Alfred - flaskebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Sofia

Nu har jeg i 14 dage kæmpet og kæmpet med amningen, og malket ud malket ud malket ud OG malket ud. Ihh jeg er ved at være udmattet og han skriger fortsat når han bliver lagt til brystet og får ingenting at spise! Jeg er så bange for at han taber sig for meget igen! Han har af to omgange tabt sig for meget, 250 g på to dage, og så lidt senere på ugen igen 220 g på to dage. Det går bare ikke. Nu får han min modermælk på flaske og vi supplere med mme. Han er mega sulten og nyder at få maden hældt ned med flasken. Han er magelig må man sige, og gider ikke arbejde for føden!

Det gør mig ked af det at amningen ikke fungerer. Jeg ville så gerne amme, synes det giver en nærhed og er hyggeligt. Men jeg kan bare ikke bruge flere kræfter på det nu, det udmatter totalt og synes ikke jeg har overskud til at give ham nok omsorg osv. udover amningen, der kræver så meget og når han skriger og skriger er det bare ikke sjovt! Nu har jeg besluttet mig for at kæmpe med udpumpningen så længe jeg kan, så han kan få noget modermælk og de vigtige antistoffer! Og ellers giver ham mme. Min kæreste er allergiker så vi skal have gang i den dyre profilak - håber vi kan få en grøn recept hos lægen så vi kan spare 60 procent, ellers bliver det 1600 kr i måneden ca. GYS ikke godt for en SU, men uanset hvad skal han have den type mme, så vi gør hvad vi kan for at forebygge allergien!

Jeg synes det er hårdt at der er så stort et pres mht. amningen, det er bare ikke sjovt når det ikke lykkes. Men heldigvis er min famlie og venner meget støttende og det samme er min kæreste. Derudover har Riksen bare været så sød til at hjælpe og dele sine oplevelser omkring det samme. Så nu er jeg nogenlunde afklaret med at Alfred bliver flaskebarn, selvom det bestemt ikke var drømmescenariet!

Håber ikke jeg har kedet jer alt for meget med min snak, havde bare lidt brug for at dele tankerne.

Knus fra Alfred og jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

AnneBJ

Hej Alfred og dig 

Det gør mig ondt at du ikke kan "få det som du gerne vil"... Det burde jo ikke skulle være så svært at amme - ikke som i, at jeg tror du giver for hurtigt op altså!! Jeg tænker lige på, om der er et ammeambulatorium tilknyttet Skejby? Det ved jeg bare der er her i Kolding, men jeg tvivler slet ikke på, at du har forsøgt alt hvad der er at gøre!

Selvom det er hårdt og træls, vil du forhåbentlig opleve noget lettelse over, ikke at skulle bekymre dig for hans vægt! Flaskebørn bliver jo sådan nogle små lækre fede babyer, og en god mor sidder ikke i brysterne!! - men jeg føler med dig alligevel!

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Hej Alfred og dig 

Det gør mig ondt at du ikke kan "få det som du gerne vil"... Det burde jo ikke skulle være så svært at amme - ikke som i, at jeg tror du giver for hurtigt op altså!! Jeg tænker lige på, om der er et ammeambulatorium tilknyttet Skejby? Det ved jeg bare der er her i Kolding, men jeg tvivler slet ikke på, at du har forsøgt alt hvad der er at gøre!

Selvom det er hårdt og træls, vil du forhåbentlig opleve noget lettelse over, ikke at skulle bekymre dig for hans vægt! Flaskebørn bliver jo sådan nogle små lækre fede babyer, og en god mor sidder ikke i brysterne!! - men jeg føler med dig alligevel!

Tak for medfølelsen søde Anne. Jeg har været ude på Skejby for at få hjælp, de gav mig forskellige tips osv men har efterhånden bare fået så mange forskellige råd og ingen af dem giver pote. Så nu må jeg bare indstille mit lille hoved på at alt ikke kan styres og at det er en del af livets charme - hvor gerne jeg end ville amme - så må jeg indstille mig på det ikke bliver sådan. Havde slet ikke drømt om det ville være så hårdt at opgive amningen, den slags kan man vist ikke indstille sig på før man står i det.

Anmeld

29. marts 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Tak for medfølelsen søde Anne. Jeg har været ude på Skejby for at få hjælp, de gav mig forskellige tips osv men har efterhånden bare fået så mange forskellige råd og ingen af dem giver pote. Så nu må jeg bare indstille mit lille hoved på at alt ikke kan styres og at det er en del af livets charme - hvor gerne jeg end ville amme - så må jeg indstille mig på det ikke bliver sådan. Havde slet ikke drømt om det ville være så hårdt at opgive amningen, den slags kan man vist ikke indstille sig på før man står i det.

Det må også være SÅ svært når man så bare hører 17 forskellige - og modstridende - ting i løbet af så kort tid!! 

Livet skal vist bare være sådan, fra man begynder at håbe på de to streger - "den slags kan man vist ikke indstille sig på før man står i det"

Anmeld

29. marts 2011

PeruBaby

Kære Sofia

Jeg kan godt forstå at det har været hårdt at være blevet nødt til at opgive amningen delvist, og jeg siger delvist, for du giver ham jo stadig din mælk! Det er skide flot, synes jeg. Det må være 100 gange hårdere at både skulle bruge tid på at udmalke og derefter give mælken. Jeg synes du er sej at du kæmper for det!! Det beviser også bare hvor dejlig en mor Alfred har fået sig.

De varmest tanker til jer begge

Anmeld

29. marts 2011

Maria-s

Hey Sofia,

Åhh her kæmpes der også bare med amningen, så jeg føler virkelig med dig! Vi har her endnu ikke heeelt opgivet amningen, men i morges ringede jeg til SP for grædende at høre hvad filen jeg sku gøre med en konstant grædende dreng. Det gav lidt kampgejst og energi til at foresætte lidt endnu. Igår aftes + i formiddags fik Noah 60 ml kamillethe på flaske som han SLUGTE på INGEN tid, lidt senere i formiddags fik han bryst og efter amningen oversked han sig selv og dynen! Hvilket han faktisk fik meeeget ros for, for vi tror det måske netop har været lidt rod med maven + overtræthed, der har været årsag til hans gråd. Anyway, efter amningen OG badning gik vi en lang tur, og han har nu sovet i lidt over 4 timer!! weeeeee!! Jeg skriver nu alt ned, det vil sige hvornår han spiser, hvor længe han spiser, hvor tit vi skifter (og om der er afføring og tung ble) hvor længe han sover, hvornår og om han bliver suppleret med kamillethe/ kogt vand ud over bryst (for som der var flere der skrev, så ku der være noget om at han også kunne spise for tit, så vi vil prøve med maks hver 3. time nu og så ellers holde ham hen med lidt kogt vand/ kamillethe). Så her foresætter vi lidt endnu, men jeg kan udemærket forstå din/ jeres beslutning om at nok er nok (og fååårk hvor er jeg allerede efter 14 dage ved at være træt at at få hevet i mine babser konstant! Enten af Noah der skal spise mens jeg konstant massere for at stimulere eller af malkemaskine hvor der OGSÅ konstant masseres! Mine brystvorter er såååå ømme!!), men jeg kan også sætte mig ind i det her med ens skuffelse over ikke at kunne få amningen til at fungere... Det er øv. Plain øv altså.

Jeg ville med dette ikke sige at du har givet op for hurtigt eller noget overhovedet, jeg ville bare gi en virtuel krammer og sige at jeg SÅ godt forstår dig og at jeg selv har tænkt tanken flere gange om at gå over til flaske og at amning bare ikke er lige ud ad landevejen, men noget der virkelig skal arbejdes hårdt for og så alligevel er uden garenti for at lykkeds alligevel.... Amining skal bare ikke gennemføres for alt i verdenen, det vigtigste er sgu at Alfred får noget at spise og at hans mor ikke går nedenom og hjem

Anmeld

29. marts 2011

Mettemus

Kære du!

Øv hvor er jeg på den ene side ked af at høre, at du må opgive amningen, men hvor kan jeg på den anden side godt forstå, at du ikke orker at blive ved med at kæmpe. Tænk på hvor meget livskvaliteten vil stige for jer alle tre ved at gå over til at give ham flaske. Lige nu er det jo heller ikke en god oplevelse at amme og med flasken kan Morten også være mere med - det ved jeg i hvert fald at Jens er lidt misundelig på at han ikke kan her hjemme.

Puha, det lyder godt nok som noget dyrt MME? Er det fordi det er noget specielt allergivenligt eller? Håber på recept fra lægen, for ellers er det da noget af en udskrivning

Kram herfra

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

PeruBaby skriver:

Kære Sofia

Jeg kan godt forstå at det har været hårdt at være blevet nødt til at opgive amningen delvist, og jeg siger delvist, for du giver ham jo stadig din mælk! Det er skide flot, synes jeg. Det må være 100 gange hårdere at både skulle bruge tid på at udmalke og derefter give mælken. Jeg synes du er sej at du kæmper for det!! Det beviser også bare hvor dejlig en mor Alfred har fået sig.

De varmest tanker til jer begge

Tusind tak for din besked. Jeg blev virkelig glad, over den måde du ser det på, med at jeg stadig giver ham min modermælk! Jeg føler også at jeg gør det bedste jeg kan for ham når nu han ikke vil sutte - og vil kæmpe videre med udpumpningen så han kan få modermælk! Mange knus hele vejen til Peru - besos a Sofia!

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

Maria-s skriver:

Hey Sofia,

Åhh her kæmpes der også bare med amningen, så jeg føler virkelig med dig! Vi har her endnu ikke heeelt opgivet amningen, men i morges ringede jeg til SP for grædende at høre hvad filen jeg sku gøre med en konstant grædende dreng. Det gav lidt kampgejst og energi til at foresætte lidt endnu. Igår aftes + i formiddags fik Noah 60 ml kamillethe på flaske som han SLUGTE på INGEN tid, lidt senere i formiddags fik han bryst og efter amningen oversked han sig selv og dynen! Hvilket han faktisk fik meeeget ros for, for vi tror det måske netop har været lidt rod med maven + overtræthed, der har været årsag til hans gråd. Anyway, efter amningen OG badning gik vi en lang tur, og han har nu sovet i lidt over 4 timer!! weeeeee!! Jeg skriver nu alt ned, det vil sige hvornår han spiser, hvor længe han spiser, hvor tit vi skifter (og om der er afføring og tung ble) hvor længe han sover, hvornår og om han bliver suppleret med kamillethe/ kogt vand ud over bryst (for som der var flere der skrev, så ku der være noget om at han også kunne spise for tit, så vi vil prøve med maks hver 3. time nu og så ellers holde ham hen med lidt kogt vand/ kamillethe). Så her foresætter vi lidt endnu, men jeg kan udemærket forstå din/ jeres beslutning om at nok er nok (og fååårk hvor er jeg allerede efter 14 dage ved at være træt at at få hevet i mine babser konstant! Enten af Noah der skal spise mens jeg konstant massere for at stimulere eller af malkemaskine hvor der OGSÅ konstant masseres! Mine brystvorter er såååå ømme!!), men jeg kan også sætte mig ind i det her med ens skuffelse over ikke at kunne få amningen til at fungere... Det er øv. Plain øv altså.

Jeg ville med dette ikke sige at du har givet op for hurtigt eller noget overhovedet, jeg ville bare gi en virtuel krammer og sige at jeg SÅ godt forstår dig og at jeg selv har tænkt tanken flere gange om at gå over til flaske og at amning bare ikke er lige ud ad landevejen, men noget der virkelig skal arbejdes hårdt for og så alligevel er uden garenti for at lykkeds alligevel.... Amining skal bare ikke gennemføres for alt i verdenen, det vigtigste er sgu at Alfred får noget at spise og at hans mor ikke går nedenom og hjem

Hej Maria! Åh jeg kender kun alt for godt det med skrig og skrål - Alfred græd også bare så meget og var utrøstelig, og jeg ved nu at det var fordi han var sulten og slet ikke blev mæt hos mig. Nu er han den gladeste baby, han græder kun når han er sulten og holder op så snart han får flasken. Jeg synes det er sejt som du kæmper med det!!!!! MEGA MEGA SEJT!! Jeg har nu truffet en beslutning at flasken er det bedste for Alfred, jeg kan simpelthen ikke bære hvis han taber sig så meget igen. Har i dag forsøgt med hud mod hud metoden igen for at give det en sidste chance, men han er bare tungesutter og vil slet ikke sutte på brystet. Så nu bliver det flasken! Det er dejligt at beslutningen er truffet, selvom jeg synes det har været virkelig hårdt! Og krævet en del tårer! Jeg ønsker jer rigtig meget held og lykke med ammeprojektet, tusind krydsede fingre herfra

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Kære du!

Øv hvor er jeg på den ene side ked af at høre, at du må opgive amningen, men hvor kan jeg på den anden side godt forstå, at du ikke orker at blive ved med at kæmpe. Tænk på hvor meget livskvaliteten vil stige for jer alle tre ved at gå over til at give ham flaske. Lige nu er det jo heller ikke en god oplevelse at amme og med flasken kan Morten også være mere med - det ved jeg i hvert fald at Jens er lidt misundelig på at han ikke kan her hjemme.

Puha, det lyder godt nok som noget dyrt MME? Er det fordi det er noget specielt allergivenligt eller? Håber på recept fra lægen, for ellers er det da noget af en udskrivning

Kram herfra

Hej søde Mette. Ja det er altså træls at det ikke lykkes! Og som du helt sikkert også har bemærket, så har mit overskud bare ligget på nulpunktet, så du har helt ret i det du siger, med at det bedste er at beslutningen er truffet og så kan jeg finde en rytme i dagligdagen og have langt mere overskud til Alfred.

Ja det er fordi han ikke skal have almindelig modermælkserstatning, men noget der er godt mod allergi, det er meeeega dyrt ja... men hellere det end han skal arve allergien.

Knus til jer på H. Jensens plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.