UPDATE: det første du tænker når du ser den her hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Koen.

PsychedeliC skriver:

De er også super søde og elsker opmærksomhed .

Det billede er også ret sjovt synes jeg

Det er bare dejligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

PsychedeliC

KaLee skriver:

Det var miiiiig!!!

Men det var ikke sådan "sparker hun nu hunden" agtigt at jeg undrede mig... Bare at jeg synes det så lettere komisk ud og havde svært ved at få det til at passe sammen..

og så var det det første jeg lagde mærke til på billedet....

Mht. grunden til at du oprettede tråden...

Jeg må indrømme - efter jeg har fået min søn, så tænker jeg da over omkring det med hunde.... F.eks. så vil jeg ikke have at han klapper fremmede hunde - simpelthen fordi jeg ikke kender dem... og ja- jeg har oplevet flere hundeejere som er blevet skidefornærmede over det for "deres hund gør jo ikke noget"....

Men ´når jeg også oplever fritgående muskelhunde (og andre hunde) i samme park hvor den lokale legeplads ligger, og jeg har mere end en gang været nødt til at gå derfra (pga hundene overtog legepladsen)... Tja, så tager jeg ingen chancer, for min knægt skal ikke bides..

Men det du skriver med fortovet... Det mindes jeg ikke at have gjort....

Nåe . Min dreng får heller ikke lov til at snakke med fremmede hunde. Det blev jeg også selv opdraget med at det måtte jeg bestemt ikke.

Det med lege pladsen er bare ikke fair. Altså synes ikke det er okay at hundene overtager det hele. Og hunde skal gå i snor, det er min mening. Nogle gange når jeg går tur med hundene og min søn på 9 mdr så møder jeg ofte ældre mennesker der går med deres hunde frit på fortorvet hvor deres hunde så løber over til mine hvilket jeg ikke har noget problem med men det jeg godt kan få ondt i røven over er hvis jeg gjorde det.. så havde jeg fået ballade fordi det er muskelhunde.. det tror jeg hvert fald.

Jeg bliver bare så glad når folk stopper op og spørg til mine hunde eller lader deres hunde snakke med mine selv om det er "dræber"...

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

smillaluna skriver:

Smukke hunde du har!

Tak skal du have 

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Kief31 skriver:

Nej, det er ikke en mundkurv den har på, men den skal jo have en mundkurv på ifølge loven, da den er blandet med amstaff.. Det kan give store bøder ikke at have en på, og fanger man politiets opmærksomhed ved ikke at have den på, kræver de måske også at se bevis på, at man havde hunden før loven trådte i kraft. Har man ikke dette bevis skal hunden aflives. Jeg synes selv det er en latterlig lov, men den skal nu overholdes, når nu den er her. Mundkurv og max 2 meter snor.

Hvis man følger loven om at hundene er i dansk hunderegister så kan de også se hvor gammel hunden er. Og mine er i dansk hunderegister og jeg har papir på dem.

Den store er bliver 4 den 17 juli og den lille bliver 3 den 17 juni.

Mine hunde trives ikke med mundkurv. Hvis jeg giver dem det på så bryder jeg dyreveldfærdsloven.

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Hej!
Jeg har også skrevet i en anden tråd med dine hunde... Synes de ser fantastisk dejlige ud!  Jeg er udemærket klar over at der er risici ved visse hunde, men det afholder altså ikke mig fra at snakke med hunde der "ser lidt store ud" - der er alt for mange fordomme synes jeg - og hvor var det interessant at læse den anden tråd! Især det med at hunden ser ulykkelig ud Hehe. Det viser rigtig meget hvordan folk ikke kender ens hunde, som man selv gør.

... Men... Skal dine ikke gå med mundkurv? 

Ja jeg har også læst alle svar i den anden tråd og synes også det er lidt sjovt at læse

Men jo de skal have mundkurv på men det giver jeg dem altså ikke på. Ved godt jeg bryder loven ved det og er ihh åhh så slem men der er grænser hvad man kan udsætte et dyr for og stadig synes det er lovligt.

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

PsychedeliC skriver:

Ja jeg har også læst alle svar i den anden tråd og synes også det er lidt sjovt at læse

Men jo de skal have mundkurv på men det giver jeg dem altså ikke på. Ved godt jeg bryder loven ved det og er ihh åhh så slem men der er grænser hvad man kan udsætte et dyr for og stadig synes det er lovligt.

Ja, det er det nemlig
Okay, det har jeg ikke respekt for, men den diskussion gider jeg ikke tage  

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Ja, det er det nemlig
Okay, det har jeg ikke respekt for, men den diskussion gider jeg ikke tage  

Jeg tror også det er blevet dirkuteret meget og folk bliver alligevel ikke enig og forstår ikke hinanden

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

PsychedeliC skriver:

Jeg tror også det er blevet dirkuteret meget og folk bliver alligevel ikke enig og forstår ikke hinanden

Nej. Det er nemlig det. Og jeg ved at jeg ikke overbeviser dig om andet ved at opstille mine argumenter (selvom de er gode!) fordi du mener det er dyremishandling - og ingen vil mishandle deres egne kære. 

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Nej. Det er nemlig det. Og jeg ved at jeg ikke overbeviser dig om andet ved at opstille mine argumenter (selvom de er gode!) fordi du mener det er dyremishandling - og ingen vil mishandle deres egne kære. 

Præcis... men guud hvor ville verden være kedelig hvis vi alle var enig

Anmeld

12. april 2011

birthee

Synes da også dine hunde ser søde ud - er din rottweilerblanding med noget schæfer eller labrador??? Tror desværre bare det er halti'en der gør at folk tror den har mundkurv på... sådan er det også her hvor jeg bor, der tror folk også det er en mundkurv... Jeg vil sige at jeg tager min lille hund op (Jack Russell Terrier) når jeg møder en hund som din amstaff, men det er ene og alene fordi han ikke kan sammen med andre hunde end vores golden retriever tæve herhjemme... alle andre bliver han godt sure på, så i princippet er han jo også "farlig" i forhold til andre hunde... og i USA er Jack Russell Terrier på top 5 over hunde der bider mest... så man skal ikke tage fejl, selv om han kun er en hund på ca. 7 kg....

Og skønne billeder, de slapper da virkelig af i sofaen!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.