Give mælk til venindes barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Hendes pige er godt 8 mdr, men NÆGTER at spise noget som helst andet end flaske. Hun spiser max 3-4 skefulde, lige meget hvad hun bliver tilbudt.

har hun overvejet rugbrød eller fast føde i steder for mere mælk ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Kløver

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg kan huske, der på et tidspunkt var en debat om at amme andres børn. I den sammenhæng vil jeg lige høre jeres mening om den her situation:

Min veninde har en datter som mildest talt ikke spiser særlig meget (hun får MME og en lille bitte smule grød). Hun er 3 mdr. ældre end min datter (som ammes fuldt ud), men vejer 1,5 kg mindre. Jeg producerer åbenbart noget virkelig fed mælk, for mine børn har været nogle rigtige basser som spæde.

Vi har joket lidt med at jeg skulle malke ud til hende, så hun kunne få noget med noget ordenlig næring i. Men har seriøst tænkt på om jeg skulle gøre det. Det bette pus har ikke taget på i over 1,5 md.

Hvad synes i, er det lidt for mærkeligt???

Jeg synes dte er en fin ide hvis du har overskud til det, synes kun det er godt, hvis hun er interesseret. mener man gjorde det i gamle dage,at hvis man havde for meget mælk, så kunne man sælge det til sygehuset

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

har hun overvejet rugbrød eller fast føde i steder for mere mælk ??

Yep - rugbrød er også prøvet. Og grov kartoffelmos, havregrød, bløde boller. Og tingene ryger bare ud igen. Hun har også prøvet med en masse fedtstof i grøden, men så står den lille prinsesse helt af.

Anmeld

18. april 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Yep - rugbrød er også prøvet. Og grov kartoffelmos, havregrød, bløde boller. Og tingene ryger bare ud igen. Hun har også prøvet med en masse fedtstof i grøden, men så står den lille prinsesse helt af.

ja så er gode råd da ved at være dyre  ...

men tøsen skal nu nok spise noget på et tidspunkt ... det er forskelligt hvornår de er helt klar til det der med mad

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg synes dte er en fin ide hvis du har overskud til det, synes kun det er godt, hvis hun er interesseret. mener man gjorde det i gamle dage,at hvis man havde for meget mælk, så kunne man sælge det til sygehuset

Yep. Og min datter skal nok snart til at igang med lidt grød, så der kunne jeg jo malke ud i stedet for at produktionen går ned.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

ja så er gode råd da ved at være dyre  ...

men tøsen skal nu nok spise noget på et tidspunkt ... det er forskelligt hvornår de er helt klar til det der med mad

Ja, man har jo sjældent hørt om børn på 5 år, der kun vil have mælk.

Anmeld

18. april 2011

BellaT

Jeg synes det er en dårlig idé.

Hvis pigen er 8 mdr. gammel og ikke har taget på i halvanden måned.. Det er altså normalt for nogle børn i den alder, hvor de begynder at bevæge sig omkring og øve sig på det. Det gjorde min datter også. Og ja, jeg bekymrede mig da, men ikke viiiildt meget. At hun vejer 1,5 kg mindre end dit yngre barn behøver jo ikke betyde så meget, når du skriver at dine børn er nogle store basser.. 

Pigen vil have bedre af mos og grød og brød, i mine øjne. Men hvis hun går i fuldstændig sultestrejke og taber sig, så kan din mm jo måske være godt...

Ang. hendes helbred, så har jeg endnu ikke oplevet at mm er bedre end mme til at holde forkølelser og sygdomme væk... Jeg oplever at flaskebørn og ammebørn er lige meget syge.

Anmeld

18. april 2011

Mi

Når hun er 8 måneder er det nok ikke mere mælk hun har brug for, tænker jeg. Min datter tog heller ikke på i mere end to måneder i den alder. Og mine døtre vejede 10kg da de var et år gamle, mens min venindes pige nåede den kampvægt i løber af få måneder. Man kan ikke sammenligne børn på den måde, tænker jeg.

Jeg ville i hvert fald høre sundhedsplejersken ad, for mere modermælk kan måske bare føre til at pigen slet ikke vil tage fast føde til dig. Hvis hun altså hellere vil spise af en flaske.

Anmeld

18. april 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg kan huske, der på et tidspunkt var en debat om at amme andres børn. I den sammenhæng vil jeg lige høre jeres mening om den her situation:

Min veninde har en datter som mildest talt ikke spiser særlig meget (hun får MME og en lille bitte smule grød). Hun er 3 mdr. ældre end min datter (som ammes fuldt ud), men vejer 1,5 kg mindre. Jeg producerer åbenbart noget virkelig fed mælk, for mine børn har været nogle rigtige basser som spæde.

Vi har joket lidt med at jeg skulle malke ud til hende, så hun kunne få noget med noget ordenlig næring i. Men har seriøst tænkt på om jeg skulle gøre det. Det bette pus har ikke taget på i over 1,5 md.

Hvad synes i, er det lidt for mærkeligt???

god ide hvis hun er med på den!!!

stort af dig at ville dele!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.