Give mælk til venindes barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.539 visninger
38 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger.

Jeg kan huske, der på et tidspunkt var en debat om at amme andres børn. I den sammenhæng vil jeg lige høre jeres mening om den her situation:

Min veninde har en datter som mildest talt ikke spiser særlig meget (hun får MME og en lille bitte smule grød). Hun er 3 mdr. ældre end min datter (som ammes fuldt ud), men vejer 1,5 kg mindre. Jeg producerer åbenbart noget virkelig fed mælk, for mine børn har været nogle rigtige basser som spæde.

Vi har joket lidt med at jeg skulle malke ud til hende, så hun kunne få noget med noget ordenlig næring i. Men har seriøst tænkt på om jeg skulle gøre det. Det bette pus har ikke taget på i over 1,5 md.

Hvad synes i, er det lidt for mærkeligt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

serinasmor

det er der vel ikke noget galt i .. såfremt veninden synes det er en god ide ... ellers kan du måske donere noget mælk til neonatal afdelingen

Anmeld

18. april 2011

Ryberg

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg kan huske, der på et tidspunkt var en debat om at amme andres børn. I den sammenhæng vil jeg lige høre jeres mening om den her situation:

Min veninde har en datter som mildest talt ikke spiser særlig meget (hun får MME og en lille bitte smule grød). Hun er 3 mdr. ældre end min datter (som ammes fuldt ud), men vejer 1,5 kg mindre. Jeg producerer åbenbart noget virkelig fed mælk, for mine børn har været nogle rigtige basser som spæde.

Vi har joket lidt med at jeg skulle malke ud til hende, så hun kunne få noget med noget ordenlig næring i. Men har seriøst tænkt på om jeg skulle gøre det. Det bette pus har ikke taget på i over 1,5 md.

hvis hun er med på den og du er med på den kan jeg ikke se noget problem i det overhovedet!

der hvor jeg står af er hvis en person direkte ammer en andens barn uden at spørge om lov....

Synes kun det er dejligt hvis man kan hjælpe hinanden!

Anmeld

18. april 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Hej Piger.

Det er vel ikke mere mærkelig end mænd doner sæd, og kvinder doner æg og mælk. Men mener der er noget med at det kun ka gøres inden for nogle bestemte mdr. Men vil ikk hænges op på det.
Personligt synes jeg det ville være en fed løsning, hvis altså I ikk ser noget mærkeligt i det. !

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

det er der vel ikke noget galt i .. såfremt veninden synes det er en god ide ... ellers kan du måske donere noget mælk til neonatal afdelingen

Ja, det med neonatalafdelingen har jeg også tænkt på. De små børn ville sikkert have rigtig godt af min fede mælk.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

hvis hun er med på den og du er med på den kan jeg ikke se noget problem i det overhovedet!

der hvor jeg står af er hvis en person direkte ammer en andens barn uden at spørge om lov....

Synes kun det er dejligt hvis man kan hjælpe hinanden!

Ja, synes også det ville være lidt underligt at amme en andens barn.

Anmeld

18. april 2011

Ryberg

Anonym skriver:

Ja, synes også det ville være lidt underligt at amme en andens barn.

Ja nemlig... men at hjælpe med at give din mælk videre, gør det endelig... det er hverken underligt eller noget som helst

Anmeld

18. april 2011

Cris

Nej, det er det ikke. Hvis hun også er enig med det og ikke problem har (hun kender jo godt dit livstil og så noget) så synes jeg, at det er godt for børn. I de gamle dag (especielt før krig, når der var mere penge), de rige har haft ansat i huset sådan en amme-pige, så hun kunne amme deres børn om natten og når de var ude til fester eller faktisk helt fuld ud, for der var nogle som hellere ikke gad...

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Det er vel ikke mere mærkelig end mænd doner sæd, og kvinder doner æg og mælk. Men mener der er noget med at det kun ka gøres inden for nogle bestemte mdr. Men vil ikk hænges op på det.
Personligt synes jeg det ville være en fed løsning, hvis altså I ikk ser noget mærkeligt i det. !

Der er selvfølgelig 3 mdrs forskel. Men hvis det bare er et supplement, vil hun jo få de rigtige vitaminer og sådan fra MME'en. Men ja, det kunne jo være en rigtig god løsning (hvis altså den kræsenpind vil ha' det )

Anmeld

18. april 2011

Noneother

Jeg tror ikke jeg ville amme hendes barn nej.
-med mindre det var livstruende OG mine bryster var den eneste modgift.

men altså hvis du har meget mælk, og din veninde synes at det virker som en god idé, så kan jeg ikke se problemet at malke ud, for at give videre! Det skulle jo være godt for så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.