Mødregruppe - for eller imod...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

mathildemb

Karina89 skriver:

Jeg eeeelsker min mødregruppe.. Det er jo ugens højdepunkt !! Selvom man har 1000 ting og ikke keder sig, er de guld værd.. Det er den ene dag om ugen hvor du rent faktisk har lov til at se grim ud og slubre te hele dagen.. De andre har forståelse for hvorfor du ikke liiiige har nået at få make up på, eller hvorfor du sidder og powernapper sammen med dit barn, fordi i har været vågne hele natten.. Giv det en chance.. Kom et par gange, og er det ikke dig, så meld fra

Jamen det gør jeg nok også. Har bare kommet til at lave en anden aftale oveni, og jeg kan mærke lige nu, at den trækker mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

eElak

Jeg er klart for mødregrupper... Det er en chance for at møde nye mennesker - som endda går igennem "det samme" som du gør.... og så er der god mulighed for legekammerater til barnet senere.. 

Jeg har prøvet 2 mødregrupper (men har kun 1 barn) ;-)
Men jeg flyttede fra en bydel til en anden da knægten var 5 måneder, så jeg blev enig med SP om at det ville være godt for mig/os at få et netværk her hvor jeg flyttede til...

Det holdt så ikke i længden - det gjorde ingen af grupperne...

Den første gled bare ud i sandet - der var ingen konkurrence eller lign, men den gik død da jeg flyttede..

Den anden... De var skam helt flinke, men for pokker jeg var "den specielle".... Jeg skilte mig fuldstændig ud... FTF barn som til tider var følsomt, indlæggelse pga gulsot, kolik og fødselsdepression/reaktion og så var jeg den eneste som ikke ammede og ikke var kommet ned på før graviditetsvægten...

Men følte mig ikke mindre værdig eller god af den grund... for jeg havde så også barnet som "sov igennem" :-P

Nå men selvom jeg har haft 2 kringlede forløb, så vil jeg klart vælge en mødregruppe hvis jeg skal have et barn til.. Man kan jo altid prøve og så se om det er en eller ej.. man har jo intet at miste, men alt at vinde :-D 

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

KaLee skriver:

Jeg er klart for mødregrupper... Det er en chance for at møde nye mennesker - som endda går igennem "det samme" som du gør.... og så er der god mulighed for legekammerater til barnet senere.. 

Jeg har prøvet 2 mødregrupper (men har kun 1 barn) ;-)
Men jeg flyttede fra en bydel til en anden da knægten var 5 måneder, så jeg blev enig med SP om at det ville være godt for mig/os at få et netværk her hvor jeg flyttede til...

Det holdt så ikke i længden - det gjorde ingen af grupperne...

Den første gled bare ud i sandet - der var ingen konkurrence eller lign, men den gik død da jeg flyttede..

Den anden... De var skam helt flinke, men for pokker jeg var "den specielle".... Jeg skilte mig fuldstændig ud... FTF barn som til tider var følsomt, indlæggelse pga gulsot, kolik og fødselsdepression/reaktion og så var jeg den eneste som ikke ammede og ikke var kommet ned på før graviditetsvægten...

Men følte mig ikke mindre værdig eller god af den grund... for jeg havde så også barnet som "sov igennem" :-P

Nå men selvom jeg har haft 2 kringlede forløb, så vil jeg klart vælge en mødregruppe hvis jeg skal have et barn til.. Man kan jo altid prøve og så se om det er en eller ej.. man har jo intet at miste, men alt at vinde :-D 

Det er selvfølgelig rigtigt. Hvor tit sås I?

Anmeld

24. april 2011

eElak

mathildemb skriver:

Det er selvfølgelig rigtigt. Hvor tit sås I?

æææhm... 

Mener det var hveranden uge... Men bliver i tvivl om det var hver eller hveranden uge.. Men det er noget man aftaler når man mødes første gang

Anmeld

24. april 2011

lukasmor

mathildemb skriver:

Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik   I ud af det?

Og jer der fravalgte mødregruppe, hvad var jeres begrundelse for det?

Hvis du virkelig ikke har lyst så sig nej! Det er helt din egen beslutning og ingen andres! Jeg takkede selv nej da jeg gerne ville ud med veninderne i stedet når der var tid til det og det var jo helt op til mig Du er ikke den eneste der siger nej hvis du beslutter dig for ikke at gå i mødregruppe

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

Lukasmor skriver:

Hvis du virkelig ikke har lyst så sig nej! Det er helt din egen beslutning og ingen andres! Jeg takkede selv nej da jeg gerne ville ud med veninderne i stedet når der var tid til det og det var jo helt op til mig Du er ikke den eneste der siger nej hvis du beslutter dig for ikke at gå i mødregruppe

Jeg ved det. Følte mig som sagt bare lidt presset til at sige ja. Nu møder jeg op på tirsdag og ser hvordan det er og så vil jeg vælge der, om jeg vil fortsætte.

Anmeld

24. april 2011

mathildemb

Tak for svarene piger, jeg er nødt til at logge af nu. Jeg tropper op på tirsdag og så tager jeg den derfra

Anmeld

24. april 2011

Brams

mathildemb skriver:

Jeg skal starte i mødregruppe på tirsdag og har lidt blandede følelser omkring det. Jeg føler lidt at jeg er blevet presset af vores sundhedsplejerske til at sige ja til det, fordi det gør de fleste. Jeg ved bare helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til. Jeg føler mig ikke ensom i min barsel og har 1000 projekter og ting jeg gerne vil bruge min tid på.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med mødregrupper. Hvad fik   I ud af det?

Mødregrupper

Kan helt klart anbefale, at du starter i mødregruppe. Jeg har VERDENS BEDSTE mødregruppe

I min mødregruppe er vi 5 meget forskellige piger (med en aldersforskel på 11 år) som alle er førstegangsfødende. Hos os har det fra starten handlet om at kunne være tryg til at tale om alting, give plads til at vi alle er forskellige og har forskellige holdninger og måder at gøre tingene på, ikke have forventninger om hjemmelavede boller og økologisk kaffe.

Vi taler MEGET om vores dejlige børn, men også om vores mænd, liv, arbejde og 1000vis af andre ting. Vi har grint rigtig meget sammen, men også grædt når tingene har været svære.

Selv om vi nu alle er startet på arbejdet igen (med undtagelse af én som atter er på barsel ), så mødes vi fast hele gruppen 1 gang om måneden. Derudover spiser vi sammen på kryds og tværs og nogen gange mødes vi bare os piger på café og nyder friheden

Trine

Anmeld

24. april 2011

Ciss

Jeg havde stor glæde af mødregruppen første gang. Det var utrolig dejligt at kunne møde ligesindede og se sit barn i samspil med de andres børn.

Anden gang skulle der også være mødregruppe, men de andre var ikke interesseret i at være med, så det blev ikke til noget. Jeg savnede det virkelig! Selvom det var nr to, så jeg vidste en god del fra før, så var det godt at have lidt samspil med andre i samme situation og se sin unge sammen med ligesindede.

Anmeld

24. april 2011

mia1981

mathildemb skriver:

Sidst jeg fødte var jeg i en mødregruppe, men det sagde mig ingenting og jeg havde intet tilfælles med de andre.. derfor valgte jeg at stoppe.

Nu har jeg lige født igen og har sagt ja til at komme i mødregruppe....har 3 veninder og en søster der går hjemme på barsel nu, så mangler ikke nogle at være sammen med, men tænkte jeg ville give det en chance.... kunne jo være det var nogle man lige klikkede med..... og ellers stopper jeg bare igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.