Der er 18 mdr imellem mine to smållinger, og ærligt så var det rigtig rigtig hårdt fra den yngste var ca 6 mdr gammel og frem til han blev 1½.
Udfordringen for os, var at finde en balance hvor storebror ikke blev presset ud i at være "stor" i en alder af kun 1½ år. Det var super svært, for der var jo to små børn med vidt forskellige behov på stort set alle områder, og det betød at der ALDRIG var pauser.
Jeg fik på et tidspunkt at vide at pseudotvillinger er mere krævende end almindelige tvillinger fordi det netop er små børn med meget forskellige behov, mens tvillinger eksempelvis spiser samme type mad, underholdes på samme måde osv. Jeg har aldrig haft tvillinger, så jeg ved ikke om det passer, men det siger lidt om arbejdsbyrden 
Når det er sagt, så elsker jeg at vi har fået ungerne så tæt på hinanden, og da først den yngste lærte at gå har det bare været vidunderligt at se de to brødre lege og fjolle sammen. Jeg drømmer nogle gange lidt om at få endnu et hold pseudoer om nogle år, bare fordi det er så skønt at have børn på den måde.
I forhold til det praktiske vil jeg varmt anbefale jer at skaffe en tvillingeklapvogn hvor der er mulighed for at den ene kan sidde op mens den anden ligger ned, en kravlegård, så baby kan have helle et sted, uden at i behøver være på nakken af den knap 2-årige hele tiden, og så har slynger altså været min redning fordi det betød at jeg kunne give min baby nærhed og samtidig have hænderne fri til at tage mig af min store dreng 
Anmeld