Kristinav skriver:
Hej i skønne kvinder! 
Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..
Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..
What to do??
Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening 
Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..
Hvis du er med endnu, så tak for at du læste med 
Alene det at du har et lille liv inde i maven bør være motivation nok til at holde dig røgfri.
Superflot du er stoppet i øvrigt, det er ikke nemt, har selv været der. Jeg stoppede et par mdr inden jeg blev gravid, og jeg synes ikke det var svært for jeg ville være gravid så det var min motivation.
Du skal prøve at forestille dig at der bor et nikotin-monster inde i dig som kræver nikotinen. Og så skal du overveje om du vil give efter og fodre monstret med nikotinen eller om du vil vinde over den.
Ja, jeg ved det lyder tosset, men det var sådan jeg syntes det var nemmest at komme igennem de værste dage med trangen. Jeg nægtede simpelthen at give efter, og for hver dag der gik følte jeg at nu var jeg bare en smule sundere end da jeg røg.
Hold den, du vil komme til at synes at det at være røgfri er noget af det allerbedste du har givet dig selv, selvom du ikke synes det nu. Giv det ihvertfald en uge endnu så lover jeg dig det bliver nemmere.