Nicoline vil IKKE spise rugbrød.. Hvad dælen gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

ZamanogDania

Nicolinesmor170510 skriver:

Okay...

de der knækbrød, kan jeg evt bruge dem som rugbrød, eller er de for usunde til det (hvis de er usunde, i forhold til at få dem hver dag?) Altså så hun ikke spiser pålæg uden noget under?

Jeg kan sige dig det at den er ikke usund. Fordi de må ikke får noget usundt i dagplejen. Det er nemlig meget vigtigt i dagplejen Dania får den stadig hver dag. Jeg putter smør og pålæg. Eller hun får det med frugt. Eller kogt æg. Og det smager rigtig godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Bare mig..

Thalia skriver:

Jeg synes slet ikke det er en dårlig vane. Hvis grød gør hende glad og mæt så lad hende spise grød.

Rester fra aftensmad, fx kartofler og pasta, kogte gulerødder, frikadelle og lidt kylling, behøver jo ikke varmes. Det kan nemt skæres ud og serveres som mad hun selv kan sidde og hapse. Det er desuden også super godt for hendes finmotorik at hun får lov til den slags.

Det vigtigste er at måltidet er sjovt og hyggeligt og at hun bliver mæt. For hende er måltidet jo stadig en stor sanselig oplevelse hvor det gælder om at smage og mærke verden, og hvor det kan være rigtigt spændende at se hvad der sker når man krammer en håndfuld grød eller moser en kartoffel.

Det eneste der kommer ud af at man forsøger at presse på med rygbrød og den slags, er at man danner grund for en masse unødvendige konflikter, og det tror jeg personligt er meget mere skadeligt for børnenes spisemønstre på langt sigt.

Og så kender jeg altså ikke ret mange teenagere der lever af havregrød, så jeg er helt overbevist om at hun nok skal få lyst til anden mad en dag

Det har du sgu nok ret i

Nå, jamen så må hun jo begynde at få aftensmaden fra dagen før.. Ja, bare hun bliver mæt. Det er jo det det skal til for.. Var bare løbet tør for ideer, og ja, hvorfor tænkte jeg ikke på aftensmaden fra dagen før!

Nå, men tak for hjælpen

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

ZamanogDania skriver:

Jeg kan sige dig det at den er ikke usund. Fordi de må ikke får noget usundt i dagplejen. Det er nemlig meget vigtigt i dagplejen Dania får den stadig hver dag. Jeg putter smør og pålæg. Eller hun får det med frugt. Eller kogt æg. Og det smager rigtig godt.

Nej, det er selvfølgelig en god pointe

Tak for hjælpen, det vil jeg købe idag når jeg skal handle..

Anmeld

11. april 2011

AnnePedersen

hej alle sammen

hvor er jeg bare glad for denne tråd. et eller andet sted vidste jeg godt jeg ikke var den eneste der sad med samme "problem" men troede bare det var min måde der evt var forkert.

JEg har fået nogle gode fifs.

men er der nogen af jer der kan give fifs omkring når min lille pige kun vil have glas frugtmos og ikke hvad jeg lige mose af friske frugt til hende???

Anmeld

11. april 2011

Thalia

AnnePedersen skriver:

hej alle sammen

hvor er jeg bare glad for denne tråd. et eller andet sted vidste jeg godt jeg ikke var den eneste der sad med samme "problem" men troede bare det var min måde der evt var forkert.

JEg har fået nogle gode fifs.

men er der nogen af jer der kan give fifs omkring når min lille pige kun vil have glas frugtmos og ikke hvad jeg lige mose af friske frugt til hende???

Det er sansynligvis fordi frugtmos i glas er sødet ekstra, og derfor smager almindelig frugtmos kedeligt.

Lidt ligsom hvis du er vandt til at spise is, og nogen så gir dig en skål flødeskum en dag.

Jeg ville droppe frugtmosen fuldstændigt i en periode og give hende gnavegrønt og frugt i stedet.

Hvis det er for at søde grød, så brug evt lidt kanel i stedet.

Anmeld

11. april 2011

AnnePedersen

henter nyt frugt i morgen så vil jeg prøve at ligge de glas mos væk.  jeg kan jo blende det og se hvad hun så siger.

ok kanel. det har jeg aldrig før hørt

Anmeld

11. april 2011

LISBETH:-)

Okay, så varmt mad er det jeres får.. Er det så resten fra aftensmaden dagen inden eller hvad kan du finde på at lave?

JA det er aftensmad fra dagen før som regl. Ellers har jeg altid små bøtter med rester jeg har frosset ned i fryseren som så lige er til at tage op og varme i microen.

Anmeld

11. april 2011

ZamanogDania

Nej, det er selvfølgelig en god pointe

Tak for hjælpen, det vil jeg købe idag når jeg skal handle..

Jamen det var så lidt. Du må gerne give en Update om hun kan lide de knækbrød. De er nemlig så gode at de smelter bare indeni munden. Håber hun vil ku lide dem
Den hedder wasa crisp'n wheat.

Anmeld

11. april 2011

SussieThyssen

Kan du evt give mig nogen opskrifter på det du her nævner? Jeg er sindssyg dårlig til at "finde på" mad..

Ja, jeg må vente og se tiden an, det frustrerer mig bare så meget.. Netop fordi jeg er så dårlig til at finde mad der SÅ kan gå an!

Prøv at spørge i madgruppen..jeg er sikker på der er nogen der ligger inde med nogle super opskrifter, på den slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.