Lejliged!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Nu er det jo ikk muligt for mig at finde mere arbejde når jeg skal på barsel.

og lejligheden bliver solgt ligeså snart der er en køber.

nej er rigtigt nok men så de mand, kommunen finder den måde de kan spare mest på for de har ikke penge, de skærer jo ned over alt rundt omkring. så i må jo finde noget i kan leje og spare sammen til at købe. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

nej er rigtigt nok men så de mand, kommunen finder den måde de kan spare mest på for de har ikke penge, de skærer jo ned over alt rundt omkring. så i må jo finde noget i kan leje og spare sammen til at købe. 

ja

synes bare det er mærkeligt min veninde kan få en lejlighed på 2 måneder fordi hun er enlig og bor hjemme

Anmeld

30. marts 2011

ZamanogDania

Nogle kommuner hjælper med at finde et bolig. Det gjorde de for mine forældre og min svigerforældre. Kommuner kan hjælpe dig hvis de vil, men det er ikke altid man er heldig. Du kan jo altid prøve og høre ad.

Anmeld

30. marts 2011

Tanja1234

Anonym skriver:

Nu er det jo ikk muligt for mig at finde mere arbejde når jeg skal på barsel.

og lejligheden bliver solgt ligeså snart der er en køber.

Er du sikker på at andelsboligen bliver solgt hurtigt? I de her tider bliver langt de færreste andelsboliger solgt hurtigt. Ved du fx om der står nogen på venteliste?

Ellers så kunne det jo give jer lidt tid til at få fundet en lejelejlighed. Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men hvis der er 5 års ventetid i de foreningeri er skrevet op i, så skulle i måske lede efter alternativer - andre byer, i oplandet eller hos private udlejere.

Men som andre også skriver, så skal man altså selv gøre noget for det....

Anmeld

30. marts 2011

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

ja

synes bare det er mærkeligt min veninde kan få en lejlighed på 2 måneder fordi hun er enlig og bor hjemme

pres kommunen så sker der mere og du selv gør en indsats, jeg skulle ringe til 5 før jeg bare kunne få afvide hvilke sider jeg kunne kigge på.

Anmeld

30. marts 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Du kan ikke leje en andelslejlighed!

og der er vente tid i over 5 år i alle de boligselsskaber vi er skrevet op i

Jeg er udemærket klar over at man ikke kan leje en andelslejlighed. Nu snakkede jeg om alm lejelejligheder. Der findes altså andet end ejer- og andelslejligheder. Kig på boligportalen eller i aviserne. I kan jo ikke forvente at I kan få drømmelejligheden med det samme, så I bliver nok nødt til at gå på kompromis i en periode.

Ja, der er lang ventetid ved boligselskaberne, men hvis man ikke er så kræsen med størrelse og beliggenhed er ventetiden for det meste ikke så lang. Og når man først bor i en af deres boliger har man mange flere muligheder.

Alle de lejligheder jeg har boet i har jeg fundet gennem aviser og kontakter. Så fortæl venner og familie at I leder efter en lejlighed. For kommunen vil ikke hjælpe jer. I må selv lige komme ind i kampen. (og ja, jeg har selv prøvet at stå uden tag over hovedet så ved godt hvordan det er)

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Anonym skriver:

ja vi valgte selv at flytte for 2 år siden da vores økonomi så anderledes ud, men nu er vi så begge deltidsarbejdere og vi er nødsaget til at sælge vores lejlighed da svigerforældrene ikk kan betale mere.

de kan umuligt nægte at hjæpe et par der står og ska være forældre om 2 månder.

vi har ikk mulighed for at bo hos familie.

Jeg tør æde min gamle hat på at de ikke vil hjælpe. Jeg var alene, boligløs og havde en pige på 4 år. Det var ikke deres problem.

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Tanja1234 skriver:

Er du sikker på at andelsboligen bliver solgt hurtigt? I de her tider bliver langt de færreste andelsboliger solgt hurtigt. Ved du fx om der står nogen på venteliste?

Ellers så kunne det jo give jer lidt tid til at få fundet en lejelejlighed. Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men hvis der er 5 års ventetid i de foreningeri er skrevet op i, så skulle i måske lede efter alternativer - andre byer, i oplandet eller hos private udlejere.

Men som andre også skriver, så skal man altså selv gøre noget for det....

Min var til salg i over 4 år Er blevet solgt for et halvt år siden

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Anonym skriver:

Okay

men jeg har da en veninde som er 19 år, hun bor hjemme men ringet til kommunen og sagde hun var enlig kommende mor og ikk havde mulighed for at blive boende hjemme, og 2 måneder senere fik hun tilbudt en lejlighed.

Det er også en anden situation. I har boet ude selv derfor er det en anden situation. 

Anmeld

30. marts 2011

aya-zia

altså du kan ALTID søge om et indskudslån til en lejlighed... det her du RET til... jeg har fået indskudslån 3 gange... men i kan naturligvis kun få hjælp til en lejebolig

i kan søge om indskudslån både til en privat lejebolig og til en bolig i en boligforening... jeg har fået til begge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.