ØV bassen er for stor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

FruHolm <3

Min SP  siger da godt nok at Oscar vokser rimelig meget i forhold til hans alder, men hun siger at indtil han er 6 måneder skal han have lov til at spise alt det han vil have, han har fået mos og grød siden han var 2 måneder og 1 uge

her er en kort beskrivelse af hans vækst :

fødslen : 52 cm 4110g

5 uger : 60cm 6000g

2 mdr : 62 cm 7200g

3 mdr : 69,5cm 8400g

hun siger det hjælper når han begynder at kravle og gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

missie20

henh01 skriver:

Hej

Til Jer der har fulgt med så ved I at jeg hele tiden har fået forskellige meldinger fra SP om at han skal tabe sig og pludselig skal han ikke tabe sig osv.

I dag havde jeg så SP på besøg og lillefisen havde taget 1 kg på på kun 3 uger!!!!

Han er snart 5 mdr og vejer 10 kg - og er 72 cm lang.. Han har fået lige under halvdelen af hvad hans reelle behov har været i MME og er påbegyndt grød for 14 dage siden. På mandag når han skal til 5 mdr undersøgelse ved lægen, vil jeg forsøge at snakke med ham om at lillefisen muligvis kan komme i udredning for hvorfor han tager så meget på, da det er laaaaangt fra normalt. Jeg er bare dybt ulykkelig og føler mig som den værste mor. ved jeg selvf godt jeg ikke er, men jeg kan virkelig ikke få øje på hvad jeg kunne have gjort anderledes. Han har kun fået MME og ellers kun hjemmelavet mad med masser frugt og grønt.

Ville egentlig ikke noget med indlægget, men hvis nogen læser med og de har været i samme situation vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Da min søn var på din søns alder tog han også voldsomt på på 14 dage, nogen gange 1 kg, nogen gange ½ kg, så da han var 5-6 måneder vejede han 10 kg, og den dag i dag er han 1 år og vejer stadig 1 kg, fordi han rør sig meget mere, fordi han går rundt, rejser sig og kravler meget. Så de tager på i ryk og stopper så, det er fuldstændigt normalt, men hvis han stadig tager så meget på, når han begyndt og kravle og røre sig, så ville jeg gå til lægen. Har du kigget på hans kurve, er han MEGET uden for det normale?

Anmeld

7. april 2011

LISBETH:-)

KaMa skriver:

Jeg har sådan tænkt på jer. Hvad er det for et syndrom? Er det alvorligt? Ville ikke spørge mere ind på fb status.

Har sendt alt held og god karma syd på i denne her uge, så forstår det ikke helt..

Tak hvor er du sød!

Jeg sender også dig en pb:-)

Anmeld

7. april 2011

Lou87

henh01 skriver:

Hej

Til Jer der har fulgt med så ved I at jeg hele tiden har fået forskellige meldinger fra SP om at han skal tabe sig og pludselig skal han ikke tabe sig osv.

I dag havde jeg så SP på besøg og lillefisen havde taget 1 kg på på kun 3 uger!!!!

Han er snart 5 mdr og vejer 10 kg - og er 72 cm lang.. Han har fået lige under halvdelen af hvad hans reelle behov har været i MME og er påbegyndt grød for 14 dage siden. På mandag når han skal til 5 mdr undersøgelse ved lægen, vil jeg forsøge at snakke med ham om at lillefisen muligvis kan komme i udredning for hvorfor han tager så meget på, da det er laaaaangt fra normalt. Jeg er bare dybt ulykkelig og føler mig som den værste mor. ved jeg selvf godt jeg ikke er, men jeg kan virkelig ikke få øje på hvad jeg kunne have gjort anderledes. Han har kun fået MME og ellers kun hjemmelavet mad med masser frugt og grønt.

Ville egentlig ikke noget med indlægget, men hvis nogen læser med og de har været i samme situation vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Jeg har ikke selv en så tung bebs..
Men ville blot sige jeg har hørt om det før så tror nu nok du kan være ganske rolig - selvf sker der ikk noget ved og spørge lægen.

Men er næsten sikker på at om en mdr eller to, så vil du nok opleve hans vægt begynder at stå mere stille Det meget normalt.

Anmeld

7. april 2011

Pia.

Man kan også have et sundt og rask barn som bare spiser godt ...

Mads 4 mdr. og 9 kilo... og både læge og sunhedsplejersken syntes han var skøn som han var min lille Basse

Håber da ikke det er noget alvorligt med din trold... - Men søg læge for en sikkerhedsskyld...

Mads er i dag 5 år - meget lang og slank...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. april 2011

ABPR

Hej.

Min Dreng er også 5 mdr. Vægt ved fødslen: 5,2. Nu 10,4 og min SP siger at han er meget harmonisk og er slet ikke bekymret.

Jeg ammer og giver grød morgen, mos aften.

Jeg har fået at vide (af SP) at han SKAL have fedtstof i maden, fordi hans knogler har brug for det, for også at blive stærk.

Han er meget udviklet, ruller begge veje og kan krybe rundt sin egen akse. Min SP siger, at sålænge han er så aktiv og ikke "tung i rumpen" er der ingen grund til bekymring.

Du skal nok ligesom mig, tænke meget på at han skal holdes aktiv og blive fysisk træt og ikke "bare" ligge for meget.

hvis han ser harmonisk ud og er glad og frisk og aktiv, så havde jeg ikke været bekymret.

Stor hilsen fra A og mega-Max

Anmeld

7. april 2011

Mumto3

Det er selvfølgelig en anden situation men mine 3 børn har vejet over 10 kg inden de fyldte 6mdr, -og der har ALDRIG været på tale at de var for store. (Men jeg ammede fuldt ud og det gør måske en forskel?)

Anmeld

7. april 2011

muzen

jeg vil tillade mig og spørge dig hvordan var du selv som barn? eller hvordan var kæresten? husk og kig på hvordan i selv var?

altså det jeg mener er at min søn følger mig på en prik. min mor kan gå ind i min bog og se eks.2 et halv år kunne jeg det. og når min søn bliver 2 et halvt år om 2 mdr så kommer jeg glad og foræller et eller andet nyt han kan også siger hun ja det gjorde du også da du var den alder. han følger mig også vægt messigt

Anmeld

7. april 2011

henh01

ABPR skriver:

Hej.

Min Dreng er også 5 mdr. Vægt ved fødslen: 5,2. Nu 10,4 og min SP siger at han er meget harmonisk og er slet ikke bekymret.

Jeg har fået at vide (af SP) at han SKAL have fedtstof i maden, fordi hans knogler har brug for det, for også at blive stærk.

Han er meget udviklet, ruller begge veje og kan krybe rundt sin egen akse. Min SP siger, at sålænge han er så aktiv og ikke "tung i rumpen" er der ingen grund til bekymring.

Du skal nok ligesom mig, tænke meget på at han skal holdes aktiv og blive fysisk træt og ikke "bare" ligge for meget.

hvis han ser harmonisk ud og er glad og frisk og aktiv, så havde jeg ikke været bekymret.

MIn søn kan ikke rulle endnu, men er dog begyndt at dreje en smule når han ligger på ryggen og han formår at ikomme en smule frem når han ligger på maven.

Jeg giver MME og det er derfor min SP er så obs på ham.

Anmeld

7. april 2011

henh01

ABPR skriver:

Hej.

MIn søn kan ikke rulle endnu, men er dog begyndt at dreje en smule når han ligger på ryggen og han formår at ikomme en smule frem når han ligger på maven.

Jeg giver MME og det er derfor min SP er så obs på ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.