Gangen efter da vi så mødes var det jo det neste de snakkede om, hvor hyggeligt det havde været, hvor dejligt det var at se deres mænd sammen med ungerne osv....

Der stoppede jeg efter at have været sammen med dem 4 gange, der følte jeg ligesom jeg havde givet det chancen.

Anden gang kom jeg i en fantastisk mødregruppe.... Jeg var ikke med de to første gange da jeg jo blev indlagt med Mathias da han var 8 dage gammel, og var så indlagt 17 dage. Men var med 3 gang, og vi faldt bare i hak allesammen med det samme. Vi begyndte at lave frokost til hinanden, og altid noget nyt, og var så hinandens prøve kaniner.... Jeg flyttede jo desværre fra byen i feb, og har ikke set de andre siden, men glæder mig til at skulle se de andre igen....

Nu her 3 gang vil jeg helt sikkert også gerne i en mødregruppe....

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

AnneBJ skriver:

Jeg læser lige med, da jeg går og overvejer om jeg skal få mig meldt i en gruppe... 

jeg overvejede det også længe før jeg sagde ja

Anmeld

24. april 2011

JacobsMoar

Jeg eeeelsker min mødregruppe.. Det er jo ugens højdepunkt !! Selvom man har 1000 ting og ikke keder sig, er de guld værd.. Det er den ene dag om ugen hvor du rent faktisk har lov til at se grim ud og slubre te hele dagen.. De andre har forståelse for hvorfor du ikke liiiige har nået at få make up på, eller hvorfor du sidder og powernapper sammen med dit barn, fordi i har været vågne hele natten.. Giv det en chance.. Kom et par gange, og er det ikke dig, så meld fra

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

Fru Nielsen skriver:

Min første mødregruppe var noget lort.... For det første blev jeg med det samme stemplet fordi jeg kom som 21 årige og havde fået et barn hvor faren ikke ville tage del i det. FORFÆRDELIG KVINDE!!!

Derudover så gik ALT op i hvem der kunne diske op med det lækreste mad, og hvis børn der kunne hvad, osv osv...... Oplevede også at de andre 3 sammen med deres mænd aftalte møder uden jeg blev inviteret. Gangen efter da vi så mødes var det jo det neste de snakkede om, hvor hyggeligt det havde været, hvor dejligt det var at se deres mænd sammen med ungerne osv....

Der stoppede jeg efter at have været sammen med dem 4 gange, der følte jeg ligesom jeg havde givet det chancen.

Anden gang kom jeg i en fantastisk mødregruppe.... Jeg var ikke med de to første gange da jeg jo blev indlagt med Mathias da han var 8 dage gammel, og var så indlagt 17 dage. Men var med 3 gang, og vi faldt bare i hak allesammen med det samme. Vi begyndte at lave frokost til hinanden, og altid noget nyt, og var så hinandens prøve kaniner.... Jeg flyttede jo desværre fra byen i feb, og har ikke set de andre siden, men glæder mig til at skulle se de andre igen....

Nu her 3 gang vil jeg helt sikkert også gerne i en mødregruppe....

Ej hvor uheldigt med den første gruppe. Det med at det lidt bliver en konkurrence om hvem der kan være den perfekte mor, lave det lækreste mad, bage den fineste kage eller har det pæneste hjem er noget jeg har hørt fra flere der har været i mødregruppe, og de er sså sprunget fra efter et par gange. Mend et kommer vel selvfølgelig an på hvem man lige bliver sat sammen med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.