ØV bassen er for stor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.657 visninger
52 svar
0 synes godt om
6. april 2011

henh01

Hej

Til Jer der har fulgt med så ved I at jeg hele tiden har fået forskellige meldinger fra SP om at han skal tabe sig og pludselig skal han ikke tabe sig osv.

I dag havde jeg så SP på besøg og lillefisen havde taget 1 kg på på kun 3 uger!!!!

Han er snart 5 mdr og vejer 10 kg - og er 72 cm lang.. Han har fået lige under halvdelen af hvad hans reelle behov har været i MME og er påbegyndt grød for 14 dage siden. På mandag når han skal til 5 mdr undersøgelse ved lægen, vil jeg forsøge at snakke med ham om at lillefisen muligvis kan komme i udredning for hvorfor han tager så meget på, da det er laaaaangt fra normalt. Jeg er bare dybt ulykkelig og føler mig som den værste mor. ved jeg selvf godt jeg ikke er, men jeg kan virkelig ikke få øje på hvad jeg kunne have gjort anderledes. Han har kun fået MME og ellers kun hjemmelavet mad med masser frugt og grønt.

Ville egentlig ikke noget med indlægget, men hvis nogen læser med og de har været i samme situation vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

LinLin

Det lyder da også vildt med 1 kg på 3 uger! Hvis det var mit barn ville jeg helt sikkert have det undersøgt...

Det lyder jo som om du har gjort hvad du kunne, så ingen grund til at dunke dig selv i hovedet!

Anmeld

6. april 2011

henh01

DAs mor skriver:

Det lyder da også vildt med 1 kg på 3 uger! Hvis det var mit barn ville jeg helt sikkert have det undersøgt...

Det lyder jo som om du har gjort hvad du kunne, så ingen grund til at dunke dig selv i hovedet!

Han har taget 6 kg på,. på 5 mdr. Det er ALT ALT ALT for meget! Jeg håber virkelig også min læge kan se at det er et problem. Bruger hverken fedtstof eller noget som helst i hans mad fordi han stadog får 4 flasker MME, jeg laver det på vand og som sagt med masser grønt. Jeg forstår virkelig ikke han tager så meget på. Han ligger meget på maven, vi "træner" meget - cykler med benene, ruller fra side til side med hjælp fra os osv

Det er DYBT frustrende

Anmeld

6. april 2011

Vial

Han har taget 6 kg på,. på 5 mdr. Det er ALT ALT ALT for meget! Jeg håber virkelig også min læge kan se at det er et problem. Bruger hverken fedtstof eller noget som helst i hans mad fordi han stadog får 4 flasker MME, jeg laver det på vand og som sagt med masser grønt. Jeg forstår virkelig ikke han tager så meget på. Han ligger meget på maven, vi "træner" meget - cykler med benene, ruller fra side til side med hjælp fra os osv

Det er DYBT frustrende

Altså sådan har min datter også taget på og hun fejler INTET. Nu bliver hun 8 mdr og vægten går ikke så hurtigt frem.

Ikke alle børn følger kurverne.

Da hun blev født vejede hun 2454 gram. 6 mdr senere vejede hun 10 kilo!!! Hun var gået fra ca. 46 cm til lige under 70 cm. Så synes ikke det lyder så slemt med din dreng.

Siden har hun på 2 måneder yderligere taget 1,7 kilo på. Hun vejede som 7½ mdr 11,7 kilo.

Måske lægen kan berolige dig lidt - jeg ved godt, at man bliver bekymret.

Anmeld

6. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg synes det lyder helt utroligt at hun er så obs på ham. Jeg har selv store børn, så ved hvordan det føles, når vægten stiger og stiger, men i langt de fleste tilfælde løber de det af igen inden de er 3 år.

Min søn vejede 9,1 ved 5 mdr - altså ca. 1 kg mindre end din søn. Han var så til gengæld også kun 67,5 cm lang, så mon ikke proportionerne passer rimelig overens?

Hverken læge eller SP har løftet et bryn over det. Han tog 450 g. på om ugen i de første 2 mdr., og nej, han var ikke slank ved fødslen (3800 g). Han er ammebarn, og dem kan man ikke rigtig regulere.

Som 6 mdr. vejede han 9,9 kg, og nu som snart 12 mdr. vejer han 12 kg. Han har taget ca. 2 kg. på de sidste 6 mdr - mod 6 kg på de første 6 mdr, så vi kan jo virkelig se, at det sløjer af. Mange tager på i ryk, og det sidste kg. min søn tog på, var over knap 2 uger, så 1 kg. på 3 uger er altså ikke slemt, hvis han tager et vækstspring.

Har prøvet rumlen før, med min datter, der også var stor og rund, og mødte dengang en læge, der kaldte hende for FOR fed - endda uden at få oplyst hendes vægt. Heldigvis havde jeg en gude-SP og en fantastisk egen læge, der manede det til jorden igen. Men VED hvor ondt det gør, når noget fokuserer på deres vægt, og man faktisk ikke fylder fløde, is og chokolade i dem dagen lang. Og i dag er min datter en høj og slank pige - ikke tynd, men pæn slank. Hvis din læge er ok med det - og du normalt har tillid til ham, tror jeg altså du skal bede den SP om at klappe i.

Anmeld

6. april 2011

LISBETH:-)

Ved godt vi lige har skrevet sammen omkring din dreng.

Men ville lige sige at jeg har set din tråd og forstår hvad du mener, da jeg selv gennemgår det samme!

Lisbeth med Elina på 10 mdr og 15,5 kg

Anmeld

6. april 2011

kamtok

Jeg synes altså virkelig at din SP maler fanden på væggen..
Godt at du kan få lægen til at kigge på det og 'er fingre for at der ikke er noget galt, og at han bare er en ordentlig brumbasse der er glad for mad.

Ja, han har taget meget på - men så har han også noget at stå imod med hvis han skulle blive syg (7-9-13 for at det ikke sker) og når nu han kommer rigtigt i gang med grød og mos, så er det altså ofte at det går lidt i stå.

Du får lige en kæmpe 

Anmeld

6. april 2011

henh01

kamtok skriver:

Jeg synes altså virkelig at din SP maler fanden på væggen..
Godt at du kan få lægen til at kigge på det og 'er fingre for at der ikke er noget galt, og at han bare er en ordentlig brumbasse der er glad for mad.

Ja, han har taget meget på - men så har han også noget at stå imod med hvis han skulle blive syg (7-9-13 for at det ikke sker) og når nu han kommer rigtigt i gang med grød og mos, så er det altså ofte at det går lidt i stå.

Du får lige en kæmpe 

Ja men det der egentlig er det det esentielle problem er at han på trods af at have fået kun halvdelen af hvad hans behov har været af MME så har han formået at tage så meget på...

Anmeld

6. april 2011

Mortiltodrenge

Nu har jeg jo selv en stor dreng på 15,5 kg/83 cm, 10 mdr. gammel og har på intet tidspunkt fået at vide at han skal undersøges nærmere. Jeg ved ikke om det har betydning at han ammes og aldrig har fået MME. 15,5 kg er meget når man kun er 10 mdr., men kigger på man på vægt/længde kurven ser det ok ud. Din dreng er altså også meget lang. Min dreng har taget meget på frem til han var 9 mdr. gammel - nu har vægten stået stille den sidste måned. Ja, jeg bliver bare meget frustreret over at en SP sætter en baby på slankekur,

Anmeld

6. april 2011

LISBETH:-)

Jeg synes det er godt han bliver undersøgt.

Min datter har idag været til udredning og der er noget galt, så det er da kun godt at få det tjekket for at være sikker.

Hilsen Lisbeth mor til Elina 10 mdr 15, 5 kg og 82 cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.