Hvornår startede jeres barn i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.338 visninger
22 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Tanja1234

Ja jeg ved godt at det er super individuelt for alle børn der er født for tidligt, men jeg vil alligevel gerne høre jer hvornår jeres børn startede i dagpleje eller vuggestue? Og hvornår synes i at de var klar?

Vi ved jo at vores pige kommer for tidligt uanset hvad, og selvom vi godt ved det ikke er muligt at planlægge noget som helst, så prøver vi alligevel at kigge bare lidt ind i fremtiden også omkring varsel af barsel osv.

Vores tanke er, at hun skal starte i dagpleje så snart hun er klar til det, så mor her kan komme tilbage på job  Alternativt vil manden måske tage et par måneder hjemme på barsel alt efter hvordan det hele kommer til at gå. 

Glæder mig til at høre jeres svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Hvem?

Ja jeg ved godt at det er super individuelt for alle børn der er født for tidligt, men jeg vil alligevel gerne høre jer hvornår jeres børn startede i dagpleje eller vuggestue? Og hvornår synes i at de var klar?

Vi ved jo at vores pige kommer for tidligt uanset hvad, og selvom vi godt ved det ikke er muligt at planlægge noget som helst, så prøver vi alligevel at kigge bare lidt ind i fremtiden også omkring varsel af barsel osv.

Vores tanke er, at hun skal starte i dagpleje så snart hun er klar til det, så mor her kan komme tilbage på job  Alternativt vil manden måske tage et par måneder hjemme på barsel alt efter hvordan det hele kommer til at gå. 

Min dreng er født i uge 34+5 - sund og rask, han er nu li blevet 3 mdr. og vejer knap 6 kg og er 69 cm, han fødselsvægt var 2550 (tabte sig til 2350) og en længde på 47 cm.

Han starter i dagpleje sammen med hans storebror i midten af August, da han følger udvikling og det hele, som hvis han var født til tiden, så det er det vi regner med indtil videre, da mor her ska tilbage til studerne i September, og gerne vil have 14 dags indkøring i DP

Anmeld

31. marts 2011

Nemesis

de er startet som 12 månder 11 måneder og 12 måneder. Den mellemste var faktisk slet ikke klar men jeg havde ikke mere orlov.de er født i 34+4/5

Anmeld

31. marts 2011

ZamanogDania

Min datter startede da hun var 1 år og 2 dage gammel.

Anmeld

31. marts 2011

132319

Tanja1234 skriver:

Hjalte er født 6 uger for tidligt og han startede vuggestue da han var 8 måneder.

Både han og jeg var klar til at han kom ud blandt andre mennesker og børn.

Han kunne intet, udover at sidde men han klarede det bare super godt 

Anmeld

31. marts 2011

Tanja1234

ladydan1 skriver:

de er startet som 12 månder 11 måneder og 12 måneder. Den mellemste var faktisk slet ikke klar men jeg havde ikke mere orlov.de er født i 34+4/5

Puha jeg bliver jelt svedt ved tanken om at skulle gå hjemme i et helt år.. Håber virkelig at vi er heldige så hun kan komme afsted før...

Skal måske lige sige at hvis hun venter med at komme til PKS så er hun ca. 33+4...

Anmeld

31. marts 2011

Tanja1234

MHK skriver:

Hjalte er født 6 uger for tidligt og han startede vuggestue da han var 8 måneder.

Både han og jeg var klar til at han kom ud blandt andre mennesker og børn.

Han kunne intet, udover at sidde men han klarede det bare super godt 

Se det gør mig helt glad at læse

Dejligt at høre at det bare går godt..

Anmeld

31. marts 2011

132319

Se det gør mig helt glad at læse

Dejligt at høre at det bare går godt..

Jeg er ret sikker på, hvis jeres pige bliver i maven til de 33+4, så kommer hun til at klare sig rigtig godt.

Præmature piger kommer hurtigere efter den for tidlige fødsel, end drenge.

Hjalte var over 2 år før han "var med" sine jævnaldrene og halter stadig lidt bagefter på nogle områder men det har aldrig været et problem i forbindelse med hverken vuggestue eller børnehave 

Anmeld

31. marts 2011

Tanja1234

MHK skriver:

Jeg er ret sikker på, hvis jeres pige bliver i maven til de 33+4, så kommer hun til at klare sig rigtig godt.

Præmature piger kommer hurtigere efter den for tidlige fødsel, end drenge.

Hjalte var over 2 år før han "var med" sine jævnaldrene og halter stadig lidt bagefter på nogle områder men det har aldrig været et problem i forbindelse med hverken vuggestue eller børnehave 

Det lyder bare endnu mere betryggende.

Det vi frygter er især problemer med hendes lunger, der kan få betydning for bl.a. længden af indlæggelsen. Fordi fostervandet har været gået siden uge 16, er hendes lunger muligvis ikke helt så udviklede som de normalt ville være.

Anmeld

31. marts 2011

132319

Tanja1234 skriver:

Det lyder bare endnu mere betryggende.

Det vi frygter er især problemer med hendes lunger, der kan få betydning for bl.a. længden af indlæggelsen. Fordi fostervandet har været gået siden uge 16, er hendes lunger muligvis ikke helt så udviklede som de normalt ville være.

Der bliver jo heldigvis hele tiden dannet nyt fostervand 

Jeg går ud fra at du har fået celeston (lungemodner)?

Jeg er sikker på og krydser fingre for at din lille pige kommer til at klare det hele rigtig godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.