Hjælp - Rygning og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Ranarupta

Og ja!! Det er skidesejt af dig! Jeg tror på, at du sagtens kan klare resten af graviditeten!! Og når du så har klaret den - så klarer du også snildt at give bebs en røgfri barndom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Madam Blå

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Læse en hel masse om hvor skadeligt det er for din bebs?? 

Jeg har ikke selv været ryger og ved ikke hvordan det må være. Ellers så kontakt apoteket og evt. få lidt råd og vejledning der? 

Håber du holder dig fra det. 

Ja, du har ret. Jeg er bare desværre kommet til at (i mit lille hovede, der såå gerne vil ryge) tænke at en halv cigaret da ikke kan skade.. Alle undersøgelserne jeg har fundet er baseret på kvinder, der har røget hver dag under deres graviditet. Og jeg bliver jo alligevel udsat for passiv rygning, så hvorfor ikke... Blabla..

Jeg er heldigvis nogenlunde fornuftig, og ved godt, at rygning selvfølgelig ikke er godt. Men for søren hvor er det svært når selv min hjerne begynder at argumentere for at en halv smøg er ok. Hvis du forstår hvad jeg mener

Men so far - så holder jeg den i hvert fald uden at ryge Og det har jeg i sinde at blive ved med

Anmeld

16. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Kristinav skriver:

Ja, du har ret. Jeg er bare desværre kommet til at (i mit lille hovede, der såå gerne vil ryge) tænke at en halv cigaret da ikke kan skade.. Alle undersøgelserne jeg har fundet er baseret på kvinder, der har røget hver dag under deres graviditet. Og jeg bliver jo alligevel udsat for passiv rygning, så hvorfor ikke... Blabla..

Jeg er heldigvis nogenlunde fornuftig, og ved godt, at rygning selvfølgelig ikke er godt. Men for søren hvor er det svært når selv min hjerne begynder at argumentere for at en halv smøg er ok. Hvis du forstår hvad jeg mener

Men so far - så holder jeg den i hvert fald uden at ryge Og det har jeg i sinde at blive ved med

Du er sej at du kan!! Jeg tager hatten af for dig.

Og ja, du har ret. Havde slet ikke tænkt på at undersøgelserne var lavet på kvinder der røg dagligt.... SUK! 

Jeg ved ikke om man kan kompensere med noget andet??? Tyggegummi, masser af frugt og beskæftigelse.  

Du gør sikkert en masse i forvejen. Gid jeg havde nogle flere kloge råd. Jeg tror du er stærk nok 

Anmeld

16. april 2011

Chraz

Kristinav skriver:

Ja, er det dem man før i tiden kunne købe i slikbutikker? Det kunne da være en rigtig god ide. For det er lige netop det jeg savner ved at ryge. Følelsen af at have den mellem fingrene, og at suge i den og inhalere.. Mums det synes jeg er skøønnt

ja lige præcis Det virkede super godt for mig og der er stadig nogle steder man kan købe dem Kan klart anbefale det.

Anmeld

16. april 2011

Hvem?

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

Hvis du er med endnu, så tak for at du læste med

Jeg ved ikke om det er blevet skrevet, men jeg fik hjælp via hypnose under graviditeten, det kunne afholde mig, måtte dog hyptoniseres 2 gange under begge graviditeter, men ingen smøg blev det til.

Så det kan du da prøve, tror jeg gav en 800,- kr. Men det var det værd, for jeg røg ikke.

Anmeld

17. april 2011

Madam Blå

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du er sej at du kan!! Jeg tager hatten af for dig.

Og ja, du har ret. Havde slet ikke tænkt på at undersøgelserne var lavet på kvinder der røg dagligt.... SUK! 

Jeg ved ikke om man kan kompensere med noget andet??? Tyggegummi, masser af frugt og beskæftigelse.  

Du gør sikkert en masse i forvejen. Gid jeg havde nogle flere kloge råd. Jeg tror du er stærk nok 

Jamen det er jo det med de undersøgelser hehe.

Tusind tak - det er altid dejligt med opbakning. Og ja, det handler nok om at jeg skal finde på noget andet, jeg kan erstatte ryge-vanen med

Anmeld

17. april 2011

Madam Blå

Chraz skriver:

ja lige præcis Det virkede super godt for mig og der er stadig nogle steder man kan købe dem Kan klart anbefale det.

Dem vil jeg helt sikkert finde, for tror de kan tage en hel del af trangen

Tusind tak for det gode råd!

Anmeld

17. april 2011

Chraz

Kristinav skriver:

Dem vil jeg helt sikkert finde, for tror de kan tage en hel del af trangen

Tusind tak for det gode råd!

Det var så lidt

Anmeld

17. april 2011

Madam Blå

SanneBoe skriver:

Jeg ved ikke om det er blevet skrevet, men jeg fik hjælp via hypnose under graviditeten, det kunne afholde mig, måtte dog hyptoniseres 2 gange under begge graviditeter, men ingen smøg blev det til.

Så det kan du da prøve, tror jeg gav en 800,- kr. Men det var det værd, for jeg røg ikke.

Jeg er slet ikke plaget af rygetrang hver dag, men det kommer over mig engang i mellem, og så bliver jeg næsten helt hysterisk fordi jeg så gerne vil ryge. Men denne gang har det stået på længere end et par dage..

Jeg er lidt bange for hypnose, men hvis jeg fortsætter med at have det sådan her, så er det helt klart en mulighed, jeg vil overveje Mange tak for det!

Anmeld

17. april 2011

Preghiera

Kristinav skriver:

Tuusind tak for den dejlige opbakning! Det hjælper rigtig meget

Jeg må indrømme at jeg var liiige ved at nappe en af kærestens smøger.. Men den smager mig sikkert ikke godt. Jeg savner bare sådan at ryge. Har altid elsket det..

MEN jeg må stå ved min beslutning om at stoppe. Selvom det er rigtig svært lige nu. Men hvad gør man ikke for bebs

Prøv at skabe en ny "vane"... jeg gik amok med slikkepinde! (ved godt det heller ikke er sundt, men det er trods alt bedre)

Slikkepinde smager godt, du kan ha' en med overalt og den holder hænderne og munden optaget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.