Hjælp - Rygning og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.821 visninger
38 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Madam Blå

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

Hvis du er med endnu, så tak for at du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Maalene

Uhh, ved ikke hvordan det er, da jeg aldrig har røget...

Men mine svigerforældre er lige holdt med at ryge - og de har sådan nogle nikotin-stænger (eller hvad det hedder ), det har hjulpet dem RIGTIG meget...

Men ved ikke om det er noget du må få, når du er gravid...

Og tillykke med den lille i maven

Anmeld

16. april 2011

Holbæktrunten

Hvis jeg var så sej som dig - suuuk... 

Jeg synes helt bestemt at du skal prøve at lade være med den der ene smøg - for den følges gerne af en mere. Måske ikke i dag, men i morgen og så to i overmorgen.

Da jeg blev gravid havde jeg også de allerbedste intentioner om at stoppe... Meeeen, var desværre ikke sej nok til at fuldføre. Til gengæld har jeg mere end halveret mit forbrug, og det er også en sejer synes jeg.

I starten brugte jeg sådan en e-cigaret med nikotinpatroner og damp som røg. Den er ganske naturtro, ifhy fornemmelsen af at man får røg ned i lungerne, men minimalt skadelig, da du jo reelt kun får nikotinen, og ikke alt det crap der er i rigtige smøger...

Anyway - håber du holder skruen i vandet... 

Anmeld

16. april 2011

JonTri

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

Uhh jeg kender det alt for godt. Jeg stoppede også inden jeg blev gravid med den store. Kan huske at jeg havde abstinenser på jobbet og der sagde en kollega "det tager kun 5 minutter at ryge en smøg - når den er røget hvad så???" Tja så ville jeg nok fortryde. 

Nu er du gået i 10 UGER og det er sejt... så jeg tror du vil blive skide skæv og fortryde, hvis du nupper en... og tænk på at du kvæler baby langsomt hver gang du tager et hiv

Går det helt galt er der jo substitutter, der dog er ikke er smarte for bebs, men hvis alternativet er smøger....

Pøj pøj - føler med dig. Tænkte selv på lige at smøge bare een i dag - og det er længe siden jeg stoppede.

Anmeld

16. april 2011

Holbæktrunten

Maalene skriver:

Uhh, ved ikke hvordan det er, da jeg aldrig har røget...

Men mine svigerforældre er lige holdt med at ryge - og de har sådan nogle nikotin-stænger (eller hvad det hedder ), det har hjulpet dem RIGTIG meget...

Men ved ikke om det er noget du må få, når du er gravid...

Og tillykke med den lille i maven

Altså apoteket må ikke anbefale nogen som helst former for hjælp til rygestop når man er gravid - men det er til HVER en tid bedre med nikotin tyggegummi/plaster/resori tabletter osv end det er at ryge 

Anmeld

16. april 2011

Peps

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

What to do??

Kan huske, at de sendte en udsendelse i fjernsynet, hvor de scannede nogle kvinder, mens de røg.

De billeder har printet sig fast og selvom jeg ikke har røget i nogle af mine graviditeter og stoppede total rygning efter nr 3, kan jeg stadig se de billeder for mig! Tror at de kan få de fleste rygere til at stoppe under graviditeterne

Anmeld

16. april 2011

Mor010711

Min jordemoder fortalte mig at efter der er blevet sat så meget fokus på rygning generelt og dermed også ved graviditet er tilfældene af vuggedød næsten helt stoppet. Det må da kunne afholde de fleste fra at tænde en cigaret. 

Men hatten af for at du holder det 

Anmeld

16. april 2011

Chraz

jeg ved hvordan det føles. Er selv eks ryger. det jeg gjorde da jeg skulle stoppe var at jeg gik ned til en butik der havde de der mint lege cigretter hvis du kender dem? De holder fingerne beskæftiget og de giver dig den fornemmelse du får når du suger i den som man får af at ryge en smøg. De hjalp mig utrolig meget. Og hvis du ikke kan finde sådan nogle kan du jo også bruge en almindelig kuglepen? Det kan nogle gange hjælpe lidt på abstinenserne hvis man bare har følelsen af at man ryger Håber det hjælper dig lidt. Det hjalp mig og jeg har været røgfri i 2 år. 

Krydser fingre for at det lykkes for dig. Du vil bestemt ikke fortryde det

Anmeld

16. april 2011

maria_wlt

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

What to do??

Det er ikke kun røgen der er svær at give slip på men godt nok også VANEN..

Der er SÅ meget vane ved at sidde med den pind i hånden.

Jeg havde selv røget i 13 år inden jeg stoppede for snart 2 år siden.. Det er en kamp, men det kan nemt la sig gøre hvis man VIRKELIG vil..

Jeg savner det faktisk ikke og har ikke taget et eneste sug siden jeg sagde STOP

Anmeld

16. april 2011

maria_wlt

mor-til-5:) skriver:

Kan huske, at de sendte en udsendelse i fjernsynet, hvor de scannede nogle kvinder, mens de røg.

De billeder har printet sig fast og selvom jeg ikke har røget i nogle af mine graviditeter og stoppede total rygning efter nr 3, kan jeg stadig se de billeder for mig! Tror at de kan få de fleste rygere til at stoppe under graviditeterne

Ja den udsendelse glemmer jeg heller aldrig.. Hvordan hjertet begyndte at banke hurtigere og hvordan det stresset det stakkels barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.