Jeg har fået konstateret hudkræft i dag :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Mi

Sikken en forskrækkelse  Godt at det ikke er livstruende, men når man hører ordet kræft, så går hjernen jo bare i stå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Lady Marion <3

Mutti2B skriver:

Hvor er det vildt så mange der har det.Er du ok?

Jeg venter på at blive indkaldt. Han vidste ikke hvad de ville gøre ved det, så jeg er ret spændt på om det skal opereres væk eller de kan klare det med lys/laser. Ved du hvad de gør ved dit? Og hvor stort er det? Mit er nok 2 x 2 mm næsten på midten af næsetippen.

Overvejer kraftigt at skive en mail til min gamle læge som sagde at det bare var en blodansamling og fortælle hende at det faktisk er hudkræft

Jamen jeg fik en lille bums agtig ting i næsefløjen   har haft den ca 4 mdr men var træt af den ikke forsvandt (den var ikke større end en alm bums)  Så gik jeg til kosmetolog som sagde han syntes jeg skulle gå til lægen med den   Jeg fik så en henvisning til hudlæge som sagde den så meget atypisk ud , Hun skar den af (hun skar ret dybt faktisk , er stadig utrolig øm) og så brændte hun hele området . Den blev sendt ind og jeg fik svaret tilbage at det var basal celle kræft ,,, Det er jo hedigvis ikke noget der kan brede sig og ikke noget man dør af , det er den slag hud kræft man ser mest af 90% af alle hudkræft tilfælde er basal celle kræft .. Jamen hun syntes jeg skulle vidre til plastic kirugerne i Herlev og have fjernet huden i næsefløjen , jeg syntes det virker lidt overkill når den i første omgang er blevet fjernet og behandlet som om det var hudkræft . Jeg må se hvad de siger på Herlev .. Jeg kan virkelig godt forstå du har lyst til at skrive til din læge   fatter ikke at alm praktiserende læger tror de kan stille diagnoser omkring huden , min egen læge troede også bare mit var kosmetisk , du skulle have været henvist til hudlæge straks .. Jeg har det ok nu   Har ind i mellem panikket lidt men så ringede jeg til kræft linien og blev forsikret om jeg ikke skulle dø   Det hjalp , hvordan har du det ?

Anmeld

20. april 2011

signe.

kæmpe  godt det er overfladisk og kan fjernes

Anmeld

4. maj 2011

Lady Marion <3

Mutti2B skriver:

Jeg har i snart 10 år haft en blodansamling på næsen som er vokset stille og rolig. Nogle gange gjorde den ondt og bristede så blodet løb og ikke var til at stoppe igen. For 6 år siden gik jeg til lægen med det og hun sagde at det bare var en blodansamling og at jeg skulle til en plastik kirurg hvis den skulle fjernes. Selvom jeg var utrolig ked af den for den lignede jo en stor bums der midt på næsen, ja så synes jeg ikke at pengene var til det. For et par måneder siden var jeg så ved min nye læge som straks lavede en henvisning til en plastik kirurg. Der var jeg så idag.... Beskeden var hård og kontant! Overfladisk hudkræft!!!! Han var ikke i tvivl. Hvad han derefter sagde hørte jeg ikke for jeg var i chok og begyndte at tude. Den havde jeg slet ikke set komme. Det var jo bare ren kosmetisk at den skulle fjernes. Da jeg lige havde fået lov til at sunde mig fortalte han at det ikke var noget jeg ville dø af. Pyha :-). Jeg skal selvfølgelig ha den fjernet og nu skal vi finde ud af hvad de vil gøre. Men hold da op hvor har jeg været rundt på gulvet i dag.

Hvordan går det ??

Har de gjort noget ved det endnu ?

Jeg skal i fuld narkose og have lavet sikkerheds snit  og nu har han også fundet et modermærke han syntes ser mistænkeligt ud

Anmeld

4. maj 2011

Mutti2B

Muffi<3 skriver:

Hvordan går det ??

Har de gjort noget ved det endnu ?

Jeg skal i fuld narkose og have lavet sikkerheds snit  og nu har han også fundet et modermærke han syntes ser mistænkeligt ud

Ej, for h. Det er jeg ked af at høre. Du må endelig lige holde mig opdateret. Tjekker de resten af kroppen også? For jeg har masser af modersmærker og fregner der kan klø så meget at jeg nogle gange kan kome til at klø dem helt af

Det er snart 3 uger siden og jeg har INTET hørt endnu. Er så frustreret. Så har lige haft ringet til dem og de har først fået henvisningen I DAG. WTF!!!! Så der er ikke engang en tid til mig endnu. Synes godt nok de trækker den....

Anmeld

4. maj 2011

Lady Marion <3

Mutti2B skriver:

Ej, for h. Det er jeg ked af at høre. Du må endelig lige holde mig opdateret. Tjekker de resten af kroppen også? For jeg har masser af modersmærker og fregner der kan klø så meget at jeg nogle gange kan kome til at klø dem helt af

Det er snart 3 uger siden og jeg har INTET hørt endnu. Er så frustreret. Så har lige haft ringet til dem og de har først fået henvisningen I DAG. WTF!!!! Så der er ikke engang en tid til mig endnu. Synes godt nok de trækker den....

Ja det gør de , det havde jeg faktisk ikke regnet med , det var til forundersøgelse på Herlev , han tjekkede helt kroppen og fandt et lille modermærke på 2 mm som han syntes skulle fjernes da han syntes det kunne se ud som om der var celle forandringer i .. Det er lille , vokser ikke , klør ikke og hæver ikke , bare nærmest sort og ikke helt lige i kanten .. Det er sgu længe du har ventet   Jeg skal opereres inden 14 dage , puha glæder mig til det er overstået

Anmeld

4. maj 2011

Mutti2B

Muffi<3 skriver:

Ja det gør de , det havde jeg faktisk ikke regnet med , det var til forundersøgelse på Herlev , han tjekkede helt kroppen og fandt et lille modermærke på 2 mm som han syntes skulle fjernes da han syntes det kunne se ud som om der var celle forandringer i .. Det er lille , vokser ikke , klør ikke og hæver ikke , bare nærmest sort og ikke helt lige i kanten .. Det er sgu længe du har ventet   Jeg skal opereres inden 14 dage , puha glæder mig til det er overstået

Uh, kan godt forstå du glæder dig til at det er overstået. Me too

Synes faktisk det er betryggende at de undersøger resten af kroppen. Det håber jeg også de gør i Århus. Hvis de da kan nosse sig sammen til at finde en tid til mig

Anmeld

4. maj 2011

Lady Marion <3

Mutti2B skriver:

Uh, kan godt forstå du glæder dig til at det er overstået. Me too

Synes faktisk det er betryggende at de undersøger resten af kroppen. Det håber jeg også de gør i Århus. Hvis de da kan nosse sig sammen til at finde en tid til mig

Ellers beder du dem om det , men tror det er meget normal procedure   Jeg krydser fingre for du hurtigst muligt kommer i gang .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.