Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg synes det lyder helt utroligt at hun er så obs på ham. Jeg har selv store børn, så ved hvordan det føles, når vægten stiger og stiger, men i langt de fleste tilfælde løber de det af igen inden de er 3 år.
Min søn vejede 9,1 ved 5 mdr - altså ca. 1 kg mindre end din søn. Han var så til gengæld også kun 67,5 cm lang, så mon ikke proportionerne passer rimelig overens?
Hverken læge eller SP har løftet et bryn over det. Han tog 450 g. på om ugen i de første 2 mdr., og nej, han var ikke slank ved fødslen (3800 g). Han er ammebarn, og dem kan man ikke rigtig regulere.
Som 6 mdr. vejede han 9,9 kg, og nu som snart 12 mdr. vejer han 12 kg. Han har taget ca. 2 kg. på de sidste 6 mdr - mod 6 kg på de første 6 mdr, så vi kan jo virkelig se, at det sløjer af. Mange tager på i ryk, og det sidste kg. min søn tog på, var over knap 2 uger, så 1 kg. på 3 uger er altså ikke slemt, hvis han tager et vækstspring.
Har prøvet rumlen før, med min datter, der også var stor og rund, og mødte dengang en læge, der kaldte hende for FOR fed - endda uden at få oplyst hendes vægt. Heldigvis havde jeg en gude-SP og en fantastisk egen læge, der manede det til jorden igen. Men VED hvor ondt det gør, når noget fokuserer på deres vægt, og man faktisk ikke fylder fløde, is og chokolade i dem dagen lang. Og i dag er min datter en høj og slank pige - ikke tynd, men pæn slank. Hvis din læge er ok med det - og du normalt har tillid til ham, tror jeg altså du skal bede den SP om at klappe i.
Anmeld