Hjælp søges til tørt hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

MissGeoh

Mut skriver:

Jeg ville blive skaldet hvis alt det tørre hår skulle væk, hehe

Øv.. Så ville jeg nok anbefale en masse hårkur, eller olie i håret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

.....

MHK skriver:

Hvad vasker du det i?

Jeg er også stoppet helt med at farve mit hår og kommer aldrig til at gøre det igen. Derudover vasker jeg det KUN i parfumefri sæbe og shampoo og helst økologisk.

Min hår er ikke helt pænt endnu men det er blevet så meget pænere efter jeg ikke fylder det med alt mulig kemi 

Jeg har prøvet med forskellige shampoo'er.. Gliss, Kreatin frisør shampoo, granier fructiss, Elvital, sanex, Loreal, og Neutral shampoo.. Dog synes jeg at Neutral gør håret endnu mere tørt efter badet , og så bruger jeg altid balsam i spidserne, og balsam spray efter badet da mit hår har en tendens til at blive hurtig kludet . Og så vasker jeg håret hver 2.dag da jeg har hørt at håret ikke har godt at at blive vasket hver dag

Anmeld

2. april 2011

Anne85

2 spsk Oil of life hver eneste dag

Anmeld

2. april 2011

.....

Dinna88 skriver:

undlade alle de hårkure du kan købe, der er fyldt med alu muligt skidt. 

"vask" dit hår i madolie og et håndklæde om en helt aften. Og så vasker du det ud. Min mor siger dog at det er nemmere at vaske plantemargaringe ud, men det har jeg ikke prøvet  
Gør det en gang om ugen. 

Når du siger "vaske" , skal håret så være vådt og så derefter skal man tage olie i som shampoo? Vi har kun pt solsikkeolie herhjemme så vidt jeg husker

Virker det godt?

Anmeld

2. april 2011

Fenris

Her kommer der lige nogle fif

Undlad at vaske dit hår hver dag med shampoo- prøv en til to gange om ugen- hvis du føler detblier fedtet så nøjes med at skylle det med vand.... Brug en god hårkur ( evt en med shea butter i) en til to gange om ugen. Hårkurer virker kun op til 20 min derefter forsvinder virkningen, så du behøver ikke have det i en hel aften... Når du tørrer dit hår så dup det tørt så du ikke slider på det. Og så skal du spise en masse ting med omega 3 6 7 9 fedtsyrer- evt avocado, laks, fiskeolie osv- by the way- du behøver heller ikke redde dit hår mere end en gang om dagen ( det kan også slide på det)

Mvh Anita ( uddannet frisør)

Anmeld

2. april 2011

.....

MissGeoh skriver:

Øv.. Så ville jeg nok anbefale en masse hårkur, eller olie i håret..

Ja det er ærgeligt sådan noget

Ja, har hørt rygter om at olie skulle være godt..meen har nu aldrig prøvet det

Anmeld

2. april 2011

MissGeoh

Mut skriver:

Ja det er ærgeligt sådan noget

Ja, har hørt rygter om at olie skulle være godt..meen har nu aldrig prøvet det

Jeg købte en olie ved frisøren da jeg blev klippet, bare for at kunne pleje det lidt.. Og det er bare SUPER godt..

Anmeld

2. april 2011

132319

Mut skriver:

Jeg har prøvet med forskellige shampoo'er.. Gliss, Kreatin frisør shampoo, granier fructiss, Elvital, sanex, Loreal, og Neutral shampoo.. Dog synes jeg at Neutral gør håret endnu mere tørt efter badet , og så bruger jeg altid balsam i spidserne, og balsam spray efter badet da mit hår har en tendens til at blive hurtig kludet . Og så vasker jeg håret hver 2.dag da jeg har hørt at håret ikke har godt at at blive vasket hver dag

Ok, det lyder som om dit hår er meget tørt 

Jeg bruger den økologiske fra Føtex, kan ikke lige huske hvad den hedder (og gider ikke lette måsen &nbsp og den er rigtig rigtig god 

Anmeld

2. april 2011

.....

Anne85 skriver:

2 spsk Oil of life hver eneste dag

Oil of life? Det siger mig noget

Skal det "vaskes" i efter at man har brugt shampoo eller hvordan?

Anmeld

2. april 2011

.....

Apples skriver:

Her kommer der lige nogle fif

Undlad at vaske dit hår hver dag med shampoo- prøv en til to gange om ugen- hvis du føler detblier fedtet så nøjes med at skylle det med vand.... Brug en god hårkur ( evt en med shea butter i) en til to gange om ugen. Hårkurer virker kun op til 20 min derefter forsvinder virkningen, så du behøver ikke have det i en hel aften... Når du tørrer dit hår så dup det tørt så du ikke slider på det. Og så skal du spise en masse ting med omega 3 6 7 9 fedtsyrer- evt avocado, laks, fiskeolie osv- by the way- du behøver heller ikke redde dit hår mere end en gang om dagen ( det kan også slide på det)

Mvh Anita ( uddannet frisør)

Gode råd

Hvilke kan du anbefalde med sea butter i? og er de hammer frisør dyre?

Puha er ikke så glad for fisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.