Give mælk til venindes barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Ina33

Jeg ringede selv til neontal afdelingen da jeg ammede, men de modtager kun mælk de første 4 uger (mener jeg) efter man har født, og på det tidspunkt var min søn 4 mdr.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

HVis du malker ud, og din veninde kan give det med sutteflaske, så er det da bare en super god ide (med mindre det får hende til at føle sig 'mindreværdig' og som en 'dårlig mor' at hun ikke selv kan give sit barn mad, men at det kan du.

Det med størrelsen er meget svært at vurdere. Flaskebørn følger jo en helt anden kurve end ammebørn og hvis hun både er flaske og ammebarn er det jo ikke til at vide hvilken kurve hun 'bør' følge. derudover er der jo også meget forskel på babyer, nogle er bare mere kraftige end andre.

Jeg tror nu hun vil have det fint med det. Hun blev ammet helt i starten og så gradvist over på flaske. Det er efter hun gik over til kun flaske at "kurven knækkede".

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Muffi<3 skriver:

Nu skal vi jo lige huske på at smitsom leverbetændelse og hiv smitter igennem modermælk , så jeg ville ikke være super tryg ved andre gav mælk til mit barn

Ok. Men hiv har jeg ikke og ved ikke hvor jeg skulle have opsnappet leverbetændelse henne. Men det er da en god pointe.

Anmeld

18. april 2011

Cris

Anonym skriver:

Hmm.. Ok. Jeg må lige høre min sundhedsplejerske næste gang hun kommer, måske hun ved noget.

Neonatal tager ikke imod mælken som kommer efter 4måneders amning, for den ville være lidt for stærk til en nyfødt. Mælken ændrer sig hele tiden. I starten er den meget "mild" for den er lavet til nyfødte og deres ny fordøjelses system. Efter 4 måneder (et par tigerspring) er mælken lidt anderledes, indeholder mere fedt og det er bedre, at de tager kun mælk som kan passe godt til nyfødte...

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Det er vel naturligt nok, og hvis i begge synes om ideen og barnet er med på den... personligt kunne jeg ikke amme andres børn, men hey - det er jo også lige gyldigt  Ellers kan du prøve at malke ud til hende, og så kan hun få det på flaske..

Men, det behøver jo ikke have noget med mælken fedme eller noget at gøre at barnet ikke tager på... Jeg har ammet to drenge, der blev født med samme mål. Den første åd og åd og blev smælderdejligfed, og havde det godt og sundt. Den næste ville ikke ha' det, på trods af springfyldt bryst, og han har døjet med vægten indtil for nylig, hvor han er begyndt at spise godt. Han valgte selv amningen fra  - husker specielt en dag hvor jeg sad med det fyldte bryst og prøvede at amme ungen, og han hylede og skreg og vendte sig væk. Så malkede jeg ud og hældte det på flaske. Han ville stadig ikke have det. Så varmede jeg mme - og så spiste barnet

Ja, ville malke ud. Kunne aldrig amme en andens barn.

Mærkeligt med din søn der ikke ville have din mælk. Men godt at man har alternativer i dag.

Anmeld

18. april 2011

Cris

Muffi<3 skriver:

Nu skal vi jo lige huske på at smitsom leverbetændelse og hiv smitter igennem modermælk , så jeg ville ikke være super tryg ved andre gav mælk til mit barn

Ja, men det er ikke hvem som helst, de er jo gode veninder

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Ja, så der var en gang som fremmede ammede deres babier... Din veninde kender dig og ved at du lever sundt og rask. Så hvis det ikke er noget problem, så ville det være godt. Ikke kun til at tage på (der er nogle som gør det senere) men også på at give dem en gang i mellem alt godt, hvad MM indeholder. Hvis jeg havde en flaske baby ville jeg være glad, at jeg kunne finde en person som ville give mig lidt mælk en gang i mellem. Men vi er allesammen forskelligt og mange vil tænke, at det er forkert...

Det har du ret i. Og hun er også uheldig med at blive ofte snottet og hoster. Så måske hendes helbred kunne have godt af et skud MM i ny og næ.

Anmeld

18. april 2011

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Ok. Men hiv har jeg ikke og ved ikke hvor jeg skulle have opsnappet leverbetændelse henne. Men det er da en god pointe.

Jeg hentyder heller ikke til du har hiv   Syntes bare det virker som om folk glemmer det når man snakker amning af andres børn ..

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Muffi<3 skriver:

Jeg hentyder heller ikke til du har hiv   Syntes bare det virker som om folk glemmer det når man snakker amning af andres børn ..

Det tror jeg skam heller ikke.  Men synes da alligevel det måske er værd at tænkte på, hvad man kan give med over til et andet barn.

Anmeld

18. april 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg kan huske, der på et tidspunkt var en debat om at amme andres børn. I den sammenhæng vil jeg lige høre jeres mening om den her situation:

Min veninde har en datter som mildest talt ikke spiser særlig meget (hun får MME og en lille bitte smule grød). Hun er 3 mdr. ældre end min datter (som ammes fuldt ud), men vejer 1,5 kg mindre. Jeg producerer åbenbart noget virkelig fed mælk, for mine børn har været nogle rigtige basser som spæde.

Vi har joket lidt med at jeg skulle malke ud til hende, så hun kunne få noget med noget ordenlig næring i. Men har seriøst tænkt på om jeg skulle gøre det. Det bette pus har ikke taget på i over 1,5 md.

Hvad synes i, er det lidt for mærkeligt???

hvis din venninde syntes det er en god idé så syntes jeg i skal gøre det...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.