Nicoline vil IKKE spise rugbrød.. Hvad dælen gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.021 visninger
38 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Bare mig..

Ja, hvad gør jeg?

Hun vil ikke spise rugbrød, og helst ikke noget som helst brød - mørkt som lyst. Dog kan jeg godt klemme lidt bolle ned engang imellem, men det er ikke tit..

Så hvad gør jeg? Hun skal jo have middagsmad, og havregrød kan hun altså ikke få både til morgenmad og middagsmad.. Og ja, jeg har prøvet alt slags pålæg og rugbrød..

Hun startede med rugbrød da hun var 6 mdr. og det gik fint, men en mdr efter ville hun absolut ikke have det mere.. Nu er hun 11 mdr.

Hjælp mig piger, det går mig på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Bare mig..

Eeej altså, den kommer lige op igen

Anmeld

10. april 2011

ZamanogDania

Dania på 15 måneder gider stadig ikke spise meget rugbrød. Hos mig spiste hun slet ikke. Men efter hun kon til dagplejen kan hun spise næsten en skive rugbrød. Dp siger hun skal nok lære og spise dem langsom. Så jeg vil tage det med ro hun skal nok lære at spise det.

Anmeld

10. april 2011

Bare mig..

ZamanogDania skriver:

Dania på 15 måneder gider stadig ikke spise meget rugbrød. Hos mig spiste hun slet ikke. Men efter hun kon til dagplejen kan hun spise næsten en skive rugbrød. Dp siger hun skal nok lære og spise dem langsom. Så jeg vil tage det med ro hun skal nok lære at spise det.

Okay, tak... Men hvad giver du hende så, når hun ikke vil have brød? Jeg synes det er SÅ svært, for hun skal da ikke blive ved med at have grød!?

Anmeld

10. april 2011

LISBETH:-)

Elina på 10 mdr gidder heller ikke rugbrød kun i meget små mængder.

Jeg har skftet formiddags maden ud med 1/4 brød skåret ud i små tern hun selv kan spise så går det.

Til frokost får hun varm mad, da hun slet ikke spiser rugbrød nok til at blive mæt. Når hun starter i vuggestue om 1 måned er det aftalen at hun får varm mad med som de så varmer op (der er ikke madordning)

Anmeld

10. april 2011

lsvendsen

Her vil Alexander på 14 mdr heller ikke have rugbrød, så han får grød  Efter en lang kamp for at han skulle begynde at spise andet end flaske har jeg besluttet at jeg ikke vil bekymre mig om hvordan og hvornår han spiser diverse ting.

Han får grød med ske og så giver jeg ham en masse fingermad, altså frugt og grønt, pålæg, ost og så tilbyder jeg ham altid brød og sommetider spiser han lidt af det, sommetider ikke...

De skal nok spise når de er klar til det

Hilsen Line

Anmeld

10. april 2011

ZamanogDania

Nicolinesmor170510 skriver:

Okay, tak... Men hvad giver du hende så, når hun ikke vil have brød? Jeg synes det er SÅ svært, for hun skal da ikke blive ved med at have grød!?

Jeg giver hende groft bolle, men ikke altid. Hun er ikke så vildt med brød. Så jeg giver alt fra kød, ris, æg osv. Så nogle gange kan hun godt spise brød.

Anmeld

10. april 2011

SussieThyssen

Ja, hvad gør jeg?

Hun vil ikke spise rugbrød, og helst ikke noget som helst brød - mørkt som lyst. Dog kan jeg godt klemme lidt bolle ned engang imellem, men det er ikke tit..

Så hvad gør jeg? Hun skal jo have middagsmad, og havregrød kan hun altså ikke få både til morgenmad og middagsmad.. Og ja, jeg har prøvet alt slags pålæg og rugbrød..

Hun startede med rugbrød da hun var 6 mdr. og det gik fint, men en mdr efter ville hun absolut ikke have det mere.. Nu er hun 11 mdr.

Hold en pause fra brødet og giv hende andre ting...gulerødder, agurker, tomat, små kødboller osv.
Lav små muffins med små kødstykker og lidt grønsager i...giv hende små pier, paté'er og den slags, ja selv pizza, lavet på grahamsmel.
Det plejer at kunne glide ned med stort velbehag hos de fleste børn.
Nogle mennesker er bare ikke brødspisere, og man gør det kun ondt værre ved hele tiden at forcere, at de SKAL spise det.
Så er det bedre helt at tage det fra dem i en periode, og så se tiden lidt an.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. april 2011

acdp8620

Min datter på 9 mdr ville heller ikke have rugbrød, men så fik jeg et tip om at dyppe brødet i sødmælk, så det bliver lidt blødere, og nu spiser hun det med velbehag. Så det er da værd at prøve

Anmeld

11. april 2011

jannebjerre

Ja, hvad gør jeg?

Vent til hun er klar, så skal det komme

Prøv at give hende lidt øllebrød først og derefter tilbyde hende lidt rugbrød

Det hjalp, da jeg erfarede at Felix simpelthen var ALT for sulten, til at han kunne magte det rugbrød...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.