Sofia skriver:
Tak for dit indlæg, jeg føler mig nemlig også som en andenrangsmor fordi jeg må gå over til flasken. Men min mor-intuition siger mig at det virkelig er det bedste for Alfred så han kan blive mæt og glad og ikke skrige sig halvt ihjel.
Ammer du ved siden af eller giver du kun flaske? Jeg kommer til at give flaske 100 procent, da han simpelthen ikke vil ligge ved brystet.
Jeg giver 100% flaske og har gjort det siden han var 14 dage gammel. Han nåede at få råmælken, så begyndte jeg medicin, som går i mælken. Siden da har det virkelig været en god oplevelse at give flaske.
Jeg vil gå så langt at jeg ikke helt forstår at nogle kæmper så hårdt for at blive ved med at amme.. Det forpester tilsyneladende deres liv som nybagte mødre. Man skal jo ikke amme for enhver pris.
Du kan sagtens få omsorgen med, når du giver flaske. Den lille ligger helt op ad dig og den lille kan ligge på dit bryst og høre hjertet. Og hvis du kender en der malker ud, kan du evt låne en sjat derfra en gang i mellem, så antistofferne kommer ind.
Når du alligevel skal give flaske, kan du jo godt få alle fordelene at vide...
- ikke så meget skrigeri pga sult
- du kan lade den lille passe ude uden udmalkning og brystspændinger
- du kan drikke dig fuld med god samvittighed
- du kan få en hel nats søvn....!!
- du kan give mad når som helst, hvis du har forberedt dig og har flasken med.
- du bliver langt mere ligestillet med din kæreste
- dine bryster bliver ikke slidt af det......
Du kan få flere fordele, hvis det kan holde dit mod lidt oppe...
Iben