Undskyld jeg lige bryder ind i en tråd. Men jeg ville lige spørge. Da mit fostervand gik var jeg ikke åbnet eller klar til fødsel. Jeg fik dog af vide, at barnet skulle ud indenfor 74 timer (pga inferktionsrisiko og lign. tror jeg det var) Men hvis der dannes nyt fostervand er dette så nødvendigt? Tænkte bare, at jeg lige ville være sikker, i tilfælde af det sker igen denne gang.
Det kommer meget an på hvornår i graviditeten det sker 
Mit vand begyndte at sive 33+2 og jeg blev sat i gang 34+0. Jeg fik målt infektionstal hver dag og da disse var fine, ventede de med igangsættelse. Man skal helst være over eller så tæt på 34+0 som muligt, da barnet inkl. lunger er færdigudviklet.
Da mit vand gik med min datter 36+5 og jeg ingen veer fik, blev jeg sat i gang dagen efter.
Som udgangspunkt når man er over 34+0, bliver man sat i gang efter max 24 timer, da barnet i såfald har bedst af at komme ud 
Det er netop, som du skriver pga. infektionsrisiko, når der er hul til at der kan komme vand ud, er der også fri passage for at barnet kan få infektioner og/eller være ødematøs når det bliver født.
Anmeld