Jeg er helt og aldeles lykkelig. Nu skal i høre hvor romantisk en kæreste jeg har.
I lørdags, dagen før min fødselsdag, havde min kæreste sagt at jeg ville få min fødselsdagsgave. Jeg skulle sætte resten af dagen af fra kl.14.00, og så havde jeg fået besked på at resten af dagen bare skulle stå i kærlighedenstegn, og det vigtigste var at vi havde en dejlig dag sammen uden stress og jag.
Kl.14.00 var jeg klar, og vi blev enige om at gå en tur i nærområdet, som vi holder af. Det småregnede og var lidt overskyet, men det var vi ligeglade med :-) Vi gik en tur ned til damhussøen som ligger tæt på hvor vi bor, og netop denne sø betyder noget specielt for os. Det var her han først spurgte om vi skulle være kærester, og det var her vi besluttede at vi ville danne en familie sammen. Begge beslutninger blev truffet samme sted på ruten omkring søen, og da vi nåede dertil i lørdags, stoppede han op, og kiggede mig dybt i øjnene.
Han gav mig et dejligt stort knus. Det gør han tit, så det fik mig ikke til at mistænke hvad der nu skulle ske... Han begyndte at fortælle mig en masse dejlige ting om vores forhold og hvad jeg betød for ham. Han opremsede hvilke store beslutninger vi har taget sammen, netop ved dette sted, og det var så her hans stemme knækkede, og han med skælvende stemme og tårer i øjnene rakte hånden i lommen, mens han faldt på knæ og sagde at "derfor kunne jeg heller ikke forestille sig noget bedre sted at spørge dig om du vil gifte dig med mig?". Jeg kunne ikke holde tårene tilbage, og sagde at selvfølgelig ville jeg gifte mig med ham, der er jo ikke noget i verden jeg hellere vil. Han rejste sig fra den våde asfalt, og tiden stod stille. Vi stod bare der i småregnen, ham og jeg, som om intet andet i verden eksisterede. Kyssede og var komplet overvældet.
Det var først her jeg fik set ordentlig på ringen, og GUD hvor er den himmelsk smuk. Jeg spurgte til ringen, og her blev han igen enormt rørt. Han havde nemlig tænkt jeg ville spørge, og fandt derfor et brev frem som han havde skrevet forinden. Han ville gerne forklare mig det hele, men vidste at han ville have lidt svært ved at sige det hele, fordi følelserne nogle gange gør det svært at få det sagt når ens stemme skælver osv.
Det var den største kærlighedserklæring jeg kunne få. Han havde skrevet 2 A4 sider. Den første side handlede meget om vores forhold, og om hvad jeg havde lært ham, og hvorfor han elskede mig så højt. Dernæst beskrev han smukt om ringen. Jeg citerer fra brevet, da det er den bedste måde at forklare dens tilbliven på:
" Du ved hvor meget min familie og traditioner betyder for mig. det er meget vigtigt at min familie og dens historie bliver ført videre. Derfor spurgte jeg min mor en dag, om hun havde noget arveguld liggende. [...] Jeg forestillede mig, hvor smukt det kunne være at få lavet en ring til dig af guld som er gået i arv i min familie. Min mor forærede mig en tynd guldring med en klar sten i. Min bedstemor fik ringen af sine forældre da hun var ung pige, omkring de 20. Min bedstemor lod ringen gå videre, så min mor fik den af hende på sin 20 års fødselsdag. Både sten og ring var efterhånden noget medtaget, og egnede sig måske bedst til at blive smeltet om.
Hun forærede mig derefter en guldhalskæde. Halskæden var en gave fra min farfar til min farmor, højst sandsynligt til en rund fødselsdag, da den var temmelig dyr, og min farmor og farfar havde en begrænset økonomi. Min farmor gik altid med den halskæde. Ser du billeder af hende vil du helt sikkert kunne finde den på mange af dem. Den minder mig rigtig meget om hende. Min farmor lod den gå videre til min mor som en del af arven til hende, efter hun døde. Stilen og designet af halskæden gør dog at den nok aldrig vil blive brugt så meget som den fortjener. Derfor passer den perfekt til at få lavet en ring af til dig.
Sidst forærede hun mig en hvidguldsring med 4 brillianter i - to små, og to noget større. Ringen stammer fra min Morfars mor. [...] Ringen er gået i arv til min mor, som har brugt den utrolig meget. Ikke de seneste år, pga. at hendes fingre er plaget af gigten, og hun derfor ikke kan passe den, men den vil altid minde mig om min mor. Stilen er dog ikke særlig tidløs, og hun forærede mig ringen, så jeg havde mulighed for at give dig en ring, med en ordentlig sten.
[...] Ringen er lavet i rent 14 karat guld fra både ringen og halskæden samt den største brilliant på 0,60 carat. Brillianten er let gullig, hvilket jeg synes fremhæver ringens skønhed.
Jeg håber af hele mit hjerte at du synes om den og at du vil bruge den så meget som muligt. Hver gang du har den på vil du være med til at føre min familie videre i ånden, ligesom du ved at have sagt ja til at gifte dig med mig i dag, vil være med til at føre min familie og slægt videre.
Jeg håber du vil bruge den som symbol på min kærlighed til dig.
Jeg elsker dig af hele mit hjerte og jeg lover, at jeg altid vil gøre alt for at passe godt på os.
Kys kys kys fra Din Morten."
Behøver jeg at sige hvor rørt jeg blev? :'-)
Herefter havde han bestilt billetter til en tur i folketeatret, og efterfølgende hanvde han bestilt bord på MASH, hvor vi begge i lang tid har drømt om at spise. Dagen var intet mindre end perfekt.
Her følger nogle billeder af ringen, som han fik lavet i samarbejde med en guldsmed på frederiksberg.
Da jeg fik gæster til fødselsdag dagen efter, havde hans kreative Mor lavet den fine beklendtgørelse til os - den synes jeg også i skal se ;-)
Tak fordi i læste med.