Hvornår startede jeres barn i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Tanja1234

MHK skriver:

Der bliver jo heldigvis hele tiden dannet nyt fostervand 

Jeg går ud fra at du har fået celeston (lungemodner)?

Jeg er sikker på og krydser fingre for at din lille pige kommer til at klare det hele rigtig godt 

Ja der bliver heldigvis dannet nyt vand hele tiden. Desværre løber det også bare ud igen, så hendes lunger er nu lidt mindre end de burde, også selvom jeg har fået celeston i uge 24..

Mange tak for de krydsede fingre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

TbCp

Liva startede i dagpleje ca. 2 uger før hun blev et år.

Da hun kom for tidligt besluttede vi med det samme at hun skulle i dagpleje frem for vuggestue, for vi anede jo ikke hvordan hun ville reagere og hun ville have nogle problemer.

Anmeld

31. marts 2011

Tanja1234

TbCp skriver:

Liva startede i dagpleje ca. 2 uger før hun blev et år.

Da hun kom for tidligt besluttede vi med det samme at hun skulle i dagpleje frem for vuggestue, for vi anede jo ikke hvordan hun ville reagere og hun ville have nogle problemer.

Ja vi er kommet frem til det samme. Evt. en privat dagpleje...

Anmeld

31. marts 2011

Livsmor

Liv er født i 31+5, hun startede som 1 årig i dagpleje. Hun var rimelig aldersvarende da hun begyndte. Hvis man ikke viste hun var kommet før tid, så var hun måske kun lidt lille.

Anmeld

31. marts 2011

4xGreve

Daniella er født i uge 26 og hun startet da hun var 1år og 3måneder og de første 14dage var jeg med også kun et par timer, de næste 14 dage derefter var et par timer uden mig og derefter trappet vi langsomt om med en time ca. en gang om ugen/ hver 14dags...

æøææåxååååjfjgjhjhjhjhjhhjhhjjjjhjjhhkkaaaaaaaaaafffffffffffffffffeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

<----- lige en lille hilsen fra Daniella

Anmeld

31. marts 2011

tinasmor

MHK skriver:

Der bliver jo heldigvis hele tiden dannet nyt fostervand 

Jeg går ud fra at du har fået celeston (lungemodner)?

Jeg er sikker på og krydser fingre for at din lille pige kommer til at klare det hele rigtig godt 

Undskyld jeg lige bryder ind i en tråd. Men jeg ville lige spørge. Da mit fostervand gik var jeg ikke åbnet eller klar til fødsel. Jeg fik dog af vide, at barnet skulle ud indenfor 74 timer (pga inferktionsrisiko og lign. tror jeg det var) Men hvis der dannes nyt fostervand er dette så nødvendigt? Tænkte bare, at jeg lige ville være sikker, i tilfælde af det sker igen denne gang.

Anmeld

31. marts 2011

Mira0911

Vores startede da hun var 10-11 mdr... 

Anmeld

31. marts 2011

mortilfreja

Min datter var 8 mdr da hun startede i dagpleje..

Anmeld

31. marts 2011

132319

Undskyld jeg lige bryder ind i en tråd. Men jeg ville lige spørge. Da mit fostervand gik var jeg ikke åbnet eller klar til fødsel. Jeg fik dog af vide, at barnet skulle ud indenfor 74 timer (pga inferktionsrisiko og lign. tror jeg det var) Men hvis der dannes nyt fostervand er dette så nødvendigt? Tænkte bare, at jeg lige ville være sikker, i tilfælde af det sker igen denne gang.

Det kommer meget an på hvornår i graviditeten det sker 

Mit vand begyndte at sive 33+2 og jeg blev sat i gang 34+0. Jeg fik målt infektionstal hver dag og da disse var fine, ventede de med igangsættelse. Man skal helst være over eller så tæt på 34+0 som muligt, da barnet inkl. lunger er færdigudviklet.

Da mit vand gik med min datter 36+5 og jeg ingen veer fik, blev jeg sat i gang dagen efter.

Som udgangspunkt når man er over 34+0, bliver man sat i gang efter max 24 timer, da barnet i såfald har bedst af at komme ud 

Det er netop, som du skriver pga. infektionsrisiko, når der er hul til at der kan komme vand ud, er der også fri passage for at barnet kan få infektioner og/eller være ødematøs når det bliver født.

Anmeld

31. marts 2011

Stiner

Min pige er født 33+0 og startede i vuggestue da hun var 13 måneder. Ikke fordi hun ikke kunne have startet før, men min mand havde taget orlov og nød at gå med hende.

Det er sjovt, hvor forskelligt man ser på det med for tidligt fødte og vuggestue / dagpleje. Vi insisterede netop på at få hende i vuggestue, fordi vi ville have uddannede pædagoger til at have et øje på hende. Det har været HELT rigtigt for hende og os. Mange andre foretrækker dagpleje, kan jeg se. Det skal lige siges, at vores datter ikke havde problemer med mange mennesker omkring sig - så havde vi naturligvis også valgt anderledes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.