Pudser vi glorien idag eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

kamtok

Synes sq der er utrolig meget fokus idag på hvordan man hver især opdrager, eller straffer som nogle kalder det.. :O

Hvad får man ud af at pudse sin egen glorie på det punkt?? Ja jeg bliver ærlig talt lidt irriteret over at der skal sidde nogen og fortælle mig at det jeg gør er forkert fordi jeg lærer mit barn ved at flytte på det at legetøj er midnst ligeså spændende som mine pynteting, som jeg forresten IKKE flytter væk fra mit barn..

Jeg er ret sikker på at du gør det du mener er bedst for dit barn og Eva gør det hun synes er bedst for hendes børn. Der er ikke en manual til, hvordan man skal opdrage sine børn - og gudske tak og lov for det da, for hold op hvor ville det være en kedelig verden, hvis alle var ens.

Jeg tror du skal vende det døve øre til, når nogen "irettesætter" din  måde at opdrage på - medmindre du var en der slog og skreg, så skulle du nok høre lidt efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

SussieThyssen

mortilj skriver:

Det er selvølgelig korrekt, men mener heller ikke jeg nævnte nogle navne, selvom det måske var ret tydeligt hvilke debatter jeg mente..

Jeg sagde heller ikke at det var dig..det var blot generelt, fordi en anden/andre gjorde det.

Anmeld

7. april 2011

Mira0911

Jeg opdrager jeg da bestemt os forkert! 

Jeg er opdraget med timeout og skæld ud.... 

Jeg opdrager som jeg selv er blevet opdraget... 

Anmeld

7. april 2011

An&Jo

Eva. skriver:

Men hvorfor? hvis du gør som du mener er det rigtige, så kan jeg ikek forstå du irriteres...og hvis du ikke vil debatten om hvordan man hver især gør, hvorfor så gå ind i debatter overhoved som vedrører sådan noget....jeg kan ikek forstå det...jeg skriver hvordan jeg ser verden og du hvordan du ser din....det er vel hele konceptet herinde...eller?

ja det er meningen.. men du skrev jo direkte at det var forkert.. det er det der irriterer mig..

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Den blev beskidt den debat jeg havde lavet! Der kom for mange følelser i spil.

Jeg tror, at vi var flere der blev nogle fluekneppere, og fik overtolket, hvad andre skrev - specielt de "modige", der turde at skrive om deres mere konsekvente opdragelse.

Synes ikke, at nogle har gjort sig til dommer i dag. Nogle har bare lettere børn, der ikke spræller så meget i nettet som andre. Det vigtigste er at holde for øje, at børn er forskellige og skal opdrages forskelligt. Dog er fælles for alt, at det skal ske med respekt, kærlighed og anerkendelse af barnet.

Flot indlæg KaMa.

Anmeld

7. april 2011

Shibby

KaMa skriver:

Det har der været fokus på længe. Siden jeg oprettede tråden om "rap over nallerne". Det kommer lidt i bølger med emner herinde på baby.dk, synes jeg.

Det er da super interessant, hvordan andre takler deres børn. Det er dog også rystende til tider, synes jeg.

Det sjoveste er, når alle os, der kun har små babyer er så kloge på, hvordan man skal gøre.. haha. Jeg er helt bevist om, at jeg er meget hellig og jeg ikke har den praktiske erfaring endnu. Jeg bliver klogere - men håber ikke at jeg giver afkald på alle mine gode intentioner..

Tja.. Hved ved.. Alt afhænger af hvilke typer børn man har og hvilken type mor man udvikler sig til at blive Når jeg ser tilbage er der godt nok mange ting jeg sagde jeg aldrig ville gøre osv,men jeg endte med at gøre det alligevel...

Anmeld

7. april 2011

Loa

SussieThyssen skriver:

Der bliver i denne tråd omgående nævnt et navn, som har startet tråde i dag, fordi vedkommende måske ser anderledes på tingene end nogen.
Så snart navnet nævnes i denne sammenhæng, især fordi overskriften og indledningen er en anelse negativ, så så jeg straks, at der hurtigt kan blive rettet en negativ stemning mod denne person, og griber derfor ind, før det bliver til mere.
Så enkelt er det.

Du ville jo heller ikke bryde dig om at andre startede en tråd om, at du havde lavet tråde med forskellige synspunkter og folk så nævner dit navn og henviser til deres uenighed med dig i dine tråde, vel?
Altså det er i orden at henvise, men lad være med at nævne navne omkring andre brugere, når det er ment som kritik eller uenighed.
Er man uenig med vedkommende og har brug for at nævne det, så henvis til tråden eller skriv i trådene oprettet af personen.

Pokkers..den var ski svær at få forklaret...håber du fattede lidt af hvor jeg vil hen...hehe..jeg har antihistaminhjerne i dag

Nja tror nu ikke selv jeg ville have noget imod det... Men mest fordi jeg selv nævnte navnet i en ikke negativ hensigt....

Men teknisk set kunne hun jo også bare have debatteret i de først omrettede tråde, i stedet for at oprette en tråd, der nærmest lidt er negativt stillet over for de førnævnte tråde....

Se nu var jeg lige så forvirrende

Anmeld

7. april 2011

Loa

mortilj skriver:

enig.. men min dreng er bare nødt til at lære det, for min mormor er gammeldags og hun flytter altså ikke på noget bare fordi der kommer små børn i huset.. og jeg skal dælme ikke til at erstatte en skål fra royal copenhagen.. slet ikke når den er så gammel at den ikke fåes mere..

Ha ha forståeligt

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Loa skriver:

Nja tror nu ikke selv jeg ville have noget imod det... Men mest fordi jeg selv nævnte navnet i en ikke negativ hensigt....

Men teknisk set kunne hun jo også bare have debatteret i de først omrettede tråde, i stedet for at oprette en tråd, der nærmest lidt er negativt stillet over for de førnævnte tråde....

Se nu var jeg lige så forvirrende

Generelt er vi enige...men ..da skytset generelt sidder lidt løst i disse dage..så er det bedre at være på forkant

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Jeg opdrager jeg da bestemt os forkert! 

Jeg er opdraget med timeout og skæld ud.... 

Jeg opdrager som jeg selv er blevet opdraget... 

Og jeg opdrager som jeg ikke selv er blevet det.. og sådan tror jeg tit det er, enten tager man det man fik eller også tager man afstand...jeg tager det jeg kunen bruge og resten har jeg smidt væk..men jeg er jo også opdraget dengang i 70érne..hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.