Baby med på cyklen :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.458 visninger
49 svar
0 synes godt om
20. april 2011

sismofutten

Hejsa,

Hvordan er det nu "reglerne" er for hvornår sådan en lille en må komme med ud på en lille cykel-tur?
Skal de "bare" kunne sidde selv - eller skal de også veje noget bestemt?

Og så til hvad I kan anbefale - et cykelsæde til bag på cyklen (må også gerne kunne komme over på fars cykel) eller sådan en smart ting, som kan køre bag ved cyklen (kan ikke lige huske hvad den hedder..) - har set i Babysam, at de har sådan en, som også kan laves om til klapvogn og løbevogn - kan I anbefale den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

henh01

hej

jeg har hørt at det er når de kan sidde selv..

Anmeld

20. april 2011

Sissel

Her var Sas en 8-9 mdr da hun kom bag på cyklen.. Og jeg har en boobike, som jeg er rigtig glad for..

Anmeld

20. april 2011

dorthemus

Jeg køber en cykelanhænger fra Nordic Cab som jeg skal cruise rundt med Runa i

Anmeld

20. april 2011

Noahmor

De må først sidde bagpå cykel, når de er 9 måneder. Spurgte en cykelhandler. Det samme gælder for en cykelanhænger. Dog kan du købe en babyindsats til den fra Babysam. Jeg har lige købt den og Noah har fået sin første tur idag. Han er tre måneder. Jeg købte den dog ved erhvervscykler.dk, da de er billigere end Babysam 

Anmeld

20. april 2011

businesstigger

I et cykelsæde bagpå cyklen skal de være mellem 9-12 mdr. Men hvis man har en anhænger eller en ladcykel hvor man endten kan sætte autostol, lift eller lign. kan de komme med fra en start. Vi har lige købt en ladcykel og der er David da med i hver morgen når vi kører i børnehaven med storebror. Det passer med at han ofte lige får sig en lur på turen hvis det ikke bumper alt for meget

Anmeld

25. april 2011

sismofutten

henh01 skriver:

hej

jeg har hørt at det er når de kan sidde selv..

Det var også min første tanke - men måtte hellere lige være sikker..
Og spørgsmålet er også hvor godt de mon sidder - men kan se at flere skriver når de er omkring 9 måneder :-)

Anmeld

25. april 2011

sismofutten

Sissel skriver:

Her var Sas en 8-9 mdr da hun kom bag på cyklen.. Og jeg har en boobike, som jeg er rigtig glad for..

Hvad sørensen er en "boobike"? :-)

Anmeld

25. april 2011

sismofutten

dorthemus skriver:

Jeg køber en cykelanhænger fra Nordic Cab som jeg skal cruise rundt med Runa i

Det tænkte jeg også at jeg ville gøre :-)

Har du allerede købt den? Og må man se billeder :-)

Anmeld

25. april 2011

sismofutten

Noahmor skriver:

De må først sidde bagpå cykel, når de er 9 måneder. Spurgte en cykelhandler. Det samme gælder for en cykelanhænger. Dog kan du købe en babyindsats til den fra Babysam. Jeg har lige købt den og Noah har fået sin første tur idag. Han er tre måneder. Jeg købte den dog ved erhvervscykler.dk, da de er billigere end Babysam 

Ja, der kan man bare se - de "regler" må vi heller overholde, de er jo nok ikke lavet fopr sjov ;-)

Ja, har godt hørt om den der "baby-indsats", men min datter er næsten lige blevet 7 måneder, så tror bare at jeg venter et par måneder med at cykle med hende :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.