hvorfor føder man for tideligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

MaliksMor

lounika skriver:

ej alså men han hade det godt nok da han så kom ud til jer

Han vejede 1500(og tabte dig 200g) så 1300 og var 43cm, så han var jo lille. I starten fik han ledninger og sådan noget på, også skulle han ha' sonde fordi han ikke havde kræfter til at blive ammede ved hvert måltid, det eneste der var med malik - var at han var for lille.. han kunne selv trække vejret osv.

Han kom også i lys, pga. af gulsot. 14 dage efter, blev vi udskrevet - og idag er han en rigtig aktiv vildbasse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

VIPpigen

Jeg fødte 5 uger før tid. Deres eneste forklaring var stress. Jeg var 3 uger inden jeg fødte indlagt med blødninger som nok var kommet efter stress, så havde fået lungemodner der.

De ville undersøge for infektion, men da JM nævnte det og fandt ud af jeg allerede var blevet undersøgt 2 gange, så kunne de ikke undersøge alligevel da der nu var bakterier inde som ville give udslag på en infektion. Jeg fik antibiotika i drop under fødslen bare for en sikkerhedsskyld, og skulle vidst have det hver 4 time, jeg nåede at få det en gang, og under 4 timer senere var hun ude.

Pga den lidt hårde medfart knirkede hun en del da hun kom, så hun fik cpap, og blev lagt i kuvøse på neo. Så fik hun sonde pga sutteteknikken ikke var udviklet helt. Men halvanden uge senere kunne vi amme fuldt ud. De lavede så bare rod i værelserne, så vi kunne ikke bo sammen før hun var næsten 2 uger. Og så gik det stærkt, 5 dage senere var vi udskrevet.

Men de mener det var stress pga kommune-problemer som satte fødslen i gang.... Er stadig tosset på kommunen over de ikke fattede hvad de gjorde. Men hverken jeg eller læger kan jo bevise noget....... DESVÆRRE

Anmeld

17. april 2011

LRJ

Jeg gik i fødsel nogle gange pga stress, og en madforgiftning, Men Jeg blev stoppet alle gange og fik besked på at slappe af, og det gjorde og fødte først 3 dage før termin

Anmeld

17. april 2011

lounika

CamillaRH skriver:

Han vejede 1500(og tabte dig 200g) så 1300 og var 43cm, så han var jo lille. I starten fik han ledninger og sådan noget på, også skulle han ha' sonde fordi han ikke havde kræfter til at blive ammede ved hvert måltid, det eneste der var med malik - var at han var for lille.. han kunne selv trække vejret osv.

Han kom også i lys, pga. af gulsot. 14 dage efter, blev vi udskrevet - og idag er han en rigtig aktiv vildbasse

det må man sige er lille bitte hol da op.. men nej hvor er han sød...

Anmeld

17. april 2011

signe.

har tænt lidt på de sidete dage hvorfor man føder for tidelig har en veninde der har fårt nu 9 uger for tidelig og en anden 4 uger før.. det er lige sket så har ennu ikke snakket med dem de har nok at se til jo..

men nu jeg selv kommet i uge 30+1 så tænte sådan funk hvis jeg skulle føde 9 uger for tidelig man så det om en uge det kan jeg da ikke lige forholde mig til..

glæder mig til at se min lille dreng men er også pisssse nervøs faktisk..

det er min første og aner jo selt ikke noget hvad og hvornår og hvordan det bliver følses eller noget... mit hove tænker og tænker

jeg fødte 16 uger for tidligt, en meget lille dreng.. (470 gram, tabte sig til 433 gram) det var pga svær svangerskabsforgiftning, så han skulle ud (uge 24) for at jeg kunne overleve.. vi har det i dag begge godt, og jeg er gravid igen, men er da også nervøs for det ender på samme måde igen og 5 mdrs indlæggelse, men prøver at bevarer håbet, og går til en masse kontrol, for at komme det i forkøbet hvisd jeg skulle gå hen og blive syg igen.. indtil videre ser alt fint ud, og er i uge 17+2..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2011

lounika

signe. skriver:

jeg fødte 16 uger for tidligt, en meget lille dreng.. (470 gram, tabte sig til 433 gram) det var pga svær svangerskabsforgiftning, så han skulle ud (uge 24) for at jeg kunne overleve.. vi har det i dag begge godt, og jeg er gravid igen, men er da også nervøs for det ender på samme måde igen og 5 mdrs indlæggelse, men prøver at bevarer håbet, og går til en masse kontrol, for at komme det i forkøbet hvisd jeg skulle gå hen og blive syg igen.. indtil videre ser alt fint ud, og er i uge 17+2..

holll da op han var lille billte lille da... men godt i kom over det hele godt... og kan godt fosrtå du nervøs nu ned en lille ny på vej... håber det bedste at den nye første kommer efter uge 35.. tideligst..

Anmeld

17. april 2011

signe.

lounika skriver:

holll da op han var lille billte lille da... men godt i kom over det hele godt... og kan godt fosrtå du nervøs nu ned en lille ny på vej... håber det bedste at den nye første kommer efter uge 35.. tideligst..

tusind tak

Anmeld

17. april 2011

Stiner

Det er et rigtig godt spørgsmål, som kan være svært at svare på. Nogle har allerede svaret svangerskabsforgiftning, kan jeg se.

Jeg fødte min datter 7 uger for tidligt. Vandet gik uden varsel, man forsøgte at standse fødslen, men ca.13 timer efter vandafgang var hun født. Blev undersøgt for blærebetændelse som kan sætte det i gang (det er derfor man bliver tjekket for det gennem hele graviditeten) og for om jeg skulle have en uopdaget i nfektion i kroppen. Havde ingen af delene.

Jeg er nu gravid igen (31+0) og bliver fulgt tæt med jævnlige scanninger, da man jo ikke ved, hvad der gik galt sidst. Jeg har i denne graviditet først fået konstateret for meget fostervand - hvilket KAN føre til for tidlig fødsel (trykket kan blive for stort), og ved sidste scanning (28+5) stor barnet allerede med hovedet HELT nede ved livmodermunden og irriterede, hvilket OGSÅ kan føre til for tidlig fødsel...

Det er frustrerende ikke at vide HVORFOR man har født for tidligt, for man ved ikke, hvad man skal være opmærksom på og hvor stor risiko der er for, at det sker igen. Man kan også se, at det fylder meget hos dem, der har prøvet det, hvis man kigger i gruppen "For tidligt fødte" her på Baby.dk

MEN altså, der kan være mange grunde og det er langtfra sikkert, man kan finde ud af, HVAD der er grunden, hvis det sker.... Men lad være med at bekymre dig om det, det er jo trods alt et fåtal det sker for!

Anmeld

17. april 2011

Kløver

lounika skriver:

har tænt lidt på de sidete dage hvorfor man føder for tidelig har en veninde der har fårt nu 9 uger for tidelig og en anden 4 uger før.. det er lige sket så har ennu ikke snakket med dem de har nok at se til jo..

men nu jeg selv kommet i uge 30+1 så tænte sådan funk hvis jeg skulle føde 9 uger for tidelig man så det om en uge det kan jeg da ikke lige forholde mig til..

glæder mig til at se min lille dreng men er også pisssse nervøs faktisk..

det er min første og aner jo selt ikke noget hvad og hvornår og hvordan det bliver følses eller noget... mit hove tænker og tænker

hvis man føder mellem uge 37+0 og uge 42+0 føder man til tiden, føder man før det. er de for tidligt fødte, grundende kan være mange, selv fødte jeg 5 uger før tid, pga svangerskabsforgiftning. Men dte kan jo også være, man føder før tid, fordi fødslen simpelthen går i gang, af sig selv, vandet går, så der er mange grunde til man kan føde for tidligt. Mit råd er nok, at tage det som det kommer, og prøve at lade være med at være nærvøs for det

Anmeld

17. april 2011

KarinaIda

Jeg er selv født én mdr og én dag for tidligt...

Da jeg fødte min datter i 08, der fødte jeg hende i uge 35+4, hvorfor ved jeg ikke... Jeg gik simpelthen bare i veer....
Så jeg har en deadline for min den næste, at jeg skal komme længere end uge 35+4!! jeg har termin med min den næste her den 23 maj, så jeg går jo også og bliver mere og mere spændt på hvornår den lille kommer.. Men kommer jeg forbi fredag i den kommende uge, er jeg allerede der gået længere, end med min førstefødte!!

Men som en anden skriver fra uge 37+0 til 42+0 der er det normalt og føde...

Held og lykke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.