UPDATE: det første du tænker når du ser den her hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Diana...

HOV og mega smukke hunde du har 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

PsychedeliC

Diana... skriver:

Jeg tror ikke det fordi det er den type hund du har men fordi de har en sele på snuden som de tror er en mundkurv. 

Jeg har en golden retriever som også bruger snude sele og der går folk også over på den anden side af vejen og nogen har enda råbt efter mig hvorfor man ikke afliver en hund der bider. 

Jeg synes det er meget træls at man ikke kikker ordentligt efter og kan se at de rent faktisk kan åbne munden. Jeg bliver SÅ glad nå jeg møder en som godt ved det er en sele og vil lade deres hund/hunde lege med min. 

Knus Diana 

Hørt! Nogle få gange så har folk spurgt miig om hunden bider eller hvorfor den har mundkurv på.. jeg bliver faktisk glad når folk spørg for så har jeg en chance for at forklare tingene. Det må være vildt ubehaligt at blive råbt efter, det har jeg ikke prøvet.

Jeg ejer ikke en kundkurv til mine (ja ved godt jeg er slem) men jeg har nogle helt bestemte meninger om mundkurve.. synes det er dyreplageri. Jeg prøver så vidt muligt at følge reglerne men det her gør jeg altså ikke . Jeg har gode hunde som altid er i snor når vi går tur.

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

SD21 skriver:

Ja, lige præcis. Med samme ansigtsudtryk og alting - din er lidt mørkere end min, men ellers er det faktisk vildt så stor lighed der er

Det er din som har rødt halstørklæde på et billede?

Det er lidt sjovt de ligner hinanden så meget

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

MorTilMalene skriver:

farlige dræber hund.. dens farligste trick er nok hvis den drukner en i kys og savl.. heeh... flotte hunde begge to

Ja det har du ret i haha .

Og mange tak for de pæne ord

Anmeld

12. april 2011

Diana...

PsychedeliC skriver:

Hørt! Nogle få gange så har folk spurgt miig om hunden bider eller hvorfor den har mundkurv på.. jeg bliver faktisk glad når folk spørg for så har jeg en chance for at forklare tingene. Det må være vildt ubehaligt at blive råbt efter, det har jeg ikke prøvet.

Jeg ejer ikke en kundkurv til mine (ja ved godt jeg er slem) men jeg har nogle helt bestemte meninger om mundkurve.. synes det er dyreplageri. Jeg prøver så vidt muligt at følge reglerne men det her gør jeg altså ikke . Jeg har gode hunde som altid er i snor når vi går tur.

Ja det er rigtig ubehageligt og er heldigvis kun sket et par gange. Ja jeg vil sgu også heller at de spørg. Jeg har simpelthen den gladeste hund som så gerne vil snakke med ALLE der kommer forbi og har aldrig gjort så meget som en flue fortræd (ej nu lyver jeg han elsker at fange fluer ) Så det gør sgu lidt ond når folk regere sådan. 

Jeg kan godt forstå du ikke vil gå med mundkurv på den det havde jeg heller aldrig gjort. 

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Diana... skriver:

Ja det er rigtig ubehageligt og er heldigvis kun sket et par gange. Ja jeg vil sgu også heller at de spørg. Jeg har simpelthen den gladeste hund som så gerne vil snakke med ALLE der kommer forbi og har aldrig gjort så meget som en flue fortræd (ej nu lyver jeg han elsker at fange fluer ) Så det gør sgu lidt ond når folk regere sådan. 

Jeg kan godt forstå du ikke vil gå med mundkurv på den det havde jeg heller aldrig gjort. 

Det er også fordi folk ikke ved hvad det er og tænker eller ved måske ikke at der ikke findes sådan en slags sele. Har du sagt noget igen til folk har de råber efter dig?

Det vildeste min store hund var at slå mit marsvin ihjel . Jeg havde nogle udendørs marsvin ude i haven (jeg bor i en haveforening). Jeg havde været ude og gå en tur og så slipper jeg dem et par meter inden min grund. Det første den store gør at løbe om bag huset og hun tøvede ikke. Jeg synes det var underligt og råbte efter hende men hun kom ikke. Jeg gik så om bag huset i rask tempo og så ser jeg hende stå og tykke på mit marsvin som var sluppet fri. Stod helt målløs og gloede et par sek og så kunne jeg ellers ikke lade vær med at råbe at hende og skælde ud . Men altså der har intet været siden.

Anmeld

12. april 2011

Tkcuf

Så fik jeg da lige fundet updaten Søde hunde. Jeg er selv helt vild med rottweilere  

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

Jeg tænker stadig det samme, som jeg skrev i din forrige tråd, når jeg ser dine billeder (killer-dog - hold den langt væk fra mig).

Jeg er utrolig bange for hunde - og især muskelhunde (kalder dem for killer-dogs), og intet du gør eller siger vil nogensinde få mig til at nærme mig sådan en hund, da jeg ikke stoler dem over en dørtærskel.

Sorry to say - men du spurgte om vores ærlige mening - og det har intet med "mundkurven" at gøre men selve racen.

Anmeld

12. april 2011

Kief31

Nej, det er ikke en mundkurv den har på, men den skal jo have en mundkurv på ifølge loven, da den er blandet med amstaff.. Det kan give store bøder ikke at have en på, og fanger man politiets opmærksomhed ved ikke at have den på, kræver de måske også at se bevis på, at man havde hunden før loven trådte i kraft. Har man ikke dette bevis skal hunden aflives. Jeg synes selv det er en latterlig lov, men den skal nu overholdes, når nu den er her. Mundkurv og max 2 meter snor.

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

Fra denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/102220pi1/ordet-er-frit/det-foerste-du-taenker-naar-du-ser-den-her-hund.aspx

Ja, jeg oprettede den for at høre jeres mening og jeg kan se at mange tror at det er en mundkurv hvilket det bestemt ikke er . Hun er en lille amstaff og STB bandning på 20 kg med KÆMPE øre som IKKE er klippet og hun er rigtig sød. Når jeg går med hende så oplever jeg at folk tager deres børn op eller deres små hunde op ellers går folk ud på cykelstien for at gå uden om også selv om at jeg har min søn med på 9 mdr og jo der er plads på fortorvet. Jeg har en idé om at det er fordi folk tror at det er en mundkurv og fordi at det er en "dræber" hund som har denne "mundkurv" på. Synes det er lidt ærgeligt men jeg kan ikke gøre så meget ved det. Folk kender ikke min hund og nogle mennesker har måske oplevet noget ubehaligt med den slags hund.

Jeg så at der var en der undrede sig over at foden var ved hendes hoved og det er fordi jeg var ude og gå med mine hunde og så holdte jeg en pause med et gadekær på en bænk, jeg var gravid og havde brug for en velfortjent pause . Så foden er der fordi hun står lige der.

Jeg har også en rottweiler blandning på 40 kg og ved ikke om det er hende folk måske er bange for men hun ser bestemt ikke farlig ud synes jeg. Alle har jo deres meninger og første hånds indtryk af de forskellige ting. Jeg vedlægger lige et billede af mine hunde

Men det var mig bag den ano tråd

Hej!
Jeg har også skrevet i en anden tråd med dine hunde... Synes de ser fantastisk dejlige ud!  Jeg er udemærket klar over at der er risici ved visse hunde, men det afholder altså ikke mig fra at snakke med hunde der "ser lidt store ud" - der er alt for mange fordomme synes jeg - og hvor var det interessant at læse den anden tråd! Især det med at hunden ser ulykkelig ud Hehe. Det viser rigtig meget hvordan folk ikke kender ens hunde, som man selv gør.

... Men... Skal dine ikke gå med mundkurv? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.