Det er et rigtig godt spørgsmål, som kan være svært at svare på. Nogle har allerede svaret svangerskabsforgiftning, kan jeg se.
Jeg fødte min datter 7 uger for tidligt. Vandet gik uden varsel, man forsøgte at standse fødslen, men ca.13 timer efter vandafgang var hun født. Blev undersøgt for blærebetændelse som kan sætte det i gang (det er derfor man bliver tjekket for det gennem hele graviditeten) og for om jeg skulle have en uopdaget i nfektion i kroppen. Havde ingen af delene.
Jeg er nu gravid igen (31+0) og bliver fulgt tæt med jævnlige scanninger, da man jo ikke ved, hvad der gik galt sidst. Jeg har i denne graviditet først fået konstateret for meget fostervand - hvilket KAN føre til for tidlig fødsel (trykket kan blive for stort), og ved sidste scanning (28+5) stor barnet allerede med hovedet HELT nede ved livmodermunden og irriterede, hvilket OGSÅ kan føre til for tidlig fødsel...
Det er frustrerende ikke at vide HVORFOR man har født for tidligt, for man ved ikke, hvad man skal være opmærksom på og hvor stor risiko der er for, at det sker igen. Man kan også se, at det fylder meget hos dem, der har prøvet det, hvis man kigger i gruppen "For tidligt fødte" her på Baby.dk
MEN altså, der kan være mange grunde og det er langtfra sikkert, man kan finde ud af, HVAD der er grunden, hvis det sker.... Men lad være med at bekymre dig om det, det er jo trods alt et fåtal det sker for!
Anmeld