Nicolinesmor170510 skriver:
Ja, men mit problem er jo bare hvad jeg så skal give hende.. Er det ikke en lidt dårlig vane, at hun skal have varmt mad hver dag til middag!?
Og grød, kan hun jo heller ikke få hele livet :/
Jeg synes slet ikke det er en dårlig vane. Hvis grød gør hende glad og mæt så lad hende spise grød.
Rester fra aftensmad, fx kartofler og pasta, kogte gulerødder, frikadelle og lidt kylling, behøver jo ikke varmes. Det kan nemt skæres ud og serveres som mad hun selv kan sidde og hapse. Det er desuden også super godt for hendes finmotorik at hun får lov til den slags.
Det vigtigste er at måltidet er sjovt og hyggeligt og at hun bliver mæt. For hende er måltidet jo stadig en stor sanselig oplevelse hvor det gælder om at smage og mærke verden, og hvor det kan være rigtigt spændende at se hvad der sker når man krammer en håndfuld grød eller moser en kartoffel.
Det eneste der kommer ud af at man forsøger at presse på med rygbrød og den slags, er at man danner grund for en masse unødvendige konflikter, og det tror jeg personligt er meget mere skadeligt for børnenes spisemønstre på langt sigt.
Og så kender jeg altså ikke ret mange teenagere der lever af havregrød, så jeg er helt overbevist om at hun nok skal få lyst til anden mad en dag 
Anmeld