ØV bassen er for stor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

kamtok

henh01 skriver:

Ja men det der egentlig er det det esentielle problem er at han på trods af at have fået kun halvdelen af hvad hans behov har været af MME så har han formået at tage så meget på...

Har du indtil nu givet ham 1/6 del af hans kropsvægt?  For hvis han vejer 10 kg. skulle han jo så have ca. 1,6 liter om dagen, og det vil jeg måske mene er liiiige i overkanten. 

Mig bekendt er der ikke nogen "regler" for hvor meget de skal have, bare de tager mindst 125 gr. på pr. uge i gennemsnit (i den alder de har nu). Så hvis han kan "klare" at få mindre end det du giver ham og han stadig tager på, så er det jo muligt at han får for meget. Brokker han sig eller virker han sulten, nu hvor du har skåret ned på mme?

Hvor meget får han i alt af mme pr. døgn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

henh01

kamtok skriver:

Har du indtil nu givet ham 1/6 del af hans kropsvægt?  For hvis han vejer 10 kg. skulle han jo så have ca. 1,6 liter om dagen, og det vil jeg måske mene er liiiige i overkanten. 

Mig bekendt er der ikke nogen "regler" for hvor meget de skal have, bare de tager mindst 125 gr. på pr. uge i gennemsnit (i den alder de har nu). Så hvis han kan "klare" at få mindre end det du giver ham og han stadig tager på, så er det jo muligt at han får for meget. Brokker han sig eller virker han sulten, nu hvor du har skåret ned på mme?

Jeg har hele tiden kun givet ham halvdelen dvs 1/12 del (vel)

Han fik - inden han startede på grød - 850 ml MME MAX. Hvor hans behov var 1450 ml. Nu får han 4 flakser og 2 portioner grød og får så nu ialt 800 ml da mindre ikke mætter ham. Udover de 800 ml får han majs - eller mismels grød om formiddagen - sommetider med lidt frugt i og kartoffel/grøntsags mos til aften.

Kan ikke se hvor jeg kunne sparer på kcal og egentlig burde han jo ikke tage så voldsomt på når han ikke får ret meget mad??

Anmeld

6. april 2011

henh01

kamtok skriver:

Hov glemte lige et af dine spørgsmål.

Ja han brokker sig og er meget sulten hvis ikke han får det han får nu. Vi kører på absolut minium. Selv SP synes det er lidt for lidt han får, men jeg mener jo at så længe han er i trivsel og udvikler sig, ikke er sulten osv så er alt fint.

Anmeld

6. april 2011

merle2010

min datter var selv meget stor da hun var yngre... da hun begyndte at få grød og mos og vi skar ned på mme, har hun tabt sig og vægten er gået i stå.. hun er nu 10 mdr og vejer 11, 5 kg.. så hun er da stadig en stor pige, men ikke farligt stor.. hun blev osse sat på kur af sp da hun var yngre. hun var 6 mdr og vejede 10 kg men vi kunne ikke skære ned da hun virkelig var sulten og vores læge sagde at hun nok skulle tabe sig eller gå i stå.. nu kravler hun ikke endnu, men når det kommer, skal hun sku nok holde vægten eller tabe sig lidt..

men kan godt følge din bekymring..

Anmeld

6. april 2011

quar20

Ro på søde..

Tino vejede 11kg da han blev 5måneder...!! ALLE syntes han var KÆMPE, og min sp sagde dengang at det slet ikke var normalt og sagde min læge osv..!! Men knægten skal jo spise hvad han har brug for iløbet af en dag..!!

Liam vejer nu godt 7,5 vil jeg skyde på - og ikke alle er ens jo..!! Han er jo også lang altså din basse..!!

Tino vejer idag 14,9kg og det ligner det absolut ikke - han har en topmave arhh så nuttet en mave men ja altså ro på søde

Anmeld

6. april 2011

kamtok

henh01 skriver:

Jeg har hele tiden kun givet ham halvdelen dvs 1/12 del (vel)

Han fik - inden han startede på grød - 850 ml MME MAX. Hvor hans behov var 1450 ml. Nu får han 4 flakser og 2 portioner grød og får så nu ialt 800 ml da mindre ikke mætter ham. Udover de 800 ml får han majs - eller mismels grød om formiddagen - sommetider med lidt frugt i og kartoffel/grøntsags mos til aften.

Kan ikke se hvor jeg kunne sparer på kcal og egentlig burde han jo ikke tage så voldsomt på når han ikke får ret meget mad??

Det er nogenlunde det samme som Jakob får - og han er 5½ måned. Kan godt se, at det er en del han har taget på, men tror virkelig ikke at der er noget galt med ham ('er i hvert fald fingre for det). Der er rigtig mange børn der tager så meget på, og når de så er godt i gang med grød, mos og kommer over på "jeres" mad, så går det lidt i stå i et stykke tid.

Det er sq ikke nemt at være mor. Hvis ens barn tager for lidt på er det galt og hvis det tager godt på er det nu også galt. Slipper man mon nogensinde for at bekymre sig?

Sender endnu en stor krammer 

Updater du lige når I har været hos lægen?  

Anmeld

7. april 2011

linemus

lisbeth2910 skriver:

Jeg synes det er godt han bliver undersøgt.

Min datter har idag været til udredning og der er noget galt, så det er da kun godt at få det tjekket for at være sikker.

Hilsen Lisbeth mor til Elina 10 mdr 15, 5 kg og 82 cm

Hvad er der galt, lisbeth?

Knus Line

Anmeld

7. april 2011

LISBETH:-)

linemus skriver:

Hvad er der galt, lisbeth?

Knus Line

Jeg har sendt dig en pb Line

Anmeld

7. april 2011

Vial

lisbeth2910 skriver:

Jeg har sendt dig en pb Line

Jeg har sådan tænkt på jer. Hvad er det for et syndrom? Er det alvorligt? Ville ikke spørge mere ind på fb status.

Har sendt alt held og god karma syd på i denne her uge, så forstår det ikke helt..

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Jamen herregud da...hvorfor hænge sig så meget i det?
Babyer SKAL være runde og gerne lidt småfede, fyldt med elastkker og deller..men de forsvinder når først de foralvor begynder på at bevæge sig og får normalkost.

Alle mine har været store og buttede og har taget mellem 5 og 6 kg på inden for de første 5-6 mdr, og så er det klinget af, da de begyndte at kravle og gå samtidigt med, at de har fået normal mad.

Så jeg synes da ikke du skal hidse dig op over hvad en SP siger.
Så længe han trives, er glad og godt tilpas, så er det som det skal være.
Vi skal altså passe på, at man ikke går hen og får "fedme-forskrækkelse" over vores børn også. Småbørn har et helt andet stofskifte end større børn og voksne, og det ændrer sig når de bliver lidt ældre.
Der er nemlig en mening med, at de små laver et godt fedtlag, og det skyldes at de skal have noget at stå imod med, så det er et led i naturens måde at tackle tingene på og beskytte dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.