mor til lille emma skriver:
okay. Hmm, nu sætter du helt tvivl i mig.. 
Ved du hvad det hedder, hvis det har et navn, for så vil jeg da undersøge det.. Min pige er jo 8 mdr og 14kg.. Men hendes far og hans familie er meget store, hvorimod min er helt normal, hvis man kan sige det 
Underlidt at min sp bare siger alt er perfekt så..
Nej kan ikke huske hvad han sage den hed. Men det ved jeg når vi skal der hen igen - første tid var dog til efteråret.
Min mands familie er også store og overvægtige og min familie ganske normal. Der var ingen af os der var store som børn. Min mand var faktisk indlagt fordi han var for tynd som barn.
Vi fik afvide igår at der skal reageres hvis barnet ligger væsentligt over sin kurve altså Elina lå på en kurve for en på 3.5 år og det må man sige er lidt over når hun kun er 10 mdr.
Der er intet andet der tyder på at hun fejler noget, andet end altså hendes voldsomme vægtstigning. Vi er blevet vidersendt fordi vægten normalvis udligner sig ved 6-8 mdr's alderen det er Elina's bare ikke den er fortsat.
Hun skal vider testes for genetiske fejl og nogen andre ting. Kan helt ærlig ikke huske alt hvad han sage fordi han snakkede i 1,5 time og Elina samtidig var lidt utilfreds over at skulle sidde stille.
Men altså de var 99 % sikre på at hun havde det syndrom som giver uforklarlig stor vækst. Det er mere eller mindre en betegnelse der dækker over at de ikke kan komme med en forklaring men barnet er en del større end sine jævnaldrene hele barndommen.
Anmeld