Hjælp - Rygning og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Lisbeth1985

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

Hvis du er med endnu, så tak for at du læste med

Vil bare lige komme med lidt opbakning!! Det er SÅ flot, hvis du kan holde dig fra smøgerne Jeg er selv eksryger, så ved hvor svært det er!! Men giv ikke op og fokuser på dit barns ve og vel..

Held og lykke med det

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

SimoneL

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

Nu har jeg brug for hjælp! Jeg har røget i ca ti år, og stoppede lige inden jeg er blevet gravid. Røg knapt en pakke om dagen. Jeg er 10+1 i dag. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for åh hvor vil jeg gerne ryge!..

Jeg savner røgen og at sidde med smøgen i hånden. Jeg har slet ikke lyst til at ryge fast igen - overhoved. Men i hele denne uge har jeg tænkt på cigaretter og hvor gerne jeg vil have lov til at ryge en.. Bare en enkelt..

What to do??

Jeg er begyndt at lave dumme logikker i mit hoved, omkring at jeg gerne må ryge en lille halv. Kender i det, når man så gerne vil noget, at man rationaliserer og gør det logisk i sit eget hoved. Men når man siger det højt, så er det ikke sikkert, at det giver så meget mening

Nå, nu blev det langt - men hvordan skal jeg få de tanker væk? Hvis de ikke snart forsvinder, så er jeg bange for at jeg ender med at ryge en cigaret..

Hvor er du bare sej! Du har klaret 10 uger fint - du kan sagtens klare de næste 30 uger (og resten af dit liv) uden halve smøger, e-cigaretter eller noget.

Sørg for at have noget til at beskæftige fingrene med - det er mest der, vanen sidder!

Anmeld

16. april 2011

Madam Blå

Tuusind tak for den dejlige opbakning! Det hjælper rigtig meget

Jeg må indrømme at jeg var liiige ved at nappe en af kærestens smøger.. Men den smager mig sikkert ikke godt. Jeg savner bare sådan at ryge. Har altid elsket det..

MEN jeg må stå ved min beslutning om at stoppe. Selvom det er rigtig svært lige nu. Men hvad gør man ikke for bebs

Anmeld

16. april 2011

Madam Blå

mor-til-5:) skriver:

Kan huske, at de sendte en udsendelse i fjernsynet, hvor de scannede nogle kvinder, mens de røg.

De billeder har printet sig fast og selvom jeg ikke har røget i nogle af mine graviditeter og stoppede total rygning efter nr 3, kan jeg stadig se de billeder for mig! Tror at de kan få de fleste rygere til at stoppe under graviditeterne

Hvad var det for en udsendelse? Den burde jeg da se Måske den kan gøre lige så stort indtryk på mig.Det kunne være rigtig lækkert i hvert fald, hvis den kunne fjerne det sidste af rygetrangen.

Anmeld

16. april 2011

Madam Blå

Chraz skriver:

jeg ved hvordan det føles. Er selv eks ryger. det jeg gjorde da jeg skulle stoppe var at jeg gik ned til en butik der havde de der mint lege cigretter hvis du kender dem? De holder fingerne beskæftiget og de giver dig den fornemmelse du får når du suger i den som man får af at ryge en smøg. De hjalp mig utrolig meget. Og hvis du ikke kan finde sådan nogle kan du jo også bruge en almindelig kuglepen? Det kan nogle gange hjælpe lidt på abstinenserne hvis man bare har følelsen af at man ryger Håber det hjælper dig lidt. Det hjalp mig og jeg har været røgfri i 2 år. 

Krydser fingre for at det lykkes for dig. Du vil bestemt ikke fortryde det

Ja, er det dem man før i tiden kunne købe i slikbutikker? Det kunne da være en rigtig god ide. For det er lige netop det jeg savner ved at ryge. Følelsen af at have den mellem fingrene, og at suge i den og inhalere.. Mums det synes jeg er skøønnt

Anmeld

16. april 2011

Madam Blå

maria_wt skriver:

Det er ikke kun røgen der er svær at give slip på men godt nok også VANEN..

Der er SÅ meget vane ved at sidde med den pind i hånden.

Jeg havde selv røget i 13 år inden jeg stoppede for snart 2 år siden.. Det er en kamp, men det kan nemt la sig gøre hvis man VIRKELIG vil..

Jeg savner det faktisk ikke og har ikke taget et eneste sug siden jeg sagde STOP

Det er nemlig vanen jeg kæmper med for tiden. Har ingen trang til nikotin som sådan, men for søren hvor vil jeg gerne have en smøg alligevel - hvis du forstår Så ja, find på noget at beskæftige fingere med.. Det er nok en rigtig god måde at komme igennem perioderne, hvor trangen er lige ved at tage over.

Hvor er det sejt gået!  Har godt nok allerede været ved at tage en del sug - har dog ikke gjort det, og det må være det vigtigste

Anmeld

16. april 2011

Madam Blå

Lisbeth1985 skriver:

Vil bare lige komme med lidt opbakning!! Det er SÅ flot, hvis du kan holde dig fra smøgerne Jeg er selv eksryger, så ved hvor svært det er!! Men giv ikke op og fokuser på dit barns ve og vel..

Held og lykke med det

Lisbeth

Tusind tak! Jeg kæmper med det lige nu, men det skal bare gå Og ja, det er så absolut det bedste for mit barn at jeg lader være, og så er det jo sådan det skal være.

Anmeld

16. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Kristinav skriver:

Hej i skønne kvinder! 

What to do??

Læse en hel masse om hvor skadeligt det er for din bebs?? 

Jeg har ikke selv været ryger og ved ikke hvordan det må være. Ellers så kontakt apoteket og evt. få lidt råd og vejledning der? 

Håber du holder dig fra det. 

Anmeld

16. april 2011

Ranarupta

Det er ikke for at bonke dig oveni hovedet, for du ved jo godt, at rygning og graviditet ikke hænger sammen. 
Samtidigt ved jeg selv godt, at når man virkelig bare trænger til noget bestemt, så er det virkelig svært at være rationel...

Men prøv at se her - måske dette kan hjælpe?

http://www.babybusiness.dk/farlig-roeg-under-graviditet.html 

Anmeld

16. april 2011

Madam Blå

SimoneL skriver:

Hvor er du bare sej! Du har klaret 10 uger fint - du kan sagtens klare de næste 30 uger (og resten af dit liv) uden halve smøger, e-cigaretter eller noget.

Sørg for at have noget til at beskæftige fingrene med - det er mest der, vanen sidder!

Tuusind tak Altid dejligt med noget ros

Ja, det er vanen i fingrene jeg må ændre. Må finde på noget jeg kan give mig til i stedet for rygningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.