Give mælk til venindes barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

JonTri

Hvis det kan hjælpe er det jo fint. Neonatal tager ik imod mælk, hvis baby er "gammel"... tror måske det er over 4 mdr, men hæng mig ik op på det. Mælkens sammensætning ændrer sig jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

hekran

Hvor gammel er pigen? Hvis hun er ved at få alder til at spise grød og mere mad er det måske mere den vej man skal eller?

Men jeg synes ikke der er noget i vejen for at du skulle kunne hjælpe din veninde på den måde  Er din veninde med på det også?

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Nej, det er det ikke. Hvis hun også er enig med det og ikke problem har (hun kender jo godt dit livstil og så noget) så synes jeg, at det er godt for børn. I de gamle dag (especielt før krig, når der var mere penge), de rige har haft ansat i huset sådan en amme-pige, så hun kunne amme deres børn om natten og når de var ude til fester eller faktisk helt fuld ud, for der var nogle som hellere ikke gad...

Ja, det jo det. Og i dag har man jo smarte pumper, så man ikke skal amme direkte. Måske man bare skulle prøve at se om hun vil spise det.

Anmeld

18. april 2011

Mumto3

HVis du malker ud, og din veninde kan give det med sutteflaske, så er det da bare en super god ide (med mindre det får hende til at føle sig 'mindreværdig' og som en 'dårlig mor' at hun ikke selv kan give sit barn mad, men at det kan du.

Det med størrelsen er meget svært at vurdere. Flaskebørn følger jo en helt anden kurve end ammebørn og hvis hun både er flaske og ammebarn er det jo ikke til at vide hvilken kurve hun 'bør' følge. derudover er der jo også meget forskel på babyer, nogle er bare mere kraftige end andre.

Anmeld

18. april 2011

Lady Marion <3

Nu skal vi jo lige huske på at smitsom leverbetændelse og hiv smitter igennem modermælk , så jeg ville ikke være super tryg ved andre gav mælk til mit barn

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg tror ikke jeg ville amme hendes barn nej.
-med mindre det var livstruende OG mine bryster var den eneste modgift.

men altså hvis du har meget mælk, og din veninde synes at det virker som en god idé, så kan jeg ikke se problemet at malke ud, for at give videre! Det skulle jo være godt for så meget.

Nejnejnej. Jeg ville ikke amme hende. Det er alt for underligt. Ville bare malke ud.

Anmeld

18. april 2011

Lise

Det er vel naturligt nok, og hvis i begge synes om ideen og barnet er med på den... personligt kunne jeg ikke amme andres børn, men hey - det er jo også lige gyldigt  Ellers kan du prøve at malke ud til hende, og så kan hun få det på flaske..

Men, det behøver jo ikke have noget med mælken fedme eller noget at gøre at barnet ikke tager på... Jeg har ammet to drenge, der blev født med samme mål. Den første åd og åd og blev smælderdejligfed, og havde det godt og sundt. Den næste ville ikke ha' det, på trods af springfyldt bryst, og han har døjet med vægten indtil for nylig, hvor han er begyndt at spise godt. Han valgte selv amningen fra  - husker specielt en dag hvor jeg sad med det fyldte bryst og prøvede at amme ungen, og han hylede og skreg og vendte sig væk. Så malkede jeg ud og hældte det på flaske. Han ville stadig ikke have det. Så varmede jeg mme - og så spiste barnet

Anmeld

18. april 2011

Cris

Anonym skriver:

Ja, det jo det. Og i dag har man jo smarte pumper, så man ikke skal amme direkte. Måske man bare skulle prøve at se om hun vil spise det.

Ja, så der var en gang som fremmede ammede deres babier... Din veninde kender dig og ved at du lever sundt og rask. Så hvis det ikke er noget problem, så ville det være godt. Ikke kun til at tage på (der er nogle som gør det senere) men også på at give dem en gang i mellem alt godt, hvad MM indeholder. Hvis jeg havde en flaske baby ville jeg være glad, at jeg kunne finde en person som ville give mig lidt mælk en gang i mellem. Men vi er allesammen forskelligt og mange vil tænke, at det er forkert...

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

rikkekrogh skriver:

Hvis det kan hjælpe er det jo fint. Neonatal tager ik imod mælk, hvis baby er "gammel"... tror måske det er over 4 mdr, men hæng mig ik op på det. Mælkens sammensætning ændrer sig jo

Hmm.. Ok. Jeg må lige høre min sundhedsplejerske næste gang hun kommer, måske hun ved noget.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Hvor gammel er pigen? Hvis hun er ved at få alder til at spise grød og mere mad er det måske mere den vej man skal eller?

Men jeg synes ikke der er noget i vejen for at du skulle kunne hjælpe din veninde på den måde  Er din veninde med på det også?

Hendes pige er godt 8 mdr, men NÆGTER at spise noget som helst andet end flaske. Hun spiser max 3-4 skefulde, lige meget hvad hun bliver tilbudt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.