Lejliged!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Anonym trådstarter

MHK skriver:

Ja, det læste jeg først bagefter 

Men nej, jeg tror ikke der er hjælp at hente, jeg har i hvert fald aldrig fået hjælp til bolig og jeg har været enlig nærmest altid.

okay. men så når man står uden tag overhoved om et par måneder så må de da hjælpe der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

132319

Anonym skriver:

okay. men så når man står uden tag overhoved om et par måneder så må de da hjælpe der.

Tror det desværre ikke, så vil de altid komme med foreslag som at man kan bo hos venner eller familie. De er ret ligeglade, de kommuner der.

Anmeld

30. marts 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Hvis I ikke har råd til at købe hvorfor lejer I så ikke bare? I har flere måneder til at finde en i, så det er bare med at komme igang med at se på boligportaler og i aviser. Er 100% på at kommunen ikke vil hjælpe. I må selv gøre noget for at finde en bolig om ikke andet så en midlertidig løsning ;-)

Anmeld

30. marts 2011

louise8723

altså kommunen finder ikke en lejlighed til jer.. i skal selv finde en.. og så søge indskudslån/enkeltydelse alt efter hvilken type bolig det er..

I kan ikk forvente at de gør alt for jer.. og selvom i teknisk set står uden tag over hovedet, vil de fortælle jer at i må bo hos familie..

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Er lånet i Jeres eller i forældrenes navn?

Kommunen vil højst sandsynligt fortælle Jer at I selv har valgt at flytte og derfor ikke er i akut nød. Jeg flyttede fra min eks kæreste og vores fælles hus fordi jeg ikke kunne bo i det alene, huset var til salg og alligevel sagde kommunen at jeg selv havde valgt at flytte og derfor selv måtte finde bolig. De var ret så ligeglade med at jeg var nødt til det fordi vi var gået fra hinanden og jeg ikke alene kunne betale de tilhørende udgifter dertil. Jeg måtte med min datter flytte hjem til mine forældre i en lille 3 værelses lejlighed indtil jeg SELV fandt mig en bolig.

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Kommunen vil højst sandsynligt fortælle Jer at I selv har valgt at flytte og derfor ikke er i akut nød. Jeg flyttede fra min eks kæreste og vores fælles hus fordi jeg ikke kunne bo i det alene, huset var til salg og alligevel sagde kommunen at jeg selv havde valgt at flytte og derfor selv måtte finde bolig. De var ret så ligeglade med at jeg var nødt til det fordi vi var gået fra hinanden og jeg ikke alene kunne betale de tilhørende udgifter dertil. Jeg måtte med min datter flytte hjem til mine forældre i en lille 3 værelses lejlighed indtil jeg SELV fandt mig en bolig.

Okay

men jeg har da en veninde som er 19 år, hun bor hjemme men ringet til kommunen og sagde hun var enlig kommende mor og ikk havde mulighed for at blive boende hjemme, og 2 måneder senere fik hun tilbudt en lejlighed.

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

ja vi valgte selv at flytte for 2 år siden da vores økonomi så anderledes ud, men nu er vi så begge deltidsarbejdere og vi er nødsaget til at sælge vores lejlighed da svigerforældrene ikk kan betale mere.

de kan umuligt nægte at hjæpe et par der står og ska være forældre om 2 månder.

vi har ikk mulighed for at bo hos familie.

Anmeld

30. marts 2011

Anitta Kristiansen

mange tror kommunen er forpligtet til det men de gør ikke meget du skal presse meget for at få hjælp. du skal næsten gå på knæ og tigge før de prøver, i har tag over hovedet nu, de vil bare sig i må leje. jeg fik kommentaren du kan kigge på de og de sider og var det. ikke andet. så meget hjælp kommer de ikke med, og hvis det er pengene vil de sige i skal finde mere arbejde så. 

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Hvis I ikke har råd til at købe hvorfor lejer I så ikke bare? I har flere måneder til at finde en i, så det er bare med at komme igang med at se på boligportaler og i aviser. Er 100% på at kommunen ikke vil hjælpe. I må selv gøre noget for at finde en bolig om ikke andet så en midlertidig løsning ;-)

Du kan ikke leje en andelslejlighed!

og der er vente tid i over 5 år i alle de boligselsskaber vi er skrevet op i

Anmeld

30. marts 2011

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

mange tror kommunen er forpligtet til det men de gør ikke meget du skal presse meget for at få hjælp. du skal næsten gå på knæ og tigge før de prøver, i har tag over hovedet nu, de vil bare sig i må leje. jeg fik kommentaren du kan kigge på de og de sider og var det. ikke andet. så meget hjælp kommer de ikke med, og hvis det er pengene vil de sige i skal finde mere arbejde så. 

Nu er det jo ikk muligt for mig at finde mere arbejde når jeg skal på barsel.

og lejligheden bliver solgt ligeså snart der er en køber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.