Nicoline vil IKKE spise rugbrød.. Hvad dælen gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Bare mig..

lisbeth2910 skriver:

Elina på 10 mdr gidder heller ikke rugbrød kun i meget små mængder.

Jeg har skftet formiddags maden ud med 1/4 brød skåret ud i små tern hun selv kan spise så går det.

Til frokost får hun varm mad, da hun slet ikke spiser rugbrød nok til at blive mæt. Når hun starter i vuggestue om 1 måned er det aftalen at hun får varm mad med som de så varmer op (der er ikke madordning)

Okay, så varmt mad er det jeres får.. Er det så resten fra aftensmaden dagen inden eller hvad kan du finde på at lave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Bare mig..

lsvendsen skriver:

Her vil Alexander på 14 mdr heller ikke have rugbrød, så han får grød  Efter en lang kamp for at han skulle begynde at spise andet end flaske har jeg besluttet at jeg ikke vil bekymre mig om hvordan og hvornår han spiser diverse ting.

Han får grød med ske og så giver jeg ham en masse fingermad, altså frugt og grønt, pålæg, ost og så tilbyder jeg ham altid brød og sommetider spiser han lidt af det, sommetider ikke...

De skal nok spise når de er klar til det

Hilsen Line

Ja, jeg må være lidt kreativ, men jeg synes sgu det er lidt svært.. Og jeg bekymre mig netop, aner ikke hvorfor, men det er bare så frustrerende for mig, at hun ikke vil spise..

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

ZamanogDania skriver:

Jeg giver hende groft bolle, men ikke altid. Hun er ikke så vildt med brød. Så jeg giver alt fra kød, ris, æg osv. Så nogle gange kan hun godt spise brød.

Så det vil sige, at din også får varmt mad til middag eller? Hvilke grove boller giver du?

Anmeld

11. april 2011

BinaMor

Må hun selv røre ved det? giv stænger af rugbrød som hun kan lege og gratte med.

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

SussieThyssen skriver:

Hold en pause fra brødet og giv hende andre ting...gulerødder, agurker, tomat, små kødboller osv.
Lav små muffins med små kødstykker og lidt grønsager i...giv hende små pier, paté'er og den slags, ja selv pizza, lavet på grahamsmel.
Det plejer at kunne glide ned med stort velbehag hos de fleste børn.
Nogle mennesker er bare ikke brødspisere, og man gør det kun ondt værre ved hele tiden at forcere, at de SKAL spise det.
Så er det bedre helt at tage det fra dem i en periode, og så se tiden lidt an.

Kærligst
Sussie

Kan du evt give mig nogen opskrifter på det du her nævner? Jeg er sindssyg dårlig til at "finde på" mad..

Ja, jeg må vente og se tiden an, det frustrerer mig bare så meget.. Netop fordi jeg er så dårlig til at finde mad der SÅ kan gå an!

Anmeld

11. april 2011

PsychedeliC

sidder hun selv med brødet? Min søn på 9 mdr gider heller ikke brød, men kun hvis han selv sidder med det

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

acdp8620 skriver:

Min datter på 9 mdr ville heller ikke have rugbrød, men så fik jeg et tip om at dyppe brødet i sødmælk, så det bliver lidt blødere, og nu spiser hun det med velbehag. Så det er da værd at prøve

Jeg TROR ikke det vil virke, men man kan jo bilve overrasket Jeg vil da helt sikkert prøve dit tip!

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

jannebjerre skriver:

Vent til hun er klar, så skal det komme

Prøv at give hende lidt øllebrød først og derefter tilbyde hende lidt rugbrød

Det hjalp, da jeg erfarede at Felix simpelthen var ALT for sulten, til at han kunne magte det rugbrød...

Jah, det kan da godt være, at det er fordi hun er for sulten.. Hmm.. Jeg vil også klart prøve dit forslag af, for jeg er snart villig til alt.. Spørg mig ikke hvorfor, jeg synes det er så vigtigt med rugbrød, men som jeg skrev til Sussie, så er jeg så dårlig til at finde alternativt mad, for jeg har absolut ingen fornemmelse for mad

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

BinaMor skriver:

Må hun selv røre ved det? giv stænger af rugbrød som hun kan lege og gratte med.

Ja, hun sidder altid selv med sit mad, og må gratte rundt i det som hun vil,, men tager det op til munden og så snart det rammer tungen ryger tungen ud og maden på gulvet

Anmeld

11. april 2011

Bare mig..

PsychedeliC skriver:

sidder hun selv med brødet? Min søn på 9 mdr gider heller ikke brød, men kun hvis han selv sidder med det

Ja, hun sidder selv med det, men lige så hurtigt det kommer op til munden, ryger det på gulvet igen, og så tager hun ikke mere, men bliver sur fordi der "kun" er rugbrød.. Har prøvet at have en masse forskelligt sammen med rugbrød, men næh nej hun går udenom.. Jeg har kommet remoulade på, men kun ved 5 hapsere kunne jeg snyde hende Jeg har også prøvet at smørre et rugbrød over alt, foran og bag på, men nej hun opdagede det, og ville absolut ikke have mere.. :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.