Jeg ser intet galt i, at du gør sådan. Hvis bare du så også gør handling af dine ord, så de er oprigtige og der er "konsekvenser" ved ikke at ville samarbejde.
Vi bruger tit herhjemme, hvis Bianca er på tværs, at vi siger - ENTEN så gør vi det sådan (en god løsning på det som skal gøres - Fx. at hun selv gør det nu, og vi hjælper hende ....det kunne være med at tage jakken på) eller også så bliver det sådan (en knap så god løsning, som stadig udløser at det som vi vil, sker - Det vil typisk være, at vi bare GØR det. Punktum!) - Så kan hun selv "frit" vælge én af de to muligheder.
Og fortsætter kampen, så tager vi bare overlegent over situationen, for så ER diskussionen slut - hun havde valget! Og så viser vi, at vi ikke giver os, fordi hun gør brok!
Ofte kan tingene ende i skrig og skrål. Så stopper vi op! Og så krammer vi lige hinanden, og snakker om det, og er enige om at vi "er gode venner" og gør det på en god måde sammen. Og så kører tingene igen uden bøvl.
Men princippet er jo det samme - Enten gør du det selv NU, eller også gør JEG det for dig! ......Uanset så bliver det, som jeg (den voksne) siger!
Anmeld