Alfred - flaskebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

IAH

Hej hej

Jeg vil ikke liste de utallige fordele, der er ved mme.. Jeg har gjort det et par gange og fået at vide at det er en meeeeget ukorrekt holdning.

Som det næsten giver sig selv, giver jeg flaske. I starten følte jeg mig skyldig og som en rigtig andenrangsmor, men hold da op, hvor er jeg glad for det nu.

Men, men det aller-aller vigtigste er at du glædes ved at være blevet mor og har overskud til at vise den lille masser af omsorg og kærlighed. Hvis mme giver dig det overskud, er det jo kun en fordel at supplere..

Iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Sofia

IAH skriver:

Hej hej

Jeg vil ikke liste de utallige fordele, der er ved mme.. Jeg har gjort det et par gange og fået at vide at det er en meeeeget ukorrekt holdning.

Som det næsten giver sig selv, giver jeg flaske. I starten følte jeg mig skyldig og som en rigtig andenrangsmor, men hold da op, hvor er jeg glad for det nu.

Men, men det aller-aller vigtigste er at du glædes ved at være blevet mor og har overskud til at vise den lille masser af omsorg og kærlighed. Hvis mme giver dig det overskud, er det jo kun en fordel at supplere..

Iben

Tak for dit indlæg, jeg føler mig nemlig også som en andenrangsmor fordi jeg må gå over til flasken. Men min mor-intuition siger mig at det virkelig er det bedste for Alfred så han kan blive mæt og glad og ikke skrige sig halvt ihjel.

Ammer du ved siden af eller giver du kun flaske? Jeg kommer til at give flaske 100 procent, da han simpelthen ikke vil ligge ved brystet.

Anmeld

29. marts 2011

IAH

Sofia skriver:

Tak for dit indlæg, jeg føler mig nemlig også som en andenrangsmor fordi jeg må gå over til flasken. Men min mor-intuition siger mig at det virkelig er det bedste for Alfred så han kan blive mæt og glad og ikke skrige sig halvt ihjel.

Ammer du ved siden af eller giver du kun flaske? Jeg kommer til at give flaske 100 procent, da han simpelthen ikke vil ligge ved brystet.

Jeg giver 100% flaske og har gjort det siden han var 14 dage gammel. Han nåede at få råmælken, så begyndte jeg medicin, som går i mælken. Siden da har det virkelig været en god oplevelse at give flaske.

Jeg vil gå så langt at jeg ikke helt forstår at nogle kæmper så hårdt for at blive ved med at amme.. Det forpester tilsyneladende deres liv som nybagte mødre. Man skal jo ikke amme for enhver pris. 

Du kan sagtens få omsorgen med, når du giver flaske.  Den lille ligger helt op ad dig og den lille kan ligge på dit bryst og høre hjertet. Og hvis du kender en der malker ud, kan du evt låne en sjat derfra en gang i mellem, så antistofferne kommer ind.

Når du alligevel skal give flaske, kan du jo godt få alle fordelene at vide...

- ikke så meget skrigeri pga sult

- du kan lade den lille passe ude uden udmalkning og brystspændinger

- du kan drikke dig fuld med god samvittighed

- du kan få en hel nats søvn....!!

- du kan give mad når som helst, hvis du har forberedt dig og har flasken med.

- du bliver langt mere ligestillet med din kæreste

- dine bryster bliver ikke slidt af det...... 

Du kan få flere fordele, hvis det kan holde dit mod lidt oppe...

Iben

Anmeld

29. marts 2011

IAH

nåeh jo, du er aldrig i tvivl om den lille får nok mad!

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

IAH skriver:

Jeg giver 100% flaske og har gjort det siden han var 14 dage gammel. Han nåede at få råmælken, så begyndte jeg medicin, som går i mælken. Siden da har det virkelig været en god oplevelse at give flaske.

Jeg vil gå så langt at jeg ikke helt forstår at nogle kæmper så hårdt for at blive ved med at amme.. Det forpester tilsyneladende deres liv som nybagte mødre. Man skal jo ikke amme for enhver pris. 

Du kan sagtens få omsorgen med, når du giver flaske.  Den lille ligger helt op ad dig og den lille kan ligge på dit bryst og høre hjertet. Og hvis du kender en der malker ud, kan du evt låne en sjat derfra en gang i mellem, så antistofferne kommer ind.

Når du alligevel skal give flaske, kan du jo godt få alle fordelene at vide...

- ikke så meget skrigeri pga sult

- du kan lade den lille passe ude uden udmalkning og brystspændinger

- du kan drikke dig fuld med god samvittighed

- du kan få en hel nats søvn....!!

- du kan give mad når som helst, hvis du har forberedt dig og har flasken med.

- du bliver langt mere ligestillet med din kæreste

- dine bryster bliver ikke slidt af det...... 

Du kan få flere fordele, hvis det kan holde dit mod lidt oppe...

Iben

Altid godt at høre fordele, så man ikke synes det hele er negativt

Må jeg spørge hvad du gør når du skal på tur, altså jeg tænker hvis nu jeg fx skal ud i byen eller i parken eller noget, hvad gør jeg så? evt. en termoflaske med kogt vand og så bare blande op når han er sulten.. men så er det jo nok for varmt, må jeg så bare vente til det er kølet af eller??

Anmeld

29. marts 2011

Maria-s

Sofia skriver:

Hej Maria! Åh jeg kender kun alt for godt det med skrig og skrål - Alfred græd også bare så meget og var utrøstelig, og jeg ved nu at det var fordi han var sulten og slet ikke blev mæt hos mig. Nu er han den gladeste baby, han græder kun når han er sulten og holder op så snart han får flasken. Jeg synes det er sejt som du kæmper med det!!!!! MEGA MEGA SEJT!! Jeg har nu truffet en beslutning at flasken er det bedste for Alfred, jeg kan simpelthen ikke bære hvis han taber sig så meget igen. Har i dag forsøgt med hud mod hud metoden igen for at give det en sidste chance, men han er bare tungesutter og vil slet ikke sutte på brystet. Så nu bliver det flasken! Det er dejligt at beslutningen er truffet, selvom jeg synes det har været virkelig hårdt! Og krævet en del tårer! Jeg ønsker jer rigtig meget held og lykke med ammeprojektet, tusind krydsede fingre herfra

Jeg synes det er super godt for dig og af dig at du har truffet den beslutning! Det er ikke nemt og der er helt sikkert blevet tænkt en masse tanker fra din side INDEN du endelig "accepterede" den. Men thumps up til dig  Så håber jeg at vi også her kan vende skrig til smil Men jo i dag har været en god dag, kun med en smule grædning her til aften, fordi man ikke helt ville overgi sig til søvnen, men det lykkedes da til sidst ( at han nupper en god times tid!)

Anmeld

29. marts 2011

IAH

Altid godt at høre fordele, så man ikke synes det hele er negativt

Må jeg spørge hvad du gør når du skal på tur, altså jeg tænker hvis nu jeg fx skal ud i byen eller i parken eller noget, hvad gør jeg så? evt. en termoflaske med kogt vand og så bare blande op når han er sulten.. men så er det jo nok for varmt, må jeg så bare vente til det er kølet af eller??

Jeg bruger færdigblandet Allomin, når jeg er ude, så varmer jeg det eller tager noget varmt med i sutteflasken - ikke i termokande. 

Ellers tror jeg de fleste bruger kogt 45-50 grader varmt vand på termokande. Det køler jo af til ca. 40 grader og så kan du blande det.

Køb et stegetermometer, hvis du er i tvivl om temperaturen. Det behøver ikke være elektrisk. Et gl.dags i metal kan vaskes op og skoldes. Sørg for at have udstyret i orden, så det bliver rutine at bruge det. Jeg har 8 sutteflasker og det samme antal flaskesutter i den passende str. (det er str 2 her ellers gylper han) og så har jeg en dampsterilisator. Jeg laver erstatning til en dag af gangen. Ellers bruger jeg færdigblandet blå allomin/beauvais.

Babyer er ikke lavet af krystal. Frederik har fået erstatning, som ikke er opvarmet til 37 grader flere gange når der er gået koks i det. Han har ikke brokket sig eller fået maveproblemer. Overordnet trives han storartet på mme.

Anmeld

31. marts 2011

Elvers

Åh, den amning! Det burde være forbudt at blive sendt hjem, før den er veletableret!!! Jeg kan virkelig godt forstå, at du ikke kan mere! Vi har virkelig også kæmpet med den amning herhjemme, og jeg har været ved at give op mange gange... men nu viser det sig sgu, at han har fået for meget mælk, lige i det jeg troede, at han ikke spiste noget som helst, når han lå ved brystet og ville give op det er så svært så svært...

Det jeg kan anbefale er at du skal følge dit hjerte og stole på, at dit valg er det rigtige! Og så selekter i de forskellige vejledninger du får - du kender dit barn bedst!  Og som IAH skriver, så er der mange fordele ved flasken

Anmeld

31. marts 2011

Malonde1985

Jeg giver også min lille Mathias flaske. Jeg havde kun bøvl med det amning og syntes heller ikke han blev ordentligt mæt - han var også ulykkelig størstedelen af tiden, samt jeg havde så afsindig ondt :-(.. Han blev ammet de første 2 uger hvor jeg både lagde ham til brystet men også ammede ud og gav lidt på flaske, så mine bryster ku få lidt ro.. Men til sidst opgav jeg det altså. Jeg havde det så skidt og var lige på randen til at få en depression og nu går det bare super godt. Han er 2 mdr ca. nu og er glad og tilfreds - græder sjældent. Jeg ved han får nok mad nu - han ligger perfekt på vækstkurven. I starten da jeg besluttede at gå over til flaske syntes jeg jo heller ik det var fedt, for ja de små har jo bedst af morens mælk, men han fik de første 2 uger og det er jeg virkelig glad for. Og vi kan jo sige at vi har prøvet :-). Som de andre siger sidder en god mor ikke i brysterne :-). Skriv endelig hvis du har brug for det :-) Kram en mor til en glad lille flaske-baby :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.