Hvornår startede jeres barn i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Victor startede da han var næsten et år.. han er født i uge 29+4.. Her er senfølgerne først kommet nu, hvor han skulle ha startet op i skole... men vi har måtte skole udsætte ham..

Lille bror Mathias er født i uge 25+0 og lige nu er vi på barsel.. Jeg skal starte arbejde 27 aug, men lægen siger, at vi nok skal have forlænget det i 3mdr yderligere, så det svare til hans termin... men nu siger vores motoriske konsulent, at han tidligst skal starte op i januar... han er stadigvæk ekstrem lille, men fungere egentlig godt social.. men hun mener alt for mange for tidlig fødte starte for tidlig i dagpleje og det kan de slet ikke rumme....... Nu tager vi i første omgang de tre mdr ekstra, da jeg synes det er meget passende at det svare til der han skulle ha været et år.... og hvis han er meget syg, så kan vi tage frem til januar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

liwsmor

Tanja1234 skriver:

Ja jeg ved godt at det er super individuelt for alle børn der er født for tidligt, men jeg vil alligevel gerne høre jer hvornår jeres børn startede i dagpleje eller vuggestue? Og hvornår synes i at de var klar?

Vi ved jo at vores pige kommer for tidligt uanset hvad, og selvom vi godt ved det ikke er muligt at planlægge noget som helst, så prøver vi alligevel at kigge bare lidt ind i fremtiden også omkring varsel af barsel osv.

Vores tanke er, at hun skal starte i dagpleje så snart hun er klar til det, så mor her kan komme tilbage på job  Alternativt vil manden måske tage et par måneder hjemme på barsel alt efter hvordan det hele kommer til at gå. 

Glæder mig til at høre jeres svar...

vores datter skal startet når hun er 10 måneder, men 7 måneder fra sin termi dato. vi ved det tidligt, men jeg ved hun klar til det, da sp og som forældre kan mærke hun "keder" sig her hjemme og nyde være samme med andre børn .. hun kommer i dp da de kan tag lidt mere hensyn og vær der for hende hvis de har brug for det  ind en vuggestue kan...

Anmeld

5. april 2011

Klumpe-dumpe

Tanja1234 skriver:

Ja der bliver heldigvis dannet nyt vand hele tiden. Desværre løber det også bare ud igen, så hendes lunger er nu lidt mindre end de burde, også selvom jeg har fået celeston i uge 24..

Mange tak for de krydsede fingre

Min datter kom i dobbel dp-plads da hun var 10½ mdr.

Jeg brugte 2 mdr. på en meget blid indkøring, hun havde dobbelplads 1 år, og nu er jeg ved at søge, om hun kan blive der ca. 4 mdr. ekstra inden hun kommer i børnehave.

Hun blev født i uge 34 og var et IGUR-barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.