Hjælp - Rygning og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Lillefe

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

Hvis du er med endnu, så tak for at du læste med

hjælper det hvis jeg siger jeg engang fik at vide af en at jeg kunne da bare ryge som jeg havde lyst til og det ville slet ikke skade min børn som folk gik og sagde (der var jeg holdt op vidste hun ikke) . For hendes datter havde da gjort det og der var ikke sket noget.

Men det viser sig så at begge børn er meget syge osv osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Peps

Kristinav skriver:

Hvad var det for en udsendelse? Den burde jeg da se Måske den kan gøre lige så stort indtryk på mig.Det kunne være rigtig lækkert i hvert fald, hvis den kunne fjerne det sidste af rygetrangen.

Har ledt efter den på nettet, men desværre uden held

Anmeld

17. april 2011

Kløver

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

kan kun sige lad vær, jeg stoppede engang, for at begunde igen, og det startede efter en fest i en weekend, og rationerede, først en morgensmøg, så kun morgen og aften, og indne jeg så mig om, var jeg på fuldt dosis igen af smøgerne Jeg har nu været røg fri i snart 4 år, og kan kun anbefale masser af viljestyrke. prøv evt at finde på noget andet du akn lave eller beskæftige dig med, kan ikke anbefale chokolade, men måske at sidde og tegne, strikke, eller et eller andet du kan bruge dine hænder til, hvis du feks sidder og slapper af om aftenen, og får lyst til en smøg

held og lykke og tillykke med spiren

Anmeld

17. april 2011

Madam Blå

mor-til-5:) skriver:

Har ledt efter den på nettet, men desværre uden held

Det var ærgerligt. Men tak for at du prøvede

Anmeld

17. april 2011

Madam Blå

Maja84 skriver:

kan kun sige lad vær, jeg stoppede engang, for at begunde igen, og det startede efter en fest i en weekend, og rationerede, først en morgensmøg, så kun morgen og aften, og indne jeg så mig om, var jeg på fuldt dosis igen af smøgerne Jeg har nu været røg fri i snart 4 år, og kan kun anbefale masser af viljestyrke. prøv evt at finde på noget andet du akn lave eller beskæftige dig med, kan ikke anbefale chokolade, men måske at sidde og tegne, strikke, eller et eller andet du kan bruge dine hænder til, hvis du feks sidder og slapper af om aftenen, og får lyst til en smøg

held og lykke og tillykke med spiren

Hvor sejt at du er stoppet igen!

Ja, jeg må tænke på baby og finde på noget jeg kan gøre i stedet for. Har virkelig ikke lyst til at være ryger igen nemlig!

Men bliver nærmest angrebet af rygetrang, når jeg virkelig synes jeg har det skidt, og er viiildt ynkelig. Der plejede smøgen at hjælpe (synes jeg selv ).. Og det er på de tidspunkter jeg får lyst til en smøg. Men ja, må finde strikketøjet frem og begynde at strikke babytøj Det må kunne fjerne trangen!

Tak for din erfaring og gode råd!

Anmeld

17. april 2011

CiSo

Jeg har ikke selv røget, men jeg har hørt at man bare skal bide tænderne sammen og at det er en "fase" man bare skal igennem.. Så hold ud, det går over igen.

p.s hvor er du bare for sej! Det er fantastisk du har holdt ud! 

Anmeld

17. april 2011

channie-g

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

What to do??

er selv x-ryger holdte da jeg fant ud a jeg var gravid...

den første uge var jeg slet ikke til at komme i nærheden a, men min fyr købte så en af de her E-cigrater og det har virkelig hjulpet rigtig meget... jeg brugte den kun omkring 14 dage og kunne så ikke brugen den mere fordi jeg fik det rigtig rigtig dårligt (kvalme) af de vanddampe der er i og har ikke haft lyst til at ryge siden, nu er jeg så 11+5 og har ikke røget siden uge 5

Anmeld

17. april 2011

L.J.L

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

What to do??

Alene det at du har et lille liv inde i maven bør være motivation nok til at holde dig røgfri.

Superflot du er stoppet i øvrigt, det er ikke nemt, har selv været der. Jeg stoppede et par mdr inden jeg blev gravid, og jeg synes ikke det var svært for jeg ville være gravid så det var min motivation.

Du skal prøve at forestille dig at der bor et nikotin-monster inde i dig som kræver nikotinen. Og så skal du overveje om du vil give efter og fodre monstret med nikotinen eller om du vil vinde over den.

Ja, jeg ved det lyder tosset, men det var sådan jeg syntes det var nemmest at komme igennem de værste dage med trangen. Jeg nægtede simpelthen at give efter, og for hver dag der gik følte jeg at nu var jeg bare en smule sundere end da jeg røg.

Hold den, du vil komme til at synes at det at være røgfri er noget af det allerbedste du har givet dig selv, selvom du ikke synes det nu. Giv det ihvertfald en uge endnu så lover jeg dig det bliver nemmere.

Anmeld

17. april 2011

Kløver

Kristinav skriver:

Hvor sejt at du er stoppet igen!

Ja, jeg må tænke på baby og finde på noget jeg kan gøre i stedet for. Har virkelig ikke lyst til at være ryger igen nemlig!

Men bliver nærmest angrebet af rygetrang, når jeg virkelig synes jeg har det skidt, og er viiildt ynkelig. Der plejede smøgen at hjælpe (synes jeg selv ).. Og det er på de tidspunkter jeg får lyst til en smøg. Men ja, må finde strikketøjet frem og begynde at strikke babytøj Det må kunne fjerne trangen!

Tak for din erfaring og gode råd!

var så lidt, og en ting som måske kan hjælpe, så fnadt jeg jo ud af det faktisk er mindre stressende at være ikke ryger da man ikke skal planlægge næste smøg hele tiden, og er jo ikke blevet nemmere med alle de steder du ikke må ryge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.